מרבית העסקים מייצרים לעצמם לוגו אותו הם מעצבים על כרטיסי ביקור, מסמכים, מעטפות, פליירים ועוד, כדי למתג ולשווק את העסק שלהם. גם לאתרי האינטרנט זה חשוב.
מדוע? על כך במאמר הבא.
מדוע חשוב לעצב לוגו גם באתר האינטרנט?
אתר אינטרנט הוא חלק מהתדמית של העסק בדומה לכרטיס הביקור ולכל מה שהעסק מייצג. כאשר אנשים גולשים לאתר העסקי הם לא מגיעים כדי לראות את הלוגו, אלא מחפשים מידע ושירותים, קנייה מקוונת ועסק אמין ומקצועי עם שירות לקוחות ומוצרים איכותיים. עם זאת, כדי שהעסק ייכנס לתודעה של הגולשים ויהיה שיווקי הוא חייב עיצוב לוגו מקורי שימתג אותו ויבדיל אותו מהמתחרים שלו. הגולשים ידעו בפעם השנייה שהם מחפשים את השירותים של העסק לזהות אותו באמצעות הלוגו. התפיסה של האדם היא בראש ובראשונה ויזואלית. גם כאנשים שאנחנו פוגשים מכרים שלא ראינו זמן רב אנו זוכרים אותם לפי המראה ופחות לפי השם. בנוסף, כשאנחנו מתרשמים ממישהו הרושם הראשוני נקבע על פי המראה ולא על פי האופי שלו. כך גם הלוגו. זהו סמל ויזואלי שנכנס לראש ולתודעה, מזוהה עם תוכן מסוים וכך קל יותר לזכור אותו.
לוגו לצורך פרסום
כאשר נכנסים לאתר אינטרנט ופוגשים בלוגו מקורי ומעוצב מייד מבינים שיש פה עסק משקיע וממותג. בהנחה שיש לעסק גם דפים עסקיים בפייסבוק או באינסטגרם והוא מפרסם את הלוגו שלו גם בתכנים שהוא מעלה שם והם זוכים לשיתופים של העוקבים, הלוגו משרת אותו גם למטרות פרסום. כלומר, העוקבים משתפים תוכן ממותג בלוגו, עוקבים אחרים רואים את הלוגו ומכניסים אותו לתודעה והופכים גם הם ללקוחות. כך העסק לא רק הופך למותג, הוא גם יכול להיות ויראלי ככל שהפרסום שלו עולה ועל אחת כמה וכמה כשהוא מקורי ומיוחד.
לוגו לצורך שיפור המוניטין
עסקים שחוו תגובות וחוות דעת שליליות, השמצות ואזכורים שליליים בגוגל יכולים לשפר את המוניטין שלהם באמצעות לוגו חדש לאתר. כחלק מניהול מוניטין באינטרנט והדחקת האזכורים השליליים לדפים האחרונים של מנוע החיפוש בגוגל, הלוגו בהחלט יוכל לעזור לפתיחת דף חדש ולמיתוג העסק והמוניטין שלו.
סיבות נוספות ליצירת לוגו לאתר
יצירת לוגו באתר מייצגת את העסק, מזוהה איתו ורומזת לגולשים למה לצפות. הלוגו מבטיח רצינות, יציבות ואיכות. הוא מקצר תהליכים עם לקוחות פוטנציאליים שרוכשים באתר. הלוגו גם מגן על אתרים ושומר על זכויות היוצרים שלהם. אם יש עסק באותו התחום בדיוק, עם תכנים ושירותים דומים, מה שיבדיל אותו מעסק אחר הוא הלוגו. מעבר לכבוד אותו רוכשים הגולשים לאתר עם לוגו, הם יודעים שהעסק יישאר איתם לשנים ארוכות ומגבירים את הרכישות. בעיניהם העסק אינו נמצא בחיתוליו כי אם יש לו לוגו בוודאי הוא מנוסה וותיק.