חיפוש
עמוד הבית » מיתוג עסקי » מיתוג עסקי ברשתות החברתיות

מיתוג עסקי ברשתות החברתיות

קשה לחשוב היום על עסק אשר אינו נמצא ברשתות החברתיות השונות, אינסטגרם, פייסבוק וכדומה.

בין אם בגלל החשיפה הרבה אליה זוכות הרשתות, היות וכמעט כולנו בתוכן, או בין אם בזכות מאפיינים ייחודיים שמאפשרות להן למקד את בעל העסק לעבר אוכלוסיית היעד שלו.

מיתוג עסקי ברשתות החברתיות הפך לאבן דרך בחייו של כל עסק אשר מעוניין להתרחב ולהגיע לכמה שיותר אנשים, אך דווקא בעולם בו כולם נוכחים במרשתת, כיצד יכול בעל עסק למתג עצמו באופן שמבליט אותו מעל השאר?.

 

גובה עיניים

כשעסק מבצע מיתוג עסקי ברשתות החברתיות, הוא פוגש את לקוחותיו במקומות בהם טרם נתקל בהם. אם עד כה האינטראקציה ביניהם הייתה רק בשלטי חוצות כאשר הם בדרכם לעבודה, או אפילו בסלון המשפחתי דרך הטלוויזיה, הרשתות החברתיות נוכחות בחיינו בכל שלב של היממה, מהרגע בו אנו קמים ועד לרגע בו עוצמים עיניים. לעובדה הזו ישנה משמעות מכרעת באופן בו ראוי לבצע מיתוג עסקי ברשתות החברתיות, כלומר, התוכן ורמתו צריכים להיות מונגשים לאדם אשר נתקל בהם בסביבה פחות פורמלית, שיח קליל וענייני. זאת ועוד כי עקב היותה של החשיפה זמנית ולחלוטין בשליטתו של הלקוח, הוא יכול בכל רגע נתון להעביר הלאה, מה שמחייב את המיתוג להיות כמה שיותר מעניין בזמן קצר ככל שאפשר, אתגר לא פשוט כשלעצמו.

יותר מעסק בלבד

הרשתות החברתיות כוללות היבטים רבים של חיינו היום יומיים. כלומר, ברשתות החברתיות אנו נחשפים לכל ענפי חיינו, מפוליטיקאים, כלכלה, ספורט, ואירועים חדשותיים אשר מתרחשים בסביבתנו. אף על פי כי במבט ראשון קשה לראות את הקשר של כך לניסיון שלנו לבצע מיתוג עסקי מוצלח, מבט מעמיק יותר חושף כי באמצעות אותם נושאים, יכול בעל העסק להתבטא באופן אשר ימשוך אליו לקוחות ויעורר תמיכה על סמך דעותיו והערכים בהם הוא מאמין. אין הדבר אומר שבעלי חנויות נעליים צריכים להחיל למחות אודות החלטות ממשלה, אך בתקופות קשות הפגנת אמפתיה כלפי אלו הזקוקים לה, יכולה להשתלם בעידן הרשת החברתית, אשר יודעת להגדיל ולהעניק חשיפה לסיפורים שבעולם התקשורת הישן לא היו עושים כותרות.

 

לסיכום

מיתוג עסקי ברשתות החברתיות קם ונופל על האינטראקציה הבסיסית של בין בעל העסק לבין קהל לקוחותיו הפוטנציאלי, ראוי להסתכל על החשבון כמעבר לערוץ פרסום ותו לא, אלא למערכת יחסים אמיתית וכנה שבעל עסק יכול לקיים עם לקוחותיו. כאשר התוכן שמועלה שם אינו אך ורק שיווקי, אלא נוסך גם תחושת אותנטיות אנושית – דבר אשר אינו קורה לרוב עם חשבונות של עסקים ברשתות החברתיות, התנועה סביב החשבון תגדל באופן דרסטי. זאת כיוון שגם אם אדם שאינו לקוח פוטנציאלי נחשף לתוכן והתחבר אליו (או גם אם אפילו לא התחבר בכלל), קיימת סבירות גבוהה שהוא ישתף את חבריו ומכריו בתוכן שבו ראה. שיתוף שיכול להתפשט כאש בשדה קוצים, שדה – שקוצר את עצמו עבורכם.

 

אפליקציות

אולי יעניין אותך גם