חיפוש
עמוד הבית » כללי » במה מתמחה עורך דין לענייני עבודה?

במה מתמחה עורך דין לענייני עבודה?

ישנם תחומים רבים ושונים בהם יידע לסייע לכם עורך הדין לענייני עבודה. בין אם אתם מעסיקים או עובדים במקום העבודה, הנה מספר חוקים שעליכם להכיר ונושאים בהם עו"ד יוכל לעזור לכם.

 

זכויות עובדים

נושא זה התפתח מתוך הבנה כי עובדים צריכים הגנה ומי שיגן על עובדים יספק פרנסה שמכבדת את בעליה. מדובר באיזון של יחסי הכוחות, הכמעט בלתי נמנעים, שבין עובד למעביד. הדין העוסק בזכויות עבודה כפוף לרגולציה שמשתנה מעת לעת במטרה לשמור על הזכויות העקרוניות של אדם במרחב התעסוקתי. לתחום זה קיים מערך שיפוט עצמאי וייחודי שהוא בית הדין לעבודה.

שם, נפתרים סכסוכי עובד מעסיק, שביתות, תנאי קבלה לעבודה, התאגדויות עובדים ועבירות פליליות במסגרת העבודה. ישנם בית דין אזורי ובית דין ארצי שאליהם מגיעים ערעורים על פסקי הדין. עו"ד בתחום זכויות העובדים יעסוק בנושאים כמו חוק ההודעה לעובד, פיצויי הלנת שכר, דמי נסיעה, תאונות עבודה ועוד.

 

ביטוח לאומי

עורך דין לענייני עבודה מקצועי ידע לתת שירות וסיוע סביב קשיים של אזרחים ועובדים מול מוסד הביטוח הלאומי, שהוא הגוף האחראי על הביטחון הסוציאלי של אזרחי מדינת ישראל. מי שנקלע למצוקה כלכלית, אדם או משפחה, יכול לפנות למוסד זה שאמור לספק בסיס כלכלי קיומי. במקרים רבים, לא פשוט להתנהל מול המוסד ולהתמודד עם הבירוקרטיה המסובכת שמשאירה אתכם חסרי אונים וללא מענה.

עורך דין שעוסק בענייני עבודה, ידע לתת לכם טיפול מקדים ולסייע לכם בכל פנייה לביטוח הלאומי כמו תשלומי ביטוח לאומי בגין זכויות העובדים, תשלומי דמי אבטלה, הבטחת הכנסה, תגמולים לנפגעי תאונות עבודה, קצבת שארים, ועדות רפואיות, הגשות ערר על החלטות ועדה רפואית ועוד.

 

הטרדה מינית במקום העבודה

לצערנו, מדובר בנושא שכיח ביותר. ההגדרה להטרדה מינית הינה פגיעה בחירות, כבוד או זכות השוויון של האדם והיא יכולה להתקיים במגוון אופנים ודרכים. על פי החוק, הטרדה מינית יכולה לכלול אחת או כמה מההתנהלויות הללו: סחיטה באיומים בעלי אופי מיני, מעשים מגונים, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, התייחסויות חוזרות שהן בעלות אופי מיני, אמירות משפילות או מבזות בעלות אופי מיני, ניצול של יחסי מרות על רקע מיני והתנכלות על רקע מיני.

מי שמרגישים מוטרדים במקום עבודה צריכים לדעת שמדובר בעבירה פלילית ועוולה אזרחית, ולכן, יש מחובתם וביכולתם להגיש תלונה לאחראי על הטרדות מיניות במקום העבודה. באם יוחלט להמשיך לתביעה, יש להיוועץ בעורך דין לענייני עבודה כיוון שההטרדה חלה במקום העבודה.

 

שכר עבודה

בין אם מדובר במעסיק שמעוניין בסיוע בנושאי שכר, או בעובד שחושב כי נעשה לו עוול או בעיה בשכר במקום העבודה – עורכי הדין לענייני עבודה יתנו מענה לכל שאלה וקונפליקט שצצים בתחום. אלו יכולים להיות בעיות כמו תשלום על שעות נוספות, הסדרי ימי מנוחה, גובה ותקרת שכר, הלנת שכר, ימי מחלה, הוצאות נסיעה, שכר כולל (דמי הבראה, פיצויי פיטורים) ועוד.

עורך דין לעבודה

 

 

אולי יעניין אותך גם