חיפוש
עמוד הבית » שיווק דיגיטלי » הכל מתחיל בטקטיקה הנכונה: כך תשווקו את העסק בדיגיטל עם הטקטיקה הנכונה

הכל מתחיל בטקטיקה הנכונה: כך תשווקו את העסק בדיגיטל עם הטקטיקה הנכונה

קידום נכון בדיגיטל יכול לעולל פלאות לעסק. בכדי למקסם את האסטרטגיה השיווקית אותה בחרנו, נשתמש בטקטיקה נכונה ומותאמת. מה ההבדל בין אסטרטגיה לטקטיקה? מהי טקטיקה נכונה? במאמר זה ניגע בנושאים אלו.

 

הקדמה

שיווק בדיגיטל הינו הכל היום. זהו דרך השיווק הטובה ביותר, על כך אין עוררין. שאיפתנו כבעלי עסקים, מותגים או כאנשי שיווק תהיה תמיד לקדם את המוצר, או השירות שלנו, בצורה האידאלית לו ובהתאם לכלים ולמשאבים שפתוחים בפנינו.

לאחר בניית אסטרטגיה שיווקית, מגיע החלק הקשה – החלטה על טקטיקה נכונה לשיווק בדיגיטל ויישומה בדרך נאמנה. למטרה זו, קיימים אתרים רבים שמתמחים בייעוץ ותמיכה של בניית והשמת טקטיקת שיווק דיגיטלי, לדוגמה, מעבר לאתר Yazame דיגיטל.

הקדמה

טקטיקה או אסטרטגיה – מה ההבדל?

אלו שני מושגים בסיסיים בעולם השיווק הדיגיטלי. אסטרטגיה הינה תוכנית העבודה הכללית לפיה נעבוד – הצבת מטרות, סקירת משאבים, החלטה על תקציב, בחירת כלים מתאימים וכו'. מנגד, טקטיקה הינה דרך הפעולה הפרקטית אותה ניישם בכדי לממש את האסטרטגיה השיווקית שלנו – איפה נפרסם, כמה, למה, מתי, כיצד וכד'.

טקטיקה או אסטרטגיה – מה ההבדל

טקטיקת שיווק דיגיטלי נכונה

ראשית, חשוב לציין כי אין טקטיקת שיווק דיגיטלי ייחודית ונכונה קולקטיבית. זהו תחום אינדבידואלי ודינאמי – לכל עסק, מוצר או מותג תהיה דרך פרסום נכונה לו. את דרך זו נגלה בעזרת ניסוי וטעייה תמידיים, תוך ייעוץ עם אנשי מקצוע או בעלי ידע בתחום. כמות הפרסומים אותם נבחר ליצור, היכן לפרסם אותם (רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט וכו'), וכיצד נבחר להציג אותם (בעזרת איש שיווק, בדרך עצמאית וכד'), כולם תלויים באסטרטגיית השיווק שלנו.

 

טקטיקת שיווק רכה או אינטסניבית – מה עדיף?

גם כאן, כמובן, אין תשובה ברורה. לעסק קטן אשר רוצה להגדיל את מעמדו תמיד יומלץ ליישם טקטיקת שיווק רכה, בה נפרסם באופן קבוע תכנים אשר יקדמו את מותגנו, בשילוב פרסומים אורגניים וממומנים, במטרה להגדיל את קהל הלקוחות שלנו.

לחברה גדולה, לעומת זאת, יהיה עדיף ככל הנראה להתמקד בפרסומים אינטנסיביים של מוצרים ספציפיים, מבצעים ופעילויות נקודתיות. מאגר הלקוחות של רשת זו כבר יהיה קיים וננסה לבנות את טקטיקת השיווק הדיגיטלי במטרת מכירה מוגברת בביסוסו.

 

לסיכום

טקטיקת שיווק דיגטלי נכונה הינה דינאמית ותואמת סיטואציה. לאחר שביססנו את אסטרטגיית השיווק הכללית לפיה נרצה ללכת, ניגש לתכנון הטקטיקה במחשבה מעמיקה מול עצמנו או אל מול שותפינו העסקיים. נחליט מי אחראי על יישום הטקטיקה, במידה וצריך אף נשכור בעל מקצוע שמתמצא בתחום ומטרטו הינה אך ורק להתמקד ביישום הטקטיקה.

לחליפין ניתן את האחריות למועסק קיים תוך שכירת ייעוץ מקצועי. מנקודה זו נותר רק להמשיך וליישם את הטקטיקה בה בחרנו, תוך התאמה בשטח לפי סקירות קבועות של הצלחת הטקטיקה.

הכל מתחיל בטקטיקה הנכונה כך תשווקו את העסק בדיגיטל עם הטקטיקה הנכונה