חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » איך להגן על המידע העסקי שלכם

איך להגן על המידע העסקי שלכם

אחד הנכסים המשמעותיים ביותר של כל עסק הוא המידע העסקי. תוכנית עסקית, מידע על לקוחות, הסכמים וכן סודות מסחריים שונים, הם קריטיים להצלחה של עסק. הגעה של מידע זה לידיים זרות יכולה לגרום לנזק עצום גם לעסקים קטנים. על כן, כל עסק חייב לנקוט בפעולות שונות להגנה על המידע העסקי. איך עושים זאת? על כך בכתבה הבאה.

 

אבטחת מידע – איך מתנהלים נכון?

ראשית, חשוב להבין מהו המידע העסקי הסודי ולייצר הפרדה בינו לבין מידע כללי לגבי העסק. גם אם אין שום רצון ששום פריט מידע מהעסק ידלוף, ברור כי ישנם פרטים אשר דליפתם תהיה מסוכנת יותר מאחרים, ועל כן נדרשים אמצעים רבים יותר להגנה עליהם. את המידע הרגיש ביותר יש להקפיד ולאחסן במקום אחד בלבד, ולאפשר גישה אליו רק לקומץ מצומצם של עובדים, אשר חייבים גישה למידע מתוקף עבודתם. בנוסף, כדי לדאוג לביטחונו של המידע, מלבד הגבלת הגישה יש גם לבצע פעולות הצפנה שונות על המידע, כך שגם במקרה וידלוף, הגורם הזר לא יוכל לפענח אותו. ניתן להיעזר בפתרונות הצפנה מנוהלים אשר יהיו באחריות צוות אבטחת המידע של העסק. מידע נוסף ניתן למצוא באתר של חברת IP מחשבים המתמחה בשירותי מחשוב לעסקים.

 

אבטחת מידע כחלק מהתרבות העסקית

עוד אלמנט חשוב שיהפוך את השמירה על המידע לקלה יותר הוא הנחלה של תרבות עסקית בקרב כלל העובדים, הכוללת שמירה על אבטחת מידע בפעולות העסק. מדיניות החלפת סיסמאות תקופתית וכן מניעה משימוש באמצעים פרטיים עבור פעולות עסקיות – כמו למשל עבודה מהבית באמצעות המחשב הפרטי, העברת תוכן למייל הפרטי, שימוש בדיסק און קיי או באמצעי העברת מידע אחר. בנוסף, יש להקפיד גם על חיבורים מאובטחים, גישה מרחוק לרשת הארגונית רק באמצעות VPN, שימוש באמצעי זיהוי דו שלבי, והימנעות משימוש באמצעי החברה ברשתות ציבוריות. אבטחת המידע צריכה להיות נושא המוכר לכל עובדי החברה, ועליהם להקפיד לעמוד בכללים שונים על מנת לשמור על המידע העסקי החשוב.

 

שימוש במערכות אבטחת מידע

הכלי הנוסף אשר יסייע בשמירה על המידע העסקי הוא שימוש במערכות אבטחת מידע שונות. החל מאנטי וירוס, דרך חוסם דואר זבל, מערכת חומת אש ומערכות גיבוי ואבטחה שונות. כיוון שכל מערכת לא מגינה על המידע באופן מלא, רק שימוש במגוון רחב של מערכות אבטחת מידע שונות יוכל להבטיח את הביטחון של המידע העסקי. לרוב, מומלץ למנות אחראי בחברה לתחום האבטחה, במידה ולא קיים צוות ייעודי רק לנושא זה, וכן להיעזר בתמיכה של חברות חיצוניות שונות. ישנן חברות המספקות שירותי אבטחה מגוונים ומלבד שימוש בתוכנות שונות ותחזוקה שלהן, הן גם מבצעות בדיקות חדירות של המידע העסקי, ותדענה לזהות פרצות לפני פעולתם של פורצים פוטנציאליים.

אבטחת מידע

אולי יעניין אותך גם