חיפוש
עמוד הבית » קידום ושיווק » החשיבות שב-SEO

החשיבות שב-SEO

תהיתם לעצמכם פעם למה האתר שלכם לא מגיע למקומות גבוהים בחיפושים בגוגל, או אולי איך גוגל כמנוע חיפוש, בוחר את מי למקם במקומות האלו? התשובה היא SEO מעולה. במאמר שלפניכם תקבלו הסבר מפורט מה חשיבותו של ה-SEO באתר ומה חשוב לזכור בשלב בניית האתר.

 

מה זה SEO?

ראשי התיבות של SEO זה Search Engine Optimization ובעברית, קידום אתרים. בנייה וקידום אתרים בניגוד למה שהרבה בעלי אתרים חושבים, מתחילה כבר בשלב בניית האתר ולא רק אחרי שהוא באוויר. SEO הוא בעצם קידום אורגני והוא בהכרח קשור לתוכן הנמצא באתר, ללא תלות בכמה כסף השקעתם על קמפיניים ממומנים.

SEO טוב, גורם לאתר שלכם לעלות ראשונים בחיפושים, בהתאם למילות חיפוש שבחרתם, מה שיהיה לכם קשה לעשות בקידום ממומן אל מול המותגים הגדולים, זאת משום שהתקציב שלכם תמיד יהיה מוגבל. לדוגמא, אם יש לכם סוכנות ביטוח קטנה, אתם מתחרים עם חברות הביטוח הגדולות בשוק על אותן מילות חיפוש.

 

למה להשקיע כל כך הרבה?

כל חיפוש כמעט מתחיל בגוגל. בין אם יש לכם שאלה, אתם מחפשים מוצר, שירות או המלצה, סביר להניח שתתחילו שם. לכן, האתרים המופיעים בעמוד הראשון, הם אלו הזוכים לטראפיק הגבוה ביותר, משמע, לקוחות פוטנציאלים.

 

מה חשוב לדעת בהקמת האתר?

עוד בשלב בניית האתר, חשוב לשים דגש על ה-SEO. לדוגמא, אם בניתם אתר חדש וכבר היה לכם אתר לפני, תוכלו להעביר על הנתונים לאתר החדש ואת המוניטין שצברתם בעצם, כדי שלא תצטרכו להתחיל מאפס.

בנוסף, גוגל אמנם שמה בחשיבות גבוהה מאוד את נושא התוכן, אבל חשוב לה לא פחות הנושא הטכני. גוגל בעצם מגדירה במדוייק מה היא דורשת בבניית התכנים באתר והעמודים הפנימיים, על מנת שהאלגוריתם יוכל לסרוק את האתר במהירות, להבין מה הוא מציע ומה רמת התוכן.

לכן, חשוב לשלב איש SEO כבר בתחילת הדרך, או לחלופין לבחור חברה לבניית אתרים שגם מבינה בתחום ה-SEO.

 

אל תנסו לעבוד על גוגל

אל תסתבכו עם גוגל. אם בעבר היה מאוד קל "לעבוד" על האלגוריתם של גוגל אז היום הוא הרבה יותר חכם. גוגל כל הזמן משפרים את היכולות שלהם, כלומר האלגוריתם מתעדכן על הזמן וחשוב לעקוב אחר השינויים שנעשו.

המוצר שגוגל מציע לגולשים הוא בעצם ההתאמה הטובה ביותר בין החיפוש לתוכן המוצע לגולש. ככל שהאתר שלכם יכלול תוכן איכותי יותר, אשר נותן ערך מוסף לגולש והוא שוהה בעמוד הזה זמן רב, ככה האתר שלכם יקבל ציון איכות גבוה יותר ויופיע במיקומים גבוהים יותר במילות החיפוש שבחרתם לקדם.

 

לסיכום

עסקים קטנים ובינוניים חייבים לבנות אסטרטגיית SEO, כבר בתחילת הדרך, בשלב בניית האתר. זאת הדרך היחידה בה תוכלו להתחרות עם המותגים הגדולים בתחומכם, אלא אם כן יש לכם תקציבי פרסום גדולים.

גוגל

אולי יעניין אותך גם