חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » דרכון ליוצאי מרוקו במספר קליקים באינטרנט

דרכון ליוצאי מרוקו במספר קליקים באינטרנט

חיפוש פשוט לזכאות

רבים מיהודי מרוקו הם יהודים שגורשו בספרד ומפורטוגל. לכן, בעקבות החוקים בפורטוגל הם זכאים לאזרחות פורטוגלית (שהרבה יותר קל וזול להשיג אותה מאשר אזרחות ספרדית למשל).

משתלם יותר ליוצאי מרוקו לנסות ולהוציא את הדרכון הפורטוגלי על פני הדרכון הספרדי משום שיותר פשוט להוציא אותו, ישנן פחות דרישות סף והוא יעיל באותה מידה כמו הספרדי.

בעקבות הקרבה של מרוקו לפורטוגל ולספרד, הקשר בין המדינות יחסית פשוט יותר להוכחה וניתן לראות בבירור מדוע יהודים שגורשו מצאו את דרכם להתיישב במרוקו.

חוקי הזכאות נועדו להיות פשוטים על מנת לאפשר לאנשים רבים, וביניהם יוצאי מרוקו לקבל את הדרכון הפורטוגלי, כל מה שצריך לעשות זה לנצל זאת כל עוד החוק הוא כל כך מקל עם ישראלים ויוצאי מרוקו בפרט.

 

אם כן, כיצד יוצאי מרוקו יודעים האם הם זכאים לאזרחות פורטוגלית או לא?

בשלב הראשון, מומלץ להיכנס למאגר שמות המשפחה שמי ששם משפחתו נמצא במאגר זה זכאי להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי. מאגר השמות כולל יותר מחמשת אלפים שמות משפחה שהממשלה הפורטוגלית קבעו וניתן למצוא אותו בקלות באינטרנט.

דוגמאות לשמות משפחה שזכאים להגיש בקשה הם למשל – אברבנל, אברג'ל, אבולעפיה, אלגרנטי, קלדרון, גבריאל, גביזון, חביב, מלמד, עטיה, עזריה, שאול ועוד.

במידה ושם המשפחה נמצא (או שם המשפחה של קרוב משפחה, למשל סבא או סבתא), ניתן להגיש בקשת דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו ממשלת פורטוגל.

ניתן במהירות לקבל את הערכה ברורה האם הסיכויים להשגת האזרחות הפורטוגלית הם גבוהים או נמוכים לפי כמה בדיקות שניתן למצוא בקלות באינטרנט.

 

פנייה לעורך דין

לאחר מכן, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בהוצאת אזרחות פורטוגלית (ישנם משרדים שמתמקצעים ספציפית בהוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו).

ניתן למצוא מידע רב שיכול לסייע לכם לקבל את ההחלטה, האם להתחיל את ההליכים להשגת אזרחות פורטוגזית (ואיתה את הדרכון, כמובן) באתר https://portuguesecitizen.co.il.

קבלת שירותיו של עורך דין שמומחה ובקיא בכל הליכי האזרחות הפורטוגלית (על כל הניואנסים והדקויות שהיא כוללת), על אף שאיננה הכרחית, מקלה מאוד על ההתמודדות עם ההליכים הבירוקרטיים או הקושי עם מסמכים בשפה הפורטוגזית.

לרוב מי שאיננו בקיא בהליכים מבזבז זמן יקר ערך בהתמודדות עם הבירוקרטיה, מה שלרוב גורר עלויות רבות של אגרות ושליחות נוספות שלא היו קורות במידה והיו נועצים בעורך דין בזמן.

בשלב הראשון, יש להגיש את כל המסמכים שמעידים על קשר ילידיות לקהילה הפורטוגזית (שכוללת פנייה למדינת פורטוגל, לקהילה היהודית בפורטוגל, אילן יוחסין וכיוצא באלו).

חלק גדול מן הסיבוכיות נפטרת כאשר מעסיקים עורך דין שמומחה בהליכים הללו. עורך הדין יודע למצוא ולנהל את הבקשות במהירות וביעילות, לעומת מי שאינו בקיא בחוק ועלול להסתבך זמן רב בניסיונות להבין אותו.

 

דרכון אירופאי על מפה

אולי יעניין אותך גם