חיפוש
עמוד הבית » שיווק דיגיטלי » הכוח של שיווק במדיה חברתית עבור מטפלים

הכוח של שיווק במדיה חברתית עבור מטפלים

יש שפע של תכונות שהופכות אדם למתאים לקריירה טיפולית, יכולת שיווק היא לא בהכרח אחת מהן. מאידך, אי אפשר להתפרנס מחדר המתנה ריק ומקליניקה לא פעילה, כך ששיווק הוא כלי הכרחי להצלחה עסקית. כיום רוב קהל היעד נמצא באינטרנט והפך להיות מתוחכם יותר באופן שבו הוא בוחר שירותים שונים.

בחירת מטפל היא נושא משמעותי עבור רוב האנשים ולכן מתבקש להיות נוכח גם במדיה החברתית, שם מתנהלת הרבה מאוד מהתקשורת היום.

 

למה לשווק במדיה חברתית?

אחד הנושאים החשובים בעולם השיווק הוא פילוח מדויק של קהל היעד עבור שיווק למטפלים. קהל היעד הוא אותם אנשים שזקוקים לטיפול ויכולים להרשות לעצמם להיות מטופלים, בין אם מבחינה טכנית, מבחינה כלכלית או מכל סיבה אחרת. פעם היה צורך לצאת אל הרחוב, למצוא את המקומות הפיזיים המתאימים ולשווק שם בעזרת פרסום, הקמת סניף או שליחת אנשי מכירות.

היום נמצא את רוב השיחות היום-יומיות בעולם המקוון ובאופן ספציפי, ברשתות החברתיות. החלוקה שמתאפשרת ברשתות החברתיות, כמו קבוצות בפייסבוק למשל, יוצרת חלוקות באופן כמעט טבעי כאשר כל אחד מצטרף בדרך כלל אל הקבוצות שמתאימות להגדרה שלו את עצמו: הורה, איש מקצוע, שיוך פוליטי, מקום מגורים, גיל משותף או תחביב משותף ויש עוד ועוד.

שיווק ברשתות חברתיות

איך נכון למטפל לשווק את עצמו?

השיווק במדיה החברתית אינו מסתכם בפילוח קהל יעד ובהצגת פרסומות עבורם. שיווק במדיה החברתית מאפשר לך ליצור תוכן מקצועי ורלוונטי ולהציג את הידע, הדעות והערכים שלך בפרסום מעניין ואינפורמטיבי עבור הקוראים. בין אם בוחרים לפתוח בלוג בתחום מסוים, לכתוב כתבות עבור מפרסם מוכר בתחום, לפרסם פוסטים שבועיים בעמוד הפייסבוק העסקי או להעלות סרטוני הדרכה ליוטיוב – חשוב לשמור על עקביות.

את עבודת השיווק במדיה החברתית ניתן להשוות לריצת מרתון, שהיא ההיפך מריצת ספרינט. שיווק ממומן נקודתי יכול להניב תוצאות מהירות, אבל ברשתות החברתיות יש צורך לבנות מותג ותדמית ולמצב את עצמך כמומחה בתחום, וזה עשוי לקחת זמן לא קצר ולדרוש מחויבות להשקעה של זמן ולהמתנה לתוצאות, שיגיעו.

 

אתגרים והזדמנויות ברשתות החברתיות

שיווק במדיה החברתית הוא כלי רב ערך ורב עוצמה בעולם השיווק והוא מותאם לעולם הטיפולי. בעזרת שיווק במדיה החברתית, המטפל יכול ליצור מצב שבו הוא נוכח במקום שעבור רבים הוא המפלט מקשיי היום-יום, מול מסך המחשב או המכשיר הסלולרי. הפילוח המובנה ברשתות החברתיות יכול גם לסייע בשיווק ממוקד לאנשים שמחפשים מטפל, לאנשים שכותבים על קושי רלוונטי או מבקשים עזרה או פתרון שיכול להיענות על ידי טיפול, ואין שווה להצעה שמגיעה ברגע המדויק למי שזקוק לה.

בנוסף, פרסום תוכן מקצועי במדיה החברתית באופן עקבי, יכול לשמש כקשר ותמיכה למטופלים בין הפגישות, בנוסף להיותו כלי שיווקי למציאת מטופלים חדשים.

שיווק ברשתות חברתיות