חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » הדרך שלנו לאהבה עוברת דרך המסך

הדרך שלנו לאהבה עוברת דרך המסך

הרוב הגדול של האנשים מייחל למצוא זוגיות.

הקורונה רק גרמה לנו לראות זאת בבירור יותר – אם לפניה עוד נהנינו מהרווקות, החברים ואפילו דייטים מזדמנים מילאו את החלל הזה, הרי שבזמן שישבנו בסגרים לבד היה זה ברור שחסרה אהבה תומכת ומשמחת גם ברגעים הקשים, ועכשיו כשהחורף כאן חסר גם החיבוק החם.

אז אם רובנו מקווים למצוא זוגיות, איך זה שעדיין יש כל כך הרבה רווקים ורווקות? בשנים האחרונות נראה שאפליקציות כמו טינדר ואוקיי קיופיד הפכו את העניין של מציאת זוגיות להרבה יותר נגיש ופשוט, אך האם זה באמת כך? אולי עודף האופציות והנגישות של הכל בעצם הפך את עניין הזוגיות לדבר הרבה יותר קשה להשגה?

 

איפה הימים של פעם?

פעם, לפני שהסמארטפון הפך להיות חלק כל כך מרכזי ומוביל בחיינו, מציאת אהבה היתה עניין שצריך לעשות יותר מאמץ בשבילו, ומפגשים עם אנשים שאולי עתידים להיות מושא אהבתכם היו מאוד נדירים. אולי החברים סידרו לכם בליינד דייט שבו באופן ישיר שני הצדדים ידעו שהם מעוניינים בזוגיות, אך אם פשוט הייתם פוגשים בעבודה / לימודים / מסיבה / רחוב מישהו/י שמוצאים חן בעיניכם, כנראה שלא הייתם ניגשים באופן ישיר להגיד להם את זה, אלא משחקים משחקי חיזור, יוצאים לדייט או שניים, ולאט לאט מבינים מה כל צד מחפש.

אמנם היה צריך לעשות הרבה מאמץ, אך ייתכן שזה מה שגם הפך את האהבה ליותר מיוחדת. היום, ניתן בישיבה על הספה והנפת האצבע מימין לשמאל לברור כמעט בין כל רווקי ורווקות האזור. רבים יכתבו בפרופיל שלהם בדיוק מה הם מחפשים, או יתחילו את השיחה איתכם ב"מה אתם מחפשים?". אין צורך להשקיע אנרגיה בחיפוש, גם לא לגשש לאט, הכל נעשה דוגרי ובפנים. כביכול, כל הסיפור הזה אמור לעזור לנו למצוא אהבה ביתר קלות, אבל אולי הקלות שבה ניתן למצוא בני זוג חדשים גורמת לנו להשקיע פחות?

 

האם זה מקרב את האהבה אלינו?

לכולנו יש בראש את בן / בת הזוג המושלמים שלנו, אבל חשוב לזכור שהם נמצאים אך ורק בראש שלנו ולא קיימים במציאות. במציאות אין דבר כזה בן אדם מושלם. נראה שבעבר כשהיה צריך להשקיע יותר כדי למצוא אהבה, היתה גם יותר נכונות לעבוד על דברים שאולי אין ביניהם התאמה בין בני הזוג במאה אחוז, או לפחות להכיל ולאהוב ביחד עם כל ה"פאקים". היום יש הרבה פחות הכלה, אנשים נוטים לפסול זה את זה עוד לפני שנפגשו רק בגלל שכתבו משפט שלא מוצא חן בעיניהם בצ'ט של הטינדר, או ענו על שאלה בתשובה הפוכה משלכם באוקיי קיופיד. למה להתעמק במי שלא מסכים אתכם, או לא כתב בדיוק את מה שציפיתם, כשיש עוד כל כך הרבה אופציות מסביב שאולי כן יענו על הבקשות שלכם כמו שצריך?

ייתכן שאיבוד הרומנטיקה זה דבר בלתי נמנע ככל שאנחנו מתקדמים יותר ומוצאים פתרונות טכנולוגיים ומתוחכמים יותר לאהבה, אך ייתכן שלא, ייתכן שזה רק קושי זמני שנמצא דרך להתגבר עליו ולהפריח את הרומנטיקה מחדש ונוכל למצוא זוגיות גם בעזרת אפליקציות ואתרי היכרויות ביתר קלות. ואם כבר נכנסנו לזה, והבנו שאין ברירה אולי כדאי לעמוד לרגע על ההבדלים בין אפליקציות סוויפים שהולכות ותופסות מקום של קבע בסמארטפון שלנו ואנחנו עושים בהן שימוש תדיר, לבין אצרי היכרויות, נו אתם יודעים, כאלה  שממש יש להם דומיין ואפשר להפעיל גם מהמחשב ולא רק מהטלפון. האמנם יש הבדל?

 

אתר או אפליקציה?

אז מה ההבדל בין אתר הכרויות לאפליקציה, זו שאלה שאתם ודאי שואלים את עצמכם. ובכן, נתחיל בזה שאתר הכרויות הוא, ובכן, אתר. כזה שאפשר לגלוש בו מהמחשב, לעומת אפליקציה שניתן להוריד בקלות לטלפון הנייד. אתם יכולים להתחכם ולהגיד שאפשר לפתוח אתר הכרויות גם מהדפדפן בטלפון ואפליקציה גם מהמחשב. נכון, אתם צודקים. אבל אתם כנראה מבינים את הכוונה.

