חיפוש
עמוד הבית » שיווק דיגיטלי » בית חכם –  מהן צורות הפרסום הנפוצות ביותר בדיגיטל

בית חכם –  מהן צורות הפרסום הנפוצות ביותר בדיגיטל

ישנן דרכים רבות לפרסם את העסק או האתר באינטרנט. הדרכים הנפוצות ביותר לפרסום ברשת הן: פייסבוק, אינסטגרם ומנוע החיפוש של גוגל. קיימת האפשרות לפרסם את העסק הן באמצעות קידום אורגני והן באמצעות קידום ממומן. לכל פלטפורמה יש את היחידות שלה, כך שההחלטה אם לפרסם בפלטפורמה כזו או אחרת, תלויה בצורך האישי וגורמים שונים. נשאלת השאלה – האם קידום ממומן בהכרח עדיף על קידום אורגני? התשובה היא, שלא בהכרח. במאמר הבא יפורט על הנושא בהרחבה.

 

פרסום דיגיטלי בפייסבוק

ישנן שתי דרכים שבאמצעותן ניתן לפרסם בפייסבוק:

  1. קידום אורגני: מדובר על קידום בפייסבוק הנעשה על ידי כתיבת תכנים שיווקיים. קידום אורגני הינו חינמי ולא כרוך בעלויות כספיות כלשהן. עם זאת, על מנת להצליח בקידום אורגני – על התוכן להיות מעניין ובאיכות גבוהה, כך שיצליח לעניין את הקוראים הפוטנציאליים.
  2. קידום ממומן: מדובר על פוסטים ממומנים שמופיעות לאנשים בפיד. באמצעות הפלטפורמה השיווקית של פייסבוק, ניתן לקבוע את קהל היעד אליו אנו רוצים לכוון את המודעה. הדבר נעשה על פי מאפיינים דמוגרפיים שונים, כמו למשל: גיל, מקום מגורים, מין, תחביבים וכו'.

 

פרסום דיגיטלי באינסטגרם

פרסום באינסטגרם מאוד דומה לזה של פייסבוק, וגם כאן קיימת האפשרות של קידום אורגני או ממומן. עם זאת, באינסטגרם הדגש הוא אחר. בשונה מהפייסבוק, באינסטגרם הדגש הוא פחות על המלל, ויותר על תמונות. בממוצע, באינסטגרם הפוסטים יותר תמציתיים וקולעים. בנוסף לכך, קהל היעד באינסטגרם צעיר יותר בהשוואה לפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק.

 

פרסום דיגיטלי בגוגל

עוד כלי אפקטיבי מאוד שניתן לפרסם בו הוא מנוע החיפוש של גוגל. גם כאן, בחיפוש של גוגל, ניתן לקדם תוכן הן ע"י קידום אורגני והן באמצעות קידום ממומן. בקידום אורגני הדגש הוא על כתיבת תוכן איכותי שיתן ערך לאלו שקוראים אותו. מעבר לכך, נעשה גם שימוש במילות מפתח ובטכניקות מסוימות שמטרתן לקדם את האתר במנוע החיפוש.

מנגד, בעזרת קידום ממומן, ניתן באמצעות תשלום כספי להגיע לתוצאות הראשוניות במנוע החיפוש. קיימת אופציה להופיע בתור מודעה ממומנת, כך שהתוצאה הראשונה בחיפוש בהכרח תגרום לכך שהאתר שלכם יבלוט למעלה.

 

ופרסום דיגיטלי בוואטסאפ

גם בוואטסאפ ניתן לקדם את האתר או עסק שלכם כמו עסק בתחום של בית חכם. קידום אורגני יכול להתבצע על ידי פתיחת קבוצות שמטרתן להעניק ערך וידע לאנשים אחרים. כמו כן, קידום ממומן בוואטסאפ יכול להתבצע על ידי בוטים ופעולות אוטומציה שונות. הבוט יפרסם אתכם בקבוצות השונות, כך שלא תצטרכו להתאמץ כלל על מנת להביא לתודעה את העסק שלכם לקהל הרחב.

 

לסיכום

קיים מגוון רחב של פלטפורמות בהן ניתן לפרסם ברשת: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, וואטסאפ. כמובן שאלו לא הפלטפורמות היחידות, וישנם עוד אופציות רבות כמו לינקאדין, טוויטר וכיוצא בזה.

בית חכם

 

 

אולי יעניין אותך גם