חיפוש
עמוד הבית » כללי » הכירו את העתיד – הכל על הבינה המלאכותית

הכירו את העתיד – הכל על הבינה המלאכותית

צמד המילים "בינה מלאכותית" נחשב לאחד המושגים הכי לוהטים היום והוא מושך אליו המון סקרנים – ילדים ומבוגרים, אנשי עסקים וסקרנים, כולם צמאים להבין מה זה אומר בדיוק ואיך אפשר לנצל את זה לתועלת שלנו. אבל לפני שאנחנו מדמיינים עולם בו הרובוטים שולטים בבני האדם ביד רמה, כדאי שנבין מה זה בכלל אומר? לפניכם כל מה שרציתם לדעת.

 

נעים להכיר, בינה מלאכותית

בינה מלאכותית או בקצרה AI (Artificial Intelligence) היא למעשה טכנולוגיה שתכליתה לחקות את האינטליגנציה (קרי, הבינה) האנושית בדרך ממוחשבת, לביצוע מטלות שונות. עד כאן לא נשמע שונה בהרבה מכל מכונה או מכשיר שאנחנו מכירים, אז מה ההבדל? יכולת לימוד ושיפור עצמית, על סמך איסוף מידע, ללא התערבות אדם.

טוב, זה לא שאנחנו לא מתערבים כלל, הרי בכל זאת מדובר בקוד שמישהו כתב, בו הוזנו גם היכולות הפלאיות משהו של למידה ושיפור עצמיים, אבל לאחר מכן? מה שנקרא "שגר ושכח". פחות או יותר. אז האם זה באמת מלאכותי? זאת כבר שאלה פילוסופית.

בינה מלאכותית

בתכלס, מה זה אומר?

בינה מלאכותית איננה שמורה לתחום אחד בלבד, אלא באה לידי ביטוי במגוון תחומים ובהתאם, היא כוללת שיטות וכלים שונים שכולם, כפי שציינו מעלה, נועדו לתת למחשב תכונות אנושיות, בלי מה שנקרא "טעויות אנוש". מה למשל? כתיבת מסמכים, נהיגה, זיהוי (פנים, חפצים וקולות), ציור ציורים, זיהוי מגמות (כלכליות, פוליטיות), הערכת נתונים וכל מה שביניהם.

 

איך הבינה המלאכותית משפיעה עלינו?

הבינה המלאכותית כבר שולטת על תחומים רבים בחיינו ומכתיבה אחרים. בין אם מדובר בפלאפונים החכמים ש"מאזינים" לנו ובהתאם מציעים פרסומות ומבצעים שונים, וכלה בפונקנציות שאנחנו משתמשים בהן לגמרי במודע כמו שימוש בעדשת גוגל לזיהוי חפצים ועוד.

אלה דוגמאות קטנות, אך הבינה המלאכותית לוקחת חלק כמעט בכל פן בחיינו וההתפתחות המתמדת בנושא ממחישה את הפוטנציאל העצום וההשפעה העתידית שוודאי תעלה על כל דמיון – רובוטים משטרתיים, גילוי תרופות למחלות חשוכות מרפא והשמים הם הגבול.

 

לא הכל ורוד

בעוד שלרוב מתייחסים לבינה מלאכותית כמשהו פורץ דרך שהולך להפוך את החיים שלנו לטובים יותר, למשל בכל הנוגע לאיוש משרות פחות נוצצות שרבים מאיתנו לא ששים לעבוד בהן, השימוש בבינה מלאכותית לא תמיד מניב תוצאות חיוביות.

למשל, מקרים ידועים בהם פורסמו מדריכים שונים (פיננסיים ואחרים) שנכתבו על ידי בינה מלאכותית, בלי גילוי נאות או עריכה ועם טעויות מביכות שנכתבו כאילו היו האמת לאמיתה. במקרה הטוב התוצאה מצחיקה או מגוחכת ואילו באחרים היא יכולה להיות הרסנית.

לסיכום, בינה מלאכותית יכולה לעשות המון טוב בעולם, אם כי הפוטנציאל שלה עוד לא מובן לנו במלואו. מה שבטוח, אם נרצה או לא, חיינו הולכים להשתנות ללא היכר.

בינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם