חיפוש
עמוד הבית » שירותי מחשוב » באילו מקרים משתלם לקחת מיקור חוץ בתחום המחשבים

באילו מקרים משתלם לקחת מיקור חוץ בתחום המחשבים

עבור עסקים גדולים וקטנים, מיקור חוץ של תהליכי IT פנימיים חיוני לשמירה על המשכיות וצמיחה בריאה – כדי להבטיח שאנשי הצוות יוכלו לבצע את תפקידיהם מבלי להיות עמוסים במשימות לא חיוניות. מיקור חוץ של IT היא אסטרטגיה יעילה במיוחד עבור סטארטאפים וחברות קטנות ובינוניות, שאולי חסר להם המשאב הפנימי לנהל את כל מרכיבי העסק שלהם עם צוות קטן בלבד.

 

מה זה אומר?

מיקור חוץ של IT הוא תהליך של העברת פונקציות IT פנימיות לצד שלישי.  ככל שעסקים הפכו יותר ויותר תלויים בפונקציות IT פנימיות, כך גם מיקור חוץ עלה והפך לאסטרטגיית צמיחה הגיונית לעסקים בכל המגזרים. כעת, חברות מכל הגדלים בוחרות לבצע מיקור חוץ. זה שינה את האופן שבו מותגים עושים עסקים, ומאפשר גמישות רבה יותר בניהול משימות ופונקציות IT יומיומיות. לעתים קרובות, זה זול משמעותית לחברות (במיוחד לחברות קטנות ובינוניות) לבצע מיקור חוץ של תפקידי ה-IT שלהן במקום לבנות צוות פנימי משלהן, ופותחת אפשרויות צמיחה ואסטרטגיה כלכלית נבונה. והכל בהתאם למה שטוב לעסק עצמו.

 

זמן וחומר

זמן וחומר הם הצורה הוותיקה והנפוצה ביותר של מיקור חוץ של IT. היא פועלת על בסיס שהצד השלישי יספק שירות שהיעד הסופי בו נקבע על ידי העסק. לדוגמה, חברת פיתוח IT תבנה פיסת תוכנה לפי מפרט החברה, ותגבה תשלום עבור שעות העבודה. בדרך כלל מדובר בצורת מיקור חוץ חד פעמית, שבה הפרויקט מסתיים כאשר הצד השלישי משלים את העבודה והלקוח חותם עליה. עם זאת, זה יכול להוביל לשותפות מתמשכת, שבה שני הצדדים ממשיכים לעבוד יחד על פרויקטים חדשים או לפתח קשרי עבודה הדוקים יותר.

 

מיקור חוץ במחיר קבוע

מיקור חוץ במחיר קבוע דומה לזמן ולחומר, אך עם הבדל אחד משמעותי: עלות המשאבים המשמשים את הצד השלישי במתן אספקת IT לא נחשפת ללקוח, אלא מוסכמת מראש כעלות כוללת ל להשלים את העבודה. מיקור חוץ במחיר קבוע פופולרי במיוחד עבור חברות קטנות ובינוניות, שמגבלות התקציב שלהן אומרות שהם צריכים שליטה רבה יותר על עד כמה פרויקטי מיקור חוץ שונים משפיעים על השורה התחתונה שלהם. על ידי ידיעת העמלה הכוללת מראש, סטארט-אפים וחברות קטנות ובינוניות יכולים לתקצב ביעילות רבה יותר ולהישאר בשליטה על ההוצאות שלהם.

 

מיקור חוץ מחוץ לחוף

הודות לפיתוח טכנולוגיית הענן ושיתוף פעולה המבוסס  על אינטרנט, חברות רבות פונות כעת למיקור חוץ של IT כאמצעי לחיסכון מצוין בעלויות הניהול והפיתוח של תשתית ה-IT שלהן. מיקור חוץ מחוץ לחוף מאפשר לחברות לנצל עלויות נמוכות יותר עבור קבלנות משנה של פונקציות IT מעבר לים, במיוחד למדינות עם אקלים כלכלי נוח יותר. זה גם מאפשר להם לנצל כישרונות, טרנדים או תהליכים שחסרים או שעדיין הגיעו למיינסטרים.

שירותי מידע וטכנולוגיה

אולי יעניין אותך גם