חיפוש
עמוד הבית » קידום אתרים » במה כדאי להשקיע – בקידום אורגני או ממומן?

במה כדאי להשקיע – בקידום אורגני או ממומן?

בתור בעלי חברות ועסקים, השאיפה שלנו היא לגרום לחשיפה כמה שיותר נרחבת לאתר שברשותנו.

נשמע פשוט? אז זהו שלא, תחום קידום האתרים כיום דומה לשחייה בים שורץ כרישי שיווק, בו כל אחד נאבק על המקום הראשון בתוצאות גוגל.

השאלה הטובה היא: באיזה סוג קידום כדאי לבחור: בקידום ממומן או בקידום אורגני? מה יביא את האתר שלנו להגדלת חשיפה באופן משמעותי? טוב שאתם מתעניינים.

לפניכם ההשוואה בין השניים כולל יתרונות, חסרונות ומסקנה סופית חד משמעית.

 

קידום אתרים אורגני מול קידום אתרים ממומן: מלחמה ראש בראש

קידום אתרים אורגני – הסבר מקצועי

ההגדרה המקצועית של קידום אתרים אורגני הינו אופטימיזציה למנועי חיפוש או בראשי תיבות: SEO-Search Engine Optimization.

כדי לשפר את מיקום האתר הספציפי בתוצאות החיפוש בגוגל מתבצע תהליך של אופטימיזציה למבנה של האתר הכולל ניתוח של פרמטרים שונים המשפיעים על מיקומו כמו: חוויית המשתמש באתר, המצב הטכני, הקישורים הנכנסים לאתר, זמני הטעינה, עמודי APM, קישורים פנימיים, תכנים רלוונטיים לביטויים נפוצים ועוד.

 

קידום אורגני – למה זה טוב?

  1. קידום אורגני בגוגל יוצר תחושת אמינות אצל הגולשים בניגוד לקידום ממומן, מיקום גבוה יותר בגוגל מתייג אתכם מיידית כאוטוריטות בתחומכם.
  2. קידום אתרים אורגני יוצר תשתית יציבה של מיקום גבוה בגוגל שלא תלוי בתזרים מזומנים קבוע בדומה לקידום ממומן.
  3. העלות של קידום ממומן מתחלקת ל-2 גופים: תשלום לגוגל ותשלום על עלות העבודה. בקידום אורגני אין את סעיף התשלום בגוגל ולכן הוא בהכרח זול יותר מקידום PPC.
  4. תנועה האורגנית מביאה אחוזי המרה גבוהים יותר ביחס לקידום ממומן.

 

קידום אורגני – מה החסרונות?

קידום אורגני הוא איכותי ואמין ביותר באולם מצריך סבלנות, זהו תהליך שלוקח מספר חודשים עד שנה, תדמית אמינה זה משהו שלוקח זמן לייצר.

 

קידום ממומן – הסבר מקצועי

קידום ממומן מתבצע על ידי מודעות בתשלום בגוגל המכונות גוגל אדס. כדי להשתמש במנגנון קידום זה, אתם מגדירים כמה אתם מעוניינים להשקיע בפרסום האתר בגוגל, והתשלום מתבצע רק כאשר לקוח לוחץ על המודעה שלכם.

 

קידום ממומן – למה זה טוב?

  1. ניתן להקים פרסומת תוך זמן קצר ולהעלות את התנועה באתר – על אתר.
  2. הקידום הממומן מדיד מאוד, ניתן לקבל דוחות מדויקים ולראות האם הפרסום עושה את העבודה ומצדיק את ההשקעה בצורת המרות ותנועה באתר.
  3. הקידום הממומן משיג תוצאות מהירות.

 

קידום ממומן – מה החסרונות?

עלות של קמפיין פרסום בגוגל עלולה להיות גבוהה מאוד ובלתי משתלמת. בנוסף, תחום קידום זה נחשב פחות אמין בעיני הלקוחות וגם תלוי בתקציב שלכם, במידה ותפסיקו בתשלום המודעות, התנועה לאתר תיפסק במיידית.

 

אז מה תכלס – אורגני או ממומן?

בשורה התחתונה, באם אין לכם די תקציב כדי לשלב בין שתי שיטות הקידום, ההמלצה היא לבחור בקידום האורגני שנחשב אמין יותר, יציב וגם תכליתי: דרך האפיק האורגני נסגרות 60% יותר עסקאות מהקידום הממומן. הסבלנות כידוע, בסוף משתלמת.

גוגל