חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » איך לייעל את העסק שלך במספר שלבים בודדים

איך לייעל את העסק שלך במספר שלבים בודדים

מהו ייעול העסק

בעלי עסקים ענפים רבים, מרגישים לעיתים קרובות שהעסק שלהם לא מניב את הרווחים ההולמים למאמץ והמשאבים המושקעים בו. הרגשה זו יוצרת תסכול רב בקרב בעלי העסקים  למיניהם והם מחפשים במאמץ רב את הליקויים והבעיות בעסק שלהם.

אך, הליך זה כרוך בחשיבה מרובה, שקלול של גורמים רבים והסתכלות חיצונית ורוחבית על העסק ממבט-על, פעולה שפעמים רבות מורכבת וקשה לבעלי העסק.

בדיוק לשם כך, נציג בפני בעלי העסקים מספר שלבים מסודרים ומפורטים, שבמעקב פשוט אחריהם, פעילות החברה או העסק יתייעלו בצורה משמעותית, ופירות העמל, קרי הרווחים מהעסק, יגדלו במידה משמעותית.

 

שלבי ייעול העסק

השלב ראשון-אפיון העסק והלקוחות

בשלב הראשון, יהיה עליכם ליצור מסמך מפורט, בו יאופיין העסק שלכם במגוון פרמטרים כגון, מטרותיו העיקריות של העסק, שלבי הממשק עם הלקוחות, בעלי התפקידים בעסק, יעדים לפיתוח העסק וכמובן פירוט של ההכנסות וההוצאות השוטפות בעסק.

לאחר יצירת המסמך הנ"ל. צרו מסמך נוסף העוסק באפיון הלקוחות של העסק שלכם. יהיה עליכם לפרט את המאפיינים של ציבור הלקוחות הקיים שלכם, לחשוב על מכנים משותפים בין קבוצות הלקוחות השונות ולתאר לעצמכם במדייק עבור אילו קהלים וקבוצות חדשות ברצונכם להרחיב את שירותי העסק שלכם.

לאחר כתיבת שני המסמכים שפורטו לעיל תוכלו לעבור ליישום תהליכי הייעול בחברה.

 

השלב השני- שכירת יועץ עסקי

כעת, כנסו לאתרי האינטרנט השנים ובחרו חברת ייעוץ עסקי לה תוכלו להגיש את המסמכים שכתבתם. לאחר בחירת החברה המתאימה, יהיה עליכם לשבת עם היועץ העסקי שיסרוק בפניכם את האפשרויות השונות לייעול העסק, וייתן לכם כלים מעשיים לשיפור הניהול שלכם.

בנוסף, היועצים העסקיים יבצעו תהליך הנקרא "אינטגרציה". משמעות המילה "אינטגרציה" היא שילוב. כלומר, באמצעות בחינה חיצונית מקיפה, היועצים העסקיים יפרטו בפניכם מגוון ממשקים בין ענפים שונים בעסק, בהם ניתן יהיה לבצע שינוי והתאמה, שיהפכו את העסק לאורגני ויעיל יותר.

 

השלב השלישי- יישום אוטומציה

לאחר שלב הייעוץ והצגת הפתרונות, יגיע תורו של השלב הבא, יישום "אוטומציה" בעסק שלכם. משמעות המושג היא, הפיכת תהליכם ידניים ומסורבלים בעסק שלכם לאוטומטיים, על ידי מערכות מחשב מתקדמות ובינה מלאכותית.

על ידי מהנדסי אוטומציה עליהם ימליצו לכם היועצים העסקיים, בנו מערכות אוטומטיות מתקדמות, הפונות באופן אוטומטי ללקוחות פוטנציאליים בפלטפורמות השונות באינטרנט. בנוסף, המערכות האוטומטיות יגישו לכם ניתוח מדויק של פעילות הלקוחות, רכישות יוצאות דופן, ממשקים בין לקוחות שונים ונתונים סטטיסטיים מפורטים.

 

השלב האחרון-בחינת התפקידים והמשכורות

כעת, עברו תפקיד תפקיד בעסק שלכם ובדקו האם ממלא התפקיד ראוי למשכורת המוענקת לו מדי חודש והאם התפקיד אותו הוא ממלא חיוני במלואו לעסק או החברה שלכם. לאחר מכן, בצעו קיצוצים מתאימים. כך, תייעלו את העסק שלכם בקלות ובנוחות.

 

מדד התקדמות העסק

אולי יעניין אותך גם