חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » תרופות ללא מרשם

תרופות ללא מרשם

מכירים את זה שאתם יוצאים לקניות וחוזרים עם המון דברים שלא היו כתובים ברשימה? דברים שבזמן שאתם עוברים במזדרונות הסופר, אתם אומרים לעצמכם: "מה אכפת לי? שיהיה, ליתר בטחון". וכך אנחנו מוצאים את עצמנו עם 3 חבילות נייר טואלט ו-15 מברשות שיניים בכל רגע נתון. אז ליתר ביטחון – תרופות ללא מרשם.

תרופות ללא מרשם

תרופות ללא מרשם היו מונפקות בעבר אך ורק על ידי רוקחים, ועד שנת 2005 ניתן היה להשיג אותן רק בבתי המרקחת. אולם בשנת 2005 נכנסה רפורמה חדשה שמאפשרת למכור תרופות ללא מרשם גם בחנויות שאינן בתי מרקחת – חנויות כמו קיוסקים.

רבים לא מודעים לרפורמה הזו, והיא עניין ששווה לדעת את ההשלכות שלו – בארבע-עשרה השנים האחרונות, בשביל לרכוש אקמול אנחנו לא חייבים ללכת עד בית המרקחת, וסיכוי סביר שנוכל למצוא אותו בחנות שנמצאת ממש מתחת לבית שלכם, ואפילו בחנויות אינטרנטיות עם משלוח עד הבית. מטורף, לא?

תרופות וכדורים

מה הן תרופות ללא מרשם?

תרופות ללא מרשם הן תרופות שצריכתן לא מחייבת אישור או מרשם ספציפי מרופא, ואתם יכולים לקנות אותן באופן עצמאי. מאגר התרופות ללא מרשם מתעדכן מדי שנה, ומתווספות אליו משנה לשנה עוד תרופות, שהצריכו קודם לכן מרשם רופא.

המחקר סביב נושא התרופות הוא מקיף ומתחדש, ותרופות שנחשבו כבעלות השפעה חזקה, עם השנים הופכות להיות מוצר צריכה בסיסי, ובהתאם לכך משתנה מעמדן לתרופות ללא מרשם. כמובן שמומלץ להיוועץ עם רופא או רוקח טרם נטילת התרופות. ההמלצה תינתן בכל דף הוראות המצורף לתרופות ללא מרשם, אבל הדבר הוא בהחלט אינו חובה.

אילו תרופות ללא מרשם אני יכול לקנות בעצמי?

כל תרופה שהיא תרופה ללא מרשם מותרת לקנייה עצמאית וללא צורך ברוקח או בהיוועצות מוקדמת. דוגמאות לתרופות ללא מרשם: אופטלגין, אלרג'יקס, אספירין, סירופ ברונכולט, פולידין ועוד – כל אלו הן תרופות ללא מרשם.

תרופות ללא מרשם אפשריות לשימוש כמובן, אולם אם מצבכם הבריאותי לא משתפר – מומלץ להיפגש עם רופא על מנת לקבל מרשם לתרופות שיכולות לסייע לכם אף יותר.

כדאי לדעת שמחירי תרופות ללא מרשם דרך בתי המרקחת שבקופות החולים בדרך כלל יהיו זולים יותר ממחירי תרופות ללא מרשם דרך בתי מרקחת רגילים, קיוסקים או חנויות באינטרנט. לכן, כדאי לקנות בחוכמה ולאחר סקר שוק קצר על התרופה אותה אתם מעוניינים לרכוש.

בנוסף, ישנו מגוון רחב לכל סוגי הכאבים, ולכן אם כואב לכם משהו – בדקו איזו תרופה מבין התרופות ללא מרשם יכולה להתאים לכם ביותר.

אנו מזמינים אתכם להעמיק בנושא ולהרחיב את ידיעותיכם על ידי קריאה באתר חברת טבע אונליין.

אולי יעניין אותך גם