חיפוש
עמוד הבית » מחשבים וענן » המדריך המלא לשחזור מידע בצורה נכונה

המדריך המלא לשחזור מידע בצורה נכונה

לכולנו קרה לפחות פעם או פעמיים בהם תיקייה נמחקה ולא ידענו איך להחזיר אותה מהאוב או שהמחשב נתקע העת ההפעלה, נדלק ומיד נכבה ועוד תקלות כאלו ואחרות ואף פעם לא באמת הבנו למה זה קורה ואיך לפתור את זה. אז רגע לפני שאתם מתחילים להרביץ למקשי המקלדת, בציפייה שפריקת הזעם היא כמו פריקת מתח חשמלי שיכול להביא להפעלתו המחודשת של המחשב, קראו את המדרך המלא לשחזור מידע בצורה הנכונה.

 

צרו גיבוי

קודם כל, אם כבר יש לכם גיבוי למידע שצברתם עד כה, מה טוב, בעזרתו תוכלו לשחזר את המידע שאבד מהמחשב שלכם ולחזור לתפעל אותו כפי שעשיתם עד כה. אם אין לכם גיבוי , צרו מיד גיבוי לכל מה שניתן להציל נכון לרגע גילוי התקלה על מנת למנוע אובדן מידע הכרחי נוסף, עשו זאת בעזרת כונן חיצוני או התקן USB ואל תשמרו אותו על דיסק פנימי, כל הפעולות שנועדו לשחזור מידע עלולות לדרוס אתמה שכבר יש לכם. אם אין באפשרותכם להכנס אל המחשב, הבעיה שלכם מעט גדולה יותר.

 

הבינו איזה חלק במחשב שלכם תקול

אם הבעיה שלכם היא שחזור מידע שנמחק מהמחשב שלכם בעודו תקין ומתפקד לחלוטין אז הפתרון טמון במה היא מערכת ההפעלה שלכם. לכל מערכת הפעלה יש דרך שחזור תיקיות משל עצמה. אך אם בעיה שלכם היא בחומרה או שטח הדיסק הבעיה שלכם מעט יותר מסובכת, חברות כגון מיטסי שחזור מידע יכולות לסייע לכן עם עזרה מקצועית שלה ככל הנראה תזדקקו.

 

 לא לעשות

אם קרה ונתקלתם בבעיה ואתם חווים אובדן מידע חמור דבר ראשון שעליכם לא לעשות, ובמיוחד אם מדובר בתקלת חומרה כזאת או אחרת, הוא להכנס לתחומים שאינכם מכירים במרחבי המחשב שלכם. אל תעשו פעולות שאינכם מודעים באופן מוחלט למה הן גורמות ובטח שלא תנסו לפרמט את המחשב שלכם בעצמכם. מקרים כאלה של אובדן מידע הם לא משחק ילדים, בטח שמדובר במידע חיוני וחשוב.

 

איך להימנע מאובדן מידע בעתיד

יש כמה דרכים למנוע אובדן מידע והראשונה מבניהן היא בעזרת גיבוי, חיצוני או על גבי ענן, כפי שצוין בפסקה הראשונה. בנוסף לגיבוי מומלץ ואף רצוי להתקין תוכנת אנטי וירוס, זו אמורה להגן על כל באג שמגיע מהרשת ולאבטח את המחשב שלכם ובכך לגרום לתפקוד תיקן שלו, מחשב חולה מתחיל לאבד מידע באופן משמעותי יותר ממחשב בריא. והבחירה האחרונה והכי פחות צפויה היא כמובן למנוגע כל נזק פיזי מכל גורם שהוא, מגע עם מים, אש, לכלוך וכדומה.

לסיכום, שחזור מידע זה פעולה פשוטה אם מונעים אותה מלכתחילה ולוקחים את כל משנה הזהירות האפשר. זכרו, אם זה קורה, המחשב שלכם לא אשם, ולחיצה מרובה על מקש הESC היא לא מה שיעזור.

 

אולי יעניין אותך גם