חיפוש
עמוד הבית » קידום אתרים » למה חובה שיהיה באתר שלכם עמוד 404

למה חובה שיהיה באתר שלכם עמוד 404

כאשר בונים ומתחזקים אתר השאיפה היא שהאתר יהיה מושלם עם אפס שגיאות, ללא לינקים שבורים ועם תוכן איכותי בכל עמוד אליו מגיעים. עם זאת, בין השאיפה האוטופית למציאות ישנו איזשהו מרחק וכאשר טעויות קורות רצוי למצוא דרך סבירה להתמודד איתן. מסיבה זו, מקדמי אתרים ממליצים לבנות בכל אתר עמוד 404 אליו יופנה הגולש במידה והתרחשה שגיאה.

 

מהו עמוד 404?

עמוד 404 הוא העמוד המוצג בפני הגולש כאשר הוא לוחץ על לינק המוביל לעמוד בו אין שום תוכן והוא לא כולל את העמוד המבוקש. מקובל לקרוא לעמודי 404 "עמודי שגיאה", דבר הנכון מבחינה טכנית משום שהעמודים הללו אכן מדווחים על שגיאה.

404 הוא קוד שגיאה, והינו חלק מפרוטוקול HTTP אשר עליו מבוססת רשת האינטרנט. משמעותו של קוד השגיאה הוא שהעמוד המבוקש לא זמין: הצד המבקש יצר בהצלחה קשר עם השרת המארח, אך השרת כשל במציאת העמוד ככל הנראה מכיוון שהקישור בו נעשה קישור פגום או "מת". לעיתים גם תקלה בשרת תוביל לעמוד 404.

ישנם אתרים שמוסיפים תוכן הומוריסטי לעמודי 404 כגון תמונה מצחיקה או סלוגן במטרה לשפר בכל זאת את חוויית הגלישה על אף השגיאה.

 

מה חושבים מקדמי אתרים על עמודי 404?

בקרב מקדמי אתרים ישנם שלושה הלכי רוח מרכזיים:

  • התנגדות לעמודי 404: לפי גישה זו, במקרה של שגיאה עדיף להפנות חזרה לעמוד הבית או לקטגוריה רלוונטית אחרת ולא להציג עמוד שגיאה.
  • הצגת עמוד 404 בכל שגיאה: בכל ללחיצה על לינק פגום נופנה לעמוד 404.
  • גישת ביניים: חלק מהשגיאות יובילו לעמוד 404 ואחרות יובילו למקומות אחרים, לפי שיקול הדעת של מי שבנה את האתר או הבעלים שלו.

 

מדוע חשוב שבאתר יהיה עמוד 404?

מבחינת קידום אורגני בגוגל, עמודי 404 לא פוגמים בדירוג האתר במידה ומינון השגיאות וההפניות לעמודים אלה סביר. מבחינת הטראפיק לאתר, עמוד 404 עשוי אף לסייע מכיוון שאם הוא מספק הפניות למקומות אחרים באתר המשתמש עשוי להמשיך לגלוש באתר ולחפש תוכן בעמודים אחרים. לא בכל מקרה של שגיאה מתאים להפנות את המשתמש לדף בית או עמוד קטגוריה אחר, ולכן מומלץ שבכל אתר יהיה עמוד 404.

 

קידום אתרים – הדרך להפוך את האתר שלכם לוויראלי

גם אם התוכן באתר שלכם מצוין, ייתכן ותזדקקו לשירותיו של מקדם אתרים מוצלח על מנת שייקח את האתר שלכם קדימה ויגביר את ההכנסות שלכם ממנו. בסופו של דבר אתר אינטרנט לא שווה הרבה ללא טראפיק וכמות מסוימת של אנשים שעוברים בו כפי שחנות פיזית לא שווה הרבה אם לקוחות לא נכנסים אליה. מקדם אתרים ראוי לשמו מכיר את הטכניקות להגברת התנועה באתר שלכם, העלאת רמת התוכן וקידמו של האתר בגוגל ומנועי חיפוש אחרים.

 

היכן ניתן למצוא מקדם אתרים מומלץ?

ניר אזולאי הוא מקדם אתרים בעל ניסיון של מעל 7 שנים המתמחה בקידום אתרים בגוגל ושיפור דירוג האתר. ניר אזולאי יתאים את האתר שלכם למנועי החיפוש כדי להגיע לתוצאות מיטביות שיעמדו ביעדים שלכם.

 

קידום אתרים אורגני
SEO

אולי יעניין אותך גם