חיפוש
עמוד הבית » קידום אתרים » יתרונות בכתיבת מדריך לקידום אתרים בחינם

יתרונות בכתיבת מדריך לקידום אתרים בחינם

קידום אתרים או SEO – פרושו, אופטימיזציה למנועי חיפוש. קידום אתרים הוא בעצם, נקיטה של סדר פעולות מסוים שמבצעים באתר אינטרנט, כדי שיופיע בצורה טבעית, בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש המוצגות במנוע החיפוש. ליעד זה ניתן להגיע, בעזרת ביצוע פעולות מגוונות, באתר עצמו ומחוץ לאתר.

 

ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני

בניגוד לקידום אתרים ממומן, הנעשה על ידי קנייה של מילות חיפוש בגוגל, קידום אתרים אורגני, עובד על הרעיון של קידום אתר, על ידי מילות מפתח מתאימות. קידום הוא ביצוע פעולות שיטתיות, המובילות את האתר, למקום ראשון של תוצאות חיפוש, בחיפושים הנערכים בגוגל, הכוללים מילות מפתח אלו. התוצאות האלו נכנסות לרשימה של תוצאות החיפוש, ולא מופיעות כמודעה.

 

יתרונות הקידום האורגני

יתרון הקידום האורגני, הוא חשיפה גדולה יותר של העסק, על ידי כל מיני מילות חיפוש. כאשר לקוח מבצע חיפוש, בעזרת מילות חיפוש שונות, והאתר של עסק מסוים עולה בכול פעם, זה מעורר את סקרנותו. בנוסף, תוצאות חיפוש אורגניות, נותנות תחושה אמינה בקרב לקוחות פוטנציאליים, המאמינים כי מיקום ראשון של אתר בתוצאות חיפוש, מעיד על איכותיות האתר, ועל רצינות ואיכות של העסק עצמו.

 

דרכים שונות לקידום אתרים

קיימות מספר דרכים לקידום אתרים, חלקן טכניקות לבנות, כלומר חוקיות ועל פי הנחיות מנוע החיפוש, וחלקן טכניקות אפורות או שחורות, שעליהן יש מחלוקת. הטכניקות האפורות והשחורות מקדמות את האתר, אולם לא לזמן רב, בגלל שמנועי החיפוש מאתרים את אלו שמפרים את כללי הקידום, ומענישים אותם. לעומת זאת, אתר המקודם באופן חוקי, יטפס באיטיות אך בהתמדה בתוצאות החיפוש, יגיע לראש התוצאות, ויישאר שם לזמן ארוך.

 

גורמי דירוג

קיימים מעל 250 גורמי דירוג, וכל חיפוש שמתבצע, יכול למשוך מידע מבסיס נתונים אחר, היוצר מערך חדש של תוצאות, שיכולות להראות את האתר במיקומים שונים. גורמי הדירוג העיקריים הם:

  • מהירות טעינת הדף – ככל שאתר נטען מהר יותר, המיקום שלו ברשימת התוצאות, יהיה גבוה יותר. אחד הגורמים העיקריים למהירות טעינת אתר, הן תמונות בעלות משקל גבוה. ניתן לבדוק את מהירות האתר, בכלי בדיקת המהירות של גוגל.
  • התאמת האתר למכשירים שונים – כיוון שהמגמה היא גלישה ממכשירי טלפון ניידים, מנועי החיפוש נותנים יתרון, לאתרים המותאמים למכשירים ניידים.
  • קישורים איכותיים – בניית קישורים מאתרים כגון לינקדאון, יוטיוב, פייסבוק ועוד, הנחשבים לקישורים איכותיים.
  • פרסום תוכן מקורי ומועיל – יצירת תוכן מקורי המעורר מחשבה. לדוגמה: בלוג, מדריכים שונים, ראיונות, ביקורות ועוד.
  • אתר אינטרנט מאובטח באבטחת מידע, האזנת סתר והתקפת אדם באמצע.  

 

לסכום

קידום אתרים אורגני, פועל על ידי מילות מפתח מתאימות, ויתרונו הוא, בחשיפה גדולה יותר לעסק. כדי לקדם אתר, חשוב להיעזר לשם כך במשהו כמו מדריך קידום אתרים בחינם, המאפשר לימוד שילוב של פרקטיקות, לקידום אתרים.

 

מסך