חיפוש
עמוד הבית » קידום אתרים אורגני » איך לשפר יחס המרה באתר

איך לשפר יחס המרה באתר

יחס המרה באתר יקבע האם האתר שלכם הינו אתר מוצלח ומניב, או שמא מדובר באתר אשר יסיים את פעילותו תוך זמן קצר. במאמר הבא נסביר לכם מהו יחס המרה, וכיצד תוכלו לשפר אותו מעכשיו לעכשיו.

 

קידום אתרים ממומן – שיטה אידיאלית לצורך קבלת חשיפה וגידול בהכנסות

קידום אתרים ממומן לעסק מהווה שיטת שיווק ופרסום אידיאלית, בייחוד בעבור אתרים חדשים או בעת תקופות שיא כדוגמת חגים ומועדים אשר נחשבים לכר פורה בעבור ביצוע רכישות והזמנות. יחד עם זאת, מדובר בשיטה יקרה יחסית אשר מחייבת נקיטת פעולות מקדימות הכוללות בין היתר ביצוע אופיזמציה של האתר, שיפור אמצעי האבטחה ובדיקה כי האתר מוצג באופן מקצועי, בולט ומושך בעבור הגולש. אולם, הפרמטר המשמעותי  אשר יקבע האם קידום אתרים PPS הצליח או לא הוא יחס ההמרה באתר.

 

יחס המרה – כיצד נבדוק?

יחס המרה הוא מונח אשר מתייחס למספר הגולשים אשר הפכו מגולשים, לרוכשים. למעשה, ככל שיחס ההמרה יהיה גבוה יותר, כך האתר יהיה מצליח, ובהתאם לכך יעלה בתוצאות דירוג החיפוש של גוגל, גם בופן אורגני (טבעי). מדובר בעלייה בשלב ביחסים שלנו עם הגולש, ולכן מדובר במרכיב חיוני אשר חייב להיבדק בכל עת, לצורך שיפור השירות או שימור הקמפיין, בהתאם לתוצאות המתקבלות מיחס ההמרה. אולם, במידה ומדובר ביחס המרה נמוך, הדבר יגרור כשלון של הקמפיין וכן הפסד כספי, כחלק מן העובדה כי קידום אתרים ממומן הוא יקר יותר מתהליך של קידום אתרים אורגני (טבעי). את יחס ההמרה ניתן לבדוק באמצעות שני כלים: מפת חום אשר מציגה את תנועות הגולש באתר, וקבלת דו"ח באמצעות גוגל אנליטקס.

איך לשפר יחסי המרה

איך לשפר יחס המרה באתר?

יחס המרה טוב הינו יחס המרה אשר עומד על בין 1%-4%. בכל הקשור לדפי נחיתה של האתר, יחס המרה אופטימאלי עומד על 10%-30%. במידה ויחס ההמרה של האתר נמוך, יש מספר טכניקות בהן ניתן להשתמש:

  • שיפור תוכן האתר – גולשים מעידים כי הם שוהים זמן רב יותר באתרים אשר מציגים להם תוכן איכותי, מקצועי ותמציתי. שיפור תוכן האתר באמצעות כותב תוכן מקצועי וכן שימוש במילות מפתח לאחר ביצוע של חקר שוק יבטיחו כי יחס ההמרה שלכם ישתפר, מעכשיו לעכשיו.
  • שאלון – מומלץ להוסיף אפשרות למילוי שאלון בעבור הגולש, בו הוא יציין את החוויה הכללית שלו, וכן הערות לשיפור. גולש אשר מרגיש כי יש לו מקום להביע את דעתו בפני יחזור בשנית לרוב, ולכן מילוי של שאלון וכן יצירת קשר עם הגולש במידה ואיננו היה מרוצה הינה חיונית לצורך שיפור חווית השירות וכן החוויה הכללית אשר התקבלה באתר.
  • אבטחה – שיפור אמצעי האבטחה והתשלום יאפשרו לגולש לחוש בנוח, וכתוצאה מכך לבצע המרה מגולש לרוכש.

אולי יעניין אותך גם