חיפוש
עמוד הבית » כללי » איך להוציא פטור קבוע ממס הכנסה אונליין

איך להוציא פטור קבוע ממס הכנסה אונליין

אולי שמעתם כבר על הוצאת פטור ממס הכנסה, אך אנשים רבים בכלל לא יודעים שהם זכאים לכך. ולא רק שיש אנשים רבים עם זכאות לפטור ממס הכנסה, אפילו ניתן לעשות את התהליך היום, לפחות בחלקו, דרך האינטרנט.

יש כמובן סיטואציות שמחייבות גם מפגשים פרונטאליים, אך המון דברים היום ניתן לעשות באמצעות האינטרנט ולהקל על התהליך. אם אתם חושבים שאולי גם אתם זכאים, זה הזמן ללמוד עוד אודות מה תהליך הוצאת הפטור כולל ומה עליכם לעשות כדי לקבל את הפטור.

 

פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית

אנשים אשר נקבעה להם נכות רפואית בשיעורים המסוימים העומדים בפרמטרים בחוק, עשויים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. מי שלא נקבעו לו אחוזי נכות המזכים בפטור ממס הכנסה, יכולים לערער על החלטת הועדה, ויכולים לפנות לוועדה הרפואית של מס הכנסה לפני קבלת הפטור, חשוב להבין שהליך קביעת שיעור הנכות הוא נפרד ומגיע לפני כן, רק לאחר קביעת אחוזי הנכות ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה.

 

מי זכאי לפטור

הזכאים לפטור מתשלומי מס הכנסה צריכים לעמוד בשלושה תנאים עיקריים, צריכה להיות להם הכנסה חייבת מס, נקבעה להם נכות רפואית או לצמיתות או זמנית למשך מאה שמונים וחמישה ימים לפחות, והנכות שנקבעה היא בשיעור מותאם על פי החוק. בכדי לקבל פטור ממס הכנסה, שימו לב, שחובה עליכם לעמוד בשלושת התנאים האלו בכדי להיחשב זכאים.

 

שינויים בחוק

מאז אוקטובר אלפיים עשרים ואחת, הזכאות לפטור ממס הכנסה ניתנת במקרה של שיעור נחות בגובה תשעים אחוזים לפחות, או עבור ליקוי אחד או עבור שקלול של כמה ליקויים כשאחד מהם הוא בשיעור של ארבעים אחוזים. בנוסף, הזכאים לקבלת הפטור הם גם אלו המקבלים קצבת נכות לפי חוק הנכים או לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה, אשר נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של מאה אחוזים או תשעים אחוזים בשקלול.

 

פנייה לוועדה הרפואית

בכדי לממש את הזכות שלכם לקבלת הפטור ממס הכנסה, ולקבל את שיעור הנכות המעיד על הזכאות שלכם, תצטרכו להתחיל מהגשת תביעה ופניה ולוועדה הרפואית. דרך הוועדה הרפואית של מס הכנסה, המתקיימת במוסד לביטוח לאומי, תציגו את המקרה שלכם בצורה מסודרת ומקיפה, ויקבע לכם שיעור אחוזי הנכות בהתאם למצבכם הרפואי.

 

הגשת בקשה מקוונת

שימו לב שכל אחד יכול להגיש תביעה בצורה מקוונת, אך בפרט, חולים ומחלימים מסרטן רשאים להגיש את הבקשה לפטור ממס הכנסה באמצעות טופס דיגיטלי אונליין. תצטרכו לצרף את הפרוטוקול של הוועדה הרפואית עם אחוזי הנכות שנקבעו לכם, הטופס יגיע ישירות לסניף מס הכנסה שאתם משויכים אליו והתשובה לגבי הזכאות לפטור תתקבל בתוך עשרה ימי עסקים מהיום ששלחתם את הבקשה המקוונת.

 

לסיכום

הוצאת פטור קבוע ממס הכנסה זה לא חייב להיות כל כך מסובך, בעיקר אחרי הוועדה הרפואית, כל שנשאר לכם זה ההגשה לקבלת האישור והיום ניתן לעשות את מירב התהליך דרך האינטרנט. שימו לב שיש מרכזי ייעוץ והכוונה מולם תוכלו לוודא שלא שכחתם אף חלק חשוב ושעשיתם הכל כהלכה.

פטור ממס הכנסה

אולי יעניין אותך גם