חיפוש
עמוד הבית » קידום ושיווק » איך מייצרים נכס דיגיטלי המייצר הכנסה פסיבית

איך מייצרים נכס דיגיטלי המייצר הכנסה פסיבית

ההתפתחות של רשת האינטרנט בעשורים האחרונים, הביאה לעולם מושגים חדשים, שאך לפני עשור או אפילו פחות מכך, לא היו מוכרים כלל ועיקר.  אחד המושגים הללו הוא המושג הקרוי נכסים דיגיטליים. מדובר בנכס, שהמהות שלו הינה יצירת רווחים עבור הבעלים או המשתמשים בו לכאורה לא השקעה של כסף או מאמץ. מה זה בדיוק נכס דיגיטלי, ומדוע ניתן לו דווקא השם הייחודי הזה? איך אפשר לייצר הכנסה פסיבית באמצעות נכס דיגיטלי ואילו תנאים צריכים להתקיים לשם כך? בשורות הבאות נעסוק בתחום שרק הולך ומתפתח, ומרכז אליו הכנסות בסכומים הולכים וכדלים.

 

נכסים דיגיטליים – מה זה בעצם

נכסים דיגיטליים הם למעשה אתרי אינטרנט, העוסקים בתחומים ספציפיים והמיועדים לסייע למי שהקים אותם ומפעיל אותם, לייצר לעצמו הכנסה שאותה נהוג לענות "הכנסה פסיבית". ואולם השם הזה עלול להטעות, כיוון שעל מנת לייצר את ההכנסה בפועל, יש צורך להשקיע זמן ומשאבים בפיתוח הנכס, קידום שלו והתאמה שלו לדרישות ולצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים. זאת, במטרה למשוך אותם לרכוש מוצרים או שירותים באמצעותו.

המונח "נכס דיגיטלי" נגזר מהעובדה שלכל אתר יש כתובת אינטרנט ייחודית, בדיוק המו שלכל נכס נדל"ן יש כתובת פיזית אחת. ואכן, בעבר הלא רחוק היו שכינו את הנכסים הדיגיטליים "נדל"ן דיגיטלי" או "נדל"ן באינטרנט" וכינויים אחרים מהסוג הזה. עם הזמת, התקבע המונח נכסים דיגיטליים והוא המונח הגנרי שהמשמעות שלו הינה אתר אינטרנט שהופך לנכס המייצר הכנסה לבעליו.

אתר מכירות

 

איך מייצרים הכנסה פסיבית באמצעות נכס דיגיטלי

כאמור, המונח "הכנסה פסיבית" עלול להטעות. זאת, לנוכח העובדה שבניית אתי אינטרנט, יחד עם ההשקעה הנדרשת על מנת להביא אותו למקום ריאלי המנועי החיפוש, כרוכים בהשקעה לא קטנה של סמן וממון. עם זאת, מרגע שהאתר מגיע למקום טוב במנועי החיפוש, ובהנחה שהביטויים שעבורם האתר הזה מקודם הם הביטויים שרוכשים פוטנציאליים של המוצרים או השירותים שהאתר מציע אכן מחפשים, הרי שהלקוחות נכנסים לאתר, צורכים את התכנים שלו ואם האתר מספיק טוב – משאירים פרטים טו אפילו מבצעים בפועל רכישה באמצעות האתר.

בשלב הראשון, בונים את אתר האינטרנט ומעצבים אותו באופן שימשוך אלין מספר גדול ככל האפשר של לקוחות, שלא רק שיגיעו אליו אלא גם יצרכו את התכנים והמוצרים שהאתר מציע. בשלב הזה מדובר על עבודה סיזיפית למדיי של ניסוי וטעייה, המביא בסיכומו של עניין את האתר למקום הראוי לו בהתבסס על אמות המידה שנקבעו על ידי מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל. בשלב הבא משקיעים בקיום האתר והגדלת תנועת הגולשים המגיעים אליו. גם כאן מדובר בעבודה מקצועית, שלעיתים קרובות אורכת שבועות ואפילו חודשים. זאת, במטרה לגבור על המתחרים ולתפוס מקום טוב יותר במנועי החיפוש ואיתו את תשומת ליבם של הקונים הפוטנציאליים.  רק בשלב הזה מתחיל השלב הלכאורה פסיסי, שבו כל מה שנדרש הוא לענות לפניות של לקוחות פוטנציאלים ולהתרכז במכירת המוצרים או השירותים שהאתר מציע.

אולי יעניין אותך גם