חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » ארבעה דברים שמנהל אתרים יכול לעשות

ארבעה דברים שמנהל אתרים יכול לעשות

עבודתו של מנהל אתרים היא מגוונת וכלל היבטים שונים על האתר. זוהי עבודה הכרחית מאוד שכן תפעול של אתר יכול להיות לב העסק, בייחוד בתקופה ובעידן שבה רבות מהפעולות העסקיות נעשות באמצעות אתרים – הם כלי לשיווק, להזמנות והם חלק אדיר מהתדמית של העסק.

עבודת ניהול אתרים יכולה להיות עבודה מאוד מורכבת – בייחוד לאור הצרכים השונים של כל פונקציה באתר והדרישות הייחודיות של כל עסק באתר שלו. ישנם אתרים שבהם ניתן לבצע הזמנות, דבר שיכול לעורר בעיות רבות, ישנם אתרים שבהם ישנה פינת צור קשר ועוד.

 

תחזוקה שוטפת

העבודה הבסיסית של מנהל האתרים היא תחזוקה שוטפת של האתר – ברמה הטכנית, עבודה מול צוות הפיתוח על מנת לפתור בעיות נקודתיות שעולות באתר, עדכונים רגילים, בהתאם לשינוי המידע והצרכים שעולים מן האתר (עדכון של מידע מסוים, שינוי עיצוב של מוצרים מסוימים וכולי).

התחזוקה השוטפת היא תחזוקה שקשובה לצרכים של הלקוחות – במידה ולקוחות רבים מתקשים עם פונקציה מסוימת באתר, למשל מתקשים להזין את פרטי האשראי שלהם מסיבה כלשהי – יש לפעול ולטפל בכך בהקדם על מנת לייצר חווית משתמש נעימה שתעודד את הלקוחות להיות יותר זמן באתר.

 

מידע

המידע שנמצא באתר יכול לשמש את הלקוחות ממגוון סיבות – החל מעדכוני מלאי, מחירים ומוצרים חדשים ועד מידע נוסף שמוסיפים באתר (למשל מידע על הבכירים השונים, מאמרים מקצועיים, הצעות מחיר ותמונות של הפעילות השוטפת).

המידע שנמצא באתר, פעמים רבות יהיה זה שיגרום ללקוחות להזמין את השירותים שלכם או לא. איכות המידע, העיצוב שלו באתר והנכונות שלו מאוד משמעותיים לציור של תדמית איכותית או זולה. פעמים רבות כאשר לקוחות נעזרים בשירותיו של איש מקצוע הם בודקים אודותיו ואחד המקומות הראשונים לעשות זאת זה באתר שלו עצמו.

 

עדכוני לקוחות

על מנת לשמור על קשר עם לקוחות ולעדכן אותם באופן שוטף על הפעילות השוטפת של האתר – מנהל האתרים פעמים רבות שולח את הניוזלטרים, בהם לקוחות יכולים להזמין מוצרים חדשים או לכל הפחות להשאיר את שם העסק שלכם בראש שלהם, גם אם הם לא צריכים אתכם באותו הרגע הנתון.

 

תלונות ופניות

בפינות של צור קשר או בתיבת האימייל של העסק יכולים הלקוחות לפנות לעסק, פעמים רבות מנהל האתר יהיה זה שיהיה אחראי על הפינה הזו, בין אם מדובר בשאלות טכניות ובעניינים מן הסוג הזה שמנהל האתר הוא בעל הידע לענות עליהן או שאלות שמנהל האתר יידע להפנות את השאלה לאיש המתאים.

הזמינות של בית העסק לצרכים של הלקוחות משפרת משמעותית את חווית הרכישה של הלקוחות – דבר שיעודד אותם לשוב ולהיעזר בשירותים שמציע בית העסק הזה ולא ללכת לבית עסק אחר. לכן ישנה חשיבות למענה מהיר ואדיב.

 

מנהל דיגיטלי

אולי יעניין אותך גם