לקידום אתרים אורגני ישנה חשיבות שלא מוטלת בספק. מה בדיוק החשיבות הזו? למה חשוב כל לבצע קידום אורגני נכון ומה תהיינה התוצאות שלו? כאן נסביר את הדברים בצורה ברורה ומובנת כדי שכל בעל עסק יבין את החשיבות של קידום האתר שלו.
קידום אתרים אורגני – הגדרה
קידום אתרים אורגני – SEO – Search Engine Optimization הינו תהליך של אופטימיזציה – מיטוב, של אתר אינטרנט. מטרתו היא להשיג תנועה אורגנית וטבעית מדפי תוצאות של מנועי חיפוש, ללא תשלום לגוגל. תהליך קידום אתרים אורגני כולל שינויים הבאים לידי ביטוי בקוד, בעיצוב ובתוכן של האתר, וכל זאת כדי ליצור אתר המושך את עין הרובוטים של גוגל.
מהי חשיבותו של קידום האתר?
מדוע תהליך זה כל כך חשוב? מאחר וכל אחד מחפש כל דבר שהוא צריך דרך מנועי החיפוש, לכן חשוב מאוד להופיע בתוצאות של מנועי החיפוש.
סטטיסטיקות מוכיחות ש- 89% מהקלקות הגולשים הולכות לתוצאות הנמצאות בדף התוצאות הראשון – הכולל על פי רוב 10 תוצאות. ואילו אתרים המדורגים בשלוש התוצאות הראשונות זוכים ל– 60% ויותר מהקלקות אלו.
הנתונים הללו מוכיחים שאם בעל עסק רוצה שהאתר יקבל תנועה, הוא חייב להופיע בתוצאות של מנועי החיפוש, וכן עליו להיות בעמוד התוצאות הראשון, כשהשאיפה היא להיות במקום הראשון ביותר בדירוג האתר.
כיצד מתבצע הדירוג?
ישנם עניינים טכניים רבים, אלגוריתמים והסברים שונים ומורכבים המסבירים את האופן בו מנועי החיפוש בוחרים את התוצאות המוצבות במקומות הראשונים.
חשוב להבין שקידום אורגני הוא זה שעומד מאחורי שיטות הדירוג המורכבות ביותר של מנועי החיפוש.
המסקנה היא שמנועי החיפוש מעוניינים להציג לגולש את האתר הרלוונטי ביותר לביטוי המוקלד בשורת החיפוש. כמו כן גוגל מספקת עבור ביטוי זהה תוצאות שונות לאנשים שונים. בעיקר היא מבססת זאת על היסטוריית החיפושים של הגולש הספציפי ומיקומו הגאוגרפי.
איך מקדמים אורגנית את האתר?
קידום אתרים אורגני הינו תהליך יסודי. חשוב להכיר שני פרמטרים חשובים בתהליך:
מחקר ביטויי מפתח
בתחילת תהליך קידום אורגני חשוב לבצע מחקר ביטויי מפתח. המחקר ייתן מידע על רשימת ביטויים מקיפה ומילות מפתח רלוונטיות לאתר, כמות החיפושים החודשית, מידת התחרות וניתוח כדאיות קידום של כל ביטוי.
לאחר מכן אפשר לבדוק את מידת ההתאמה של הביטויים והרלוונטיות שלהם לשירותי העסק וכך לבחור את ביטויי החיפוש הטובים ביותר.
בדיקה
לפני תהליך הקידום יש לבצע בדיקה מקיפה של האתר ומצב התחרות בשוק. על המחקר לכלול בדיקת סטטוס ותמונת מצב של האתר, בדיקת דירוגים הקיימים במילות המפתח הנבחרות, דירוג של דף הבית בגוגל, בדיקת מספרי דפי האתר שמאונדקסים בגוגל, קביעת קהלי יעד ותחומי פעילות העסק, איתור מתחרים בולטים ובדיקתם, ניתוח כמות הקישורים הנכנסת, בדיקת התנועה של הגולשים ויצירת מערך תוצאות של סריקות האתר.
לסיכום
חשיבות קידום אתרים לבעת עסק מתבטאת בתוצאות של מנועי החיפוש. הקידום עומד אף מאחורי שיטות הדירוג. כדי לקדם את האתר בצורה יעילה חשוב לבצע לפני הכל מחקר ביטויי מפתח וכן בדיקה מקיפה של האתר ומצב השוק. בצורה זו, מתוך הבנת החשיבות, ניתן לקדם את האתר עד למקום הראשון בגוגל.