חיפוש
עמוד הבית » בניית אתרים » ארבע טעויות שכדאי להימנע מהן בבניית אתר 

ארבע טעויות שכדאי להימנע מהן בבניית אתר 

כיום כל עסק הרוצה לקדם את עצמו חייב נוכחות באינטרנט.

בניית אתר יכולה להגדיל את החשיפה למותג ולהגדיל את כמות המכירות של העסק באמצעות הבאת לקוחות חדשים.

בשונה מבלוגים או אתרים חובבניים אחרים, אתר עסקי חייב להיות מקצועי ואיכותי ולהתאפיין בחוויית משתמש מיטבית.

במאמר זה נסקור ארבע טעויות שכדאי להימנע מהן בבניית אתר על מנת שהאתר ימלא את תפקידו כראוי.

 

טעות מספר 1 – תכנון מקדים ואפיון יסודי

בניית אתר עסקי צריכה להתבצע לאחר תכנון מקדים מקצועי שמטרתו יצירת אתר המותאם להובלת הגולשים בו במשפך השיווקי שלכם. התכנון המקדים כולל את שלב האפיון של האתר. מה המוצרים הנמכרים, לאלו קטגוריות שוק הם משתייכים, מהם היתרונות התחרותיים של העסק וכדומה. התהליך של בניית אתרים צריך להיעשות באופן סיסטמתי כבר מהרגע הראשון.

רק לאחר האפיון ניתן לבנות אתר המותאם למודל העסקי. אפיון יסודי יגדיר את ההיררכיה של האתר ויאפשר לחדד את המסרים השיווקיים שהוא יכיל. זו תהיה טעות גדולה לבנות אתר ללא תהליך אפיון יסודי מקדים שיאפשר לכם לבנות אתר המותאם לכלל הפלטפורמות, כולל למובייל כבר מרגע ההשקה של האתר ברשת.

 

טעות מספר 2 – יותר מידי טקסט באתר

לא משנה מה האתר שלכם מוכר, חשוב להקפיד על יחס נכון בין הטקסטים לשאר התוכן הוויזואלי. אנו חיים במציאות שבה הגולשים נרתעים מקריאת טקסטים ארוכים והם זקוקים לאמצעים ויזואליים, על מנת שהתוכן יעבור כראוי את מסננת הקשב שלהם. הטקסט עצמו ורמתו חשובים בכל אתר אך כל טקסט חייב להיות מוגש לצד סוגי תוכן נוספים בשביל חוויית המשתמש באתר.

 

טעות מספר 3 – הגזמה עיצובית

חשוב להבחין בין עיצוב איכותי, מהודר ויוקרתי לבין עיצוב מוגזם. חשוב שמבחינה ויזואלית סגנון העיצוב יתאים למגמות הנוכחיות בעיצוב אתרים ושהגולשים יחושו שהאתר חדשני. הכוונה כאן היא לא להסתפק בעיצוב פשוט או מיושן, אלא להשתמש באלמנטים העיצוביים בתבונה ושעיצוב הוויזואלי ישרת את ההנעה לפעולה של הגולשים ולא יעמיס עליהם או יבריח אותם מהאתר.

 

טעות מספר 4 – אי וודאות

חשוב שלא ליצור לגולשים חוסר וודאות ממבנה האתר ומהפעולות שעליהם לנקוט. הדבר מתחיל כמובן מאתר שמטרתו ברורה עבור כל מי שנכנס לאתר. חשוב שכל מי שרוצה לקנות את המוצר או לקבל את השירות שאתם מציעים יבין בדיוק מה עליו לעשות ושביצוע הפעולה לא יהיה מרתיע, למשל אפשרות לרכישה מאובטחת וכדומה.

 

בניית אתר ללא טעויות

לסיכום, מומלץ לבנות אתר בעזרת חברה מקצועית ומנוסה המתמחה בכך. חשוב לבצע תהליך הכנה יסודי, טרם תחילת העבודה ולאפיין מראש את האתר ומטרותיו. חשוב לראות דוגמאות עיצוביות של אתרים דומים ולבחור בעיצוב חדשני המתאים לתחום העיסוק בו האתר פועל. חשוב להקפיד, הן על התוכן המילולי של האתר והן על האספקטים הוויזואליים בו ובמיוחד על ההנעה לפעולה.

מסך

 

אולי יעניין אותך גם