את אפליקציות ההיכרויות השונות אתם ודאי מכירים היטב, ומן הסתם יודעים איך משתמשים בטינדר, איך מתפעלים את אוקיי קיופיד, באמבל ודומיהן. גם אם לא יצא לכם להיכנס לאחת מהן ודאי שמעתם עליהן מכל הסובבים אתכם, אולי אפילו עזרתם להם לבחור אם להחליק ימינה או שמאלה. האפליקציות עובדות בצורות דומות, פחות או יותר, אם כי לכל אחת יש ייחוד משלה. בכל האפליקציות אתם מגדירים פרופיל בו אתם יכולים להוסיף כמה תמונות ולכתוב על עצמכם, בוחרים את המגדר של הפרופילים שתרצו לראות, מגדירים את הרדיוס ומתחילים לדפדף.

כל הפרופילים של הרווקים ו/או הרווקות באזורכם יופיעו בזה אחר זה, יתנו לכם את ההזדמנות להקליק עליהם כדי לראות עוד תמונות ולקרוא את הפרופיל, ואז נותר לכם רק להחליט ולהחליק: ימינה = כן, שמאלה = לא. אם החלקתם ימינה על מישהו/י שהחליק/ה ימינה גם עליכם יש לכם מאצ'! נהדר! עכשיו נשאר להתחיל לדבר בצ'ט של האפליקציה ולבדוק אם באמת יש עניין להיפגש.

יש אפליקציות, כמו אוקיי קיופיד, בהן תתבקשו לענות על מגוון שאלות שמלמדות על האופי שלכם ולהשוות את זה למאצ' שלכם, דבר שמאוד עוזר להכיר אותם מעט יותר לעומק. באפליקציית באמבל אם יש לכם מאצ' האחריות היא על הנשים לכתוב את ההודעה הראשונה. בקיצור, לכל אפליקציה יש איזה פיצ'ר שעושה אותה מעט שונה מהקודמת.

 

במחשב זה עובד אחרת

אתרי הכרויות זה תחום שאולי פחות מוכר. אתרי הכרויות קדמו לאפליקציות והן כאן בעצם משחר האינטרנט, ואולי בגלל זה הם קיבלו סטיגמה של אתרים לגרושים/ות מבוגרים/ות, בעוד שהאפליקציות נחשבות לפופולריות מאוד בקרב הצעירים. אך אתרי ההיכרויות של היום אינם מה שהיו בתחילת שנות ה-90, גם הם התקדמו עם הזמן ופונות גם לקהל הרבה יותר צעיר.

הסוגים של אתרי ההיכרויות רבים: ישנם אתרים העובדים באופן דומה לאפליקציות, אלא שבמקום להחליק ימינה או שמאלה בזה אחר זה, תוכלו לראות על דף אחד פרופילים רבים, לבחור במי להתעמק ולשלוח לו/ לה הודעה. יש אתרים שמיועדים לסקס בלבד, יש כאלה שפונים לקהילות מסוימות כמו להט"ב או פוליאמורים, יש שפתוחים לכולם ולכולן אבל העיקרון די דומה בגדול. כרטיס, פרטים, תמונה, חיפוש ובשאיפה – התאמה.

 

ומה לגבי משהו קצת שונה?

אז יש. דייט בתשע הוא אתר הכרויות שפועל קצת אחרת. בעוד שרוב האתרים והאפליקציות מונעים בעיקר בזכות הכמות הגדולה של האופציות, בדייט בתשע מתמקדים: במקום שתצטרכו לבזבז אנרגיה בלשבת ולהחליק על מאות פרופילים ימינה ושמאלה, באתר מציעים לכם להירשם, לענות על השאלות לגביכם ולגבי הפרטנר/ית שאתם מחפשים, ולתת לאלגוריתם לעשות את העבודה ובעצם "להחליק" בשבילכם ימנה או שמאלה. האלגוריתם לומד להכיר אתכם ומחשב עבורכם מי מהמאגר יהיה המתאים ביותר.

חידוש נוסף באתר הוא וידאו דייט – ברוב אתרי ההיכרויות ישנה אופציה לצ'אט בלבד, ובדייט בתשע יצאו עם חידוש נוסף, דייט ראשון וירטואלי. בצ'אט דברים עשויים להימרח בגלל שלוקח זמן לענות, או שמקיימים מספק התכתבויות במקביל, בעוד שבווידאו דייט באופן מיידי תוכלו לדעת אם יש זרימה עם מי שהאלגוריתם שלנו בחר עבורכם או לא. גם בסוף אין טוב ממראה עיניים ובדייט מצולם אפשר להתרשם טוב יותר מהצד השני ולקבל מושג אמיתי האם יש כיוון להמשיך את הקשר.

 

הדרך שלך לאהבה

כשזה מגיע לאהבה לכל אחד יש את הדרך שלו – יש מי שמעדיפים את הדרך המסורתית ויש מי שהסתגלו לשינויים טוב יותר ושוחים מאחורי המסך כמו דג במים. בין אם זו אפליקציה שמתאימה יותר לסגנון שלכם, בין אם אתר הכרויות ובין אם בחרתם להשאיר את זה לידי הגורל – העיקר הוא שתמצאו אהבה בסוף.

 

גבר ואישה

אולי יעניין אותך גם