חיפוש
עמוד הבית » נכסים דיגיטליים » איפיון חוויית משתמש – למה זה חשוב

איפיון חוויית משתמש – למה זה חשוב

אחד הדברים הבסיסיים שיודע כל מנהל אתר אינטרנט, אפליקציה או נכס דיגיטלי מכל סוג הוא שללא תנועה הנכס לא שווה הרבה.

הכוונה היא שכדי שנכס דיגיטלי ימלא את מטרתו ויניב רווחים עבור בעליו עלינו לדאוג לכך שכמות מסוימת של אנשים תיכנס לנכס זה.

מסיבה זו אנחנו משקיעים באספקטים רבים באתרים ובאפליקציות כדי להגביר את התנועה בהם, כאשר אחד התחומים המרכזיים בהם חשוב להשקיע היא חוויית המשתמש.

 

חוויית משתמש – מה זה?

חוויית משתמש היא למעשה חוויית השימוש בנכס הדיגיטלי מנקודת מבטו של המשתמש. חוויית משתמש מתייחסת למובנים שונים בשימוש בנכס, כגון נוחות ההתניידות בנכס, האם התוכן בו נוח לקריאה, האם קל למצוא בו את הדברים שהמשתמשים מחפשים, האם נוח לבצע רכישה, האם הוא פועל במהירות ועוד. בניית נכס דיגיטלי הממוקדת בחוויית המשתמש נעשית באמצעות התמקדות במשתמש הנכנס לאתר או לאפליקציה, וכל אלמנט טכנולוגי, שיווקי ועיצובי בו נעשים מתוך לקיחת חוויית המשתמש בחשבון.

 

אפיון חוויית המשתמש

אחד השלבים החשובים ביצירת ממשק משתמש איכותי שלוקח בחשבון את חוויית המשתמש הוא אפיון חוויית המשתמש. מדובר למעשה בתהליך המתחיל בהגדרת תובנות רוחביות ליצירת שימושים התואמים את צרכי המוצר וכן הגדרת פריסה כללית של המערכת עבור המחשת מנגנוני הניווט וההתמצאות. זוהי תשתית המשתמשת בסיס לאפיון חוויית המשתמש ומטרתה לתת את כלל המענים הנדרשים עבור תרחישים אפשריים של שימוש באתר או באפליקציה.

 

אפיון חוויית משתמש – מדוע זה חשוב?

השוק כיום הוא תחרותי מאוד בכמעט כל תחום וכדי להצליח אנחנו נדרשים לא רק להציע את השירותים הטובים ביותר או למכור את המוצרים הטובים ביותר, אלא גם לשווק בצורה הטובה ביותר. אתרי אינטרנט ואפליקציות הן דרך נהדרת לשיווק, ובעסקים רבים הם מהווים חלק מהותי במתן השירות עצמו ולכן זה קריטי שהשימוש בהם יהיה כמה שיותר נוח. החשיבות בחוויית משתמש טובה היא כפולה: ממשק לא נוח מגביר את הסבירות שמשתמשים יזנחו את השימוש באתר או באפליקציה לאחר זמן קצר, ומנועי החיפוש יודעים לזהות זאת ו"להעניש" את הנכס במיקום מוצלח פחות במנועי החיפוש או בחנויות האפליקציות.

מסיבות אלה חשוב מאוד לערוך אפיון משתמש לנכס הדיגיטלי שלנו כדי שלא נפסיד לקוחות פוטנציאליים בגלל בעיות טכניות.

 

כיצד ניתן לשפר את מהירות האתר?

מהירות היא אחד האספקטים המרכזיים בחוויית המשתמש. כדי לשפר את מהירות האתר ניתן לנקוט בצעדים הבאים:

  • כתיבת קוד קצר, עדכני ונקי ללא שורות מיותרות
  • שימוש בכלים לכיווץ משקל תמונות שלא פוגעים באיכותן

 

בעלים של נכס דיגיטלי? היעזרו במומחים לתחום

פרופייל היא חברה המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט, מיתוג עסקי ועיצוב ממשקי משתמש. לחברה ניסיון רב שנים בפרויקטים שונים עבור מגוון רחב של לקוחות וכמו כן היא מספקת סל פתרונות רחב הכולל הקמה וחידוש אתרים, עיצוב ממשקי משתמש, ניהול רשימות תפוצה בדוא"ל, רישום מתחמים ועוד.

 

מסך עם נתונים

אולי יעניין אותך גם