חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » איך לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי

איך לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי

להפסיק להיות שפמנון בעולם של כרישים

המלחמה על הרשת אינה עוד מה שהייתה. היא בעיקר אינה עוד מה שהייתה מכיוון שהיא חדשה לכלל השחקנים בזירה. האינטרנט הפך למוצר צריכה בסיסי שמגלגל בצורות שונות מיליארדי דולרים בכל שנה. כדי להצליח לעמוד בקצב של ענקיות הטכנולוגיה ושל יודעי הדבר בתחום יש להבין את מושגי היסוד ולא לפחד לצלול למים

 

התחרות קיימת גם כאשר אינה נראית

  1. דמיינו לעצמכם שני דוכני פלאפל עומדים זה לצד זה. כאשר לקוח בוחר לגשת אל פלאפל א', פלאפל ב' בהכרח הפסיד לקוח. זוהי תחרותיות. עכשיו דמיינו שבמקום שני דוכני פלאפל היו 100 מליון דוכנים. ולאחד היה שלט ענק ונוצץ ואילו לאחר היה בסך הכל שלט עלוב בכתב יד. הרשת הפכה את התחרות המוכרת ליצירתית בהרבה – בעל עסק או נותן שירות רוצה שתכנס לאתר שלו (שתבוא לדוכן הפלאפל שלו) ועל כן הוא צריך למשוך את תשומת ליבך – כאן אנו מגיעים לנושא חשוב בתחום הקידום האורגני "מילות מפתח".
  2. "מילות מפתח" הן מילים אשר מנוע החיפוש נעזר בהן כדי להציג אתרים מסויימים לגולשים. למשל כאשר אני מחפש את המילה "גלשן" בגוגל – הוא מייד יפנה אותי לאתרים הקשורים לנושא. גוגל נעזר במילות מפתח מתוך האתרים וכך יודע להציג לכל אדם את המידע הרלוונטי אליו.
  • כעת אנו נכנסים לנעלי בונה האתר – ברצוני שגוגל יציג את האתר שלי לפני של מתחריי וכך אמשוך יותר תנועה ויותר לקוחות, ישנן שיטות רבות בשביל לשפר את סיכויי במרחב הוירטואלי אך כעת נתמקד במחקר מילות החיפוש

 

איך בוחרים

מה אני בונה ומי הם לקוחותיי? זוהי השאלה הראשונה שיש לשאול בעת בניית האתר ובעת הזנת התוכן. כאשר אני מזין באופן קבוע מתחילת הקמת האתר תוכן רלוונטי לנושא שלי ככל הנראה אני פועל בצורה נכונה. מילות המפתח שלי חייבות להיות הלב הפועם של הנושא, לב ליבו של האתר. אם האתר שלי מדבר על פלאפל אז אתחיל בסיווג הנושאים שלי למילים כלליות כמו פלאפל, חומוס, שם העסק שלי ומילים דומות בנושא

 

טעות נפוצה

יש לוודא שאנו לא בוחרים מילים שהשימוש בהן נפוץ עד מאוד. אם האתר שלי הוא בלוג ביקורת על פייסבוק ומילות המפתח שלי יהיו "פייסבוק" ו"בלוג" אז הסיכויי שלי להיות מוצג בזכות מילות המפתח שלי מאוד נמוך. מכיוון שהמילים הללו ככל הנראה בשימוש ענק אצל ענקיות טכנולוגיה בעלות תקציבי עתק שאין ביכולת אף אדם פרטי להתחרות בהן במגרש הביתי שלהן.

 

טריק נחמד

ישנו פיטצ'ר מעולה לבחירת מילים אשר נקרא גוגל טרנדס. אנו מזינים מילים מסויימות לשורת חיפוש והכלי מחזיר לנו את כמות החיפושים של אותה המילה. למשל אם אכתוב "כדורגל" במנוע החיפוש הזה אוכל לראות את מידת העניין לאורך זמן במילה. כך ניתן לראות איזה מילים עולות לחיפוש רב ומשם נוכל לגשת ולבדוק ברשת האם המתחרים שתחום שלנו עושים שימוש במילים הללו והאם יש בידינו את התקציב להילחם בהם על אותן המילים או שעדיף לבחור מילים דומות אך שונות

 

לסיכום

כשמדובר בתחום של מחקר מילות מפתח ישנה אפשרות לעשות זאת בצורה עצמאית אך לעיתים שווה להתייעץ או לקחת את השירות של אנשי מקצוע בתחום הקידום האורגני.

 

 

איש דיגיטל

אולי יעניין אותך גם