חיפוש
עמוד הבית » כללי » מצילים את הגב: איך בוחרים כיסא משרדי?

מצילים את הגב: איך בוחרים כיסא משרדי?

בחירת הכיסא המשרדי שונה מהותית מבחירת ריהוט משרדי אחר. בעוד אנו מקפידים על יופיו של השולחן המשרדי, בוחרים את העציץ המתאים ביותר ומחפשים את התאורה והוילונות הונציאנים המושלמים, הכיסא יקבע במידה רבה את הנוחות והבריאות שבשהייה בחדר העבודה. כדי להציל לכם את הגב ולמנוע מכם כאבים משרירים תפוסים, הכנו עבורכם מדריך קצר לבחירת כיסא משרדי נוח ובריא לגב. 

 

הכיסא המשרדי

כיסאות משרדיים כבר מזמן אינם רק כיסא המורכב על גלגלים. כיום ניתן למצוא כיסאות משרדיים מעוצבים ויוקרתיים העשויים מחומרים איכותיים במיוחד אשר מעבר ליופי ולנראות המכובדת הם גם בריאים מאד. כדי לבחור נכון את הכיסא הבריא ביותר עבורנו, אחד הדברים החשובים שעלינו לקחת בחשבון הוא שהגוף שלנו אינו מתוכנן לישיבה כלל וכלל.

זוהי אמנם עובדה שמגיל ילדות מחנכנים אותנו לשבת יפה בכיתה, ושאנו מבלים את רוב הזמן הפנוי שלנו כשאנחנו רובצים על הספה, אך גופנו בנוי לנוע, לרוץ וללכת במשך רוב שעות היום בעוד שהישיבה, הנוחה כביכול, מייצרת הרבה מאד לחץ על הגב, הכתפיים והצוואר.

כיסא משרדי

כיסאות אורגונומיים לשיפור חווית הישיבה

כדי לפתור את האתגרים הניצבים בפני עמוד השדרה שלנו באורח חיים המחייב אותנו לשבת זמן רב כשאנו כפופים אל השולחן וכותבים, מקלידים, משוחחים בטלפון או קוראים, כיסאות אורגונומיים תוכננו כדי להפחית לחץ מן הצוואר, מאיזור הכתפיים ומחוליות עמוד השדרה על ידי חלוקה טובה יותר של המשקל שלכם על גבי המשטח עליו אתם יושבים, משענת תומכת ויציבות טובה יותר לכפות הרגליים כדי שנוכל לשבת ישיבה נכונה בחלק הארי של הזמן שבו אנו יושבים.

 

מהי ישיבה נכונה?

ישיבה נכונה מתקיימת כאשר כפות רגלנו מונחות בשלמותן על הרצפה ( לא על קצות האצבעות או קצה העקב ) ואם אין לנו אפשרות כזו, אז לפחות על מעמד מגביה לרגליים המיועד לכך. הגב שלנו צריך להיות ישר ולא כפוף, מסך המחשב צריך להיות בגובה העיניים והמשענת מותאמת היטב לגב ולאיזור הצוואר.

בדרך זו גם אם נשב במשך שעות, לא נצבור עומס מיותר על שרירי השכמות, זוקפי הגב והאגן, ונפחית משמעותית את כאבי הגב והצוואר מהם אנו סובלים.

 

גם אם כיסא המשרד שלנו מושלם, בכל זאת כדאי לקום ממנו מדי פעם

גם אם בחרתם בכיסא המשרד המושלם שמאפשר לכם נוחות מירבית ומפחית משמעותית את הסיכויים לחזור הביתה עם צוואר תפוס, מומלץ שתקומו ממנו לעיתים קרובות, אפילו אחת לשעה, צעדו הלוך ושוב בחדר או במסדרון, בצעו מספר תרגילי ספורט והתמתחות.

בדרך זו תוכל לשפר את זרימת הדם, להמריץ את גופכם ולמתוח את השרירים שהתכווצו. המהדרין אפילו מבצעים הפסקת תרגילי יוגה לכל המשרד ביחד כדי ליצור סביבת עבודה בריאה וחברותית יותר.

כיסא משרדי

אולי יעניין אותך גם