חיפוש
עמוד הבית » מכירות בדיגיטל » הלכה למעשה – מה עושה דאטה אנליסט בפועל?

הלכה למעשה – מה עושה דאטה אנליסט בפועל?

בשנים האחרונות, במיוחד לאחר התפרצות מגפת הקורונה, עולם ההייטק הגיע לשיאים חסרי תקדים. השילוב של יוקר המחיה וחוסר הוודאות הכלכלית בכל רחבי העולם מושך יותר ויותר אנשים לעולם ההייטק. אין ממש צורך להסביר למה, מדובר על תחום דינאמי שכל הזמן הולך ומתפתח, עולם צעיר, שאפתני, ורעב להצלחה, וכמובן, כזה שמספק לעובדים בו פרנסה מכובדת.

אז לא רק שצעירים רבים פונים ללימודי במוסדות שונים שיכשירו אותם לעבודה בתחום, אלא גם הרבה אנשים בשלבים מתקדמים יותר בחיים, כאלה עם קריירה תעסוקתית ומשרה מסודרת, פנים גם הם להסבה להייטק. כאן במאמר הזה נספר לכם על אחת המשרות שנחשבות לכרטיס כניסה לעולם ההייטק – משרת הדאטה אנליסט.

 

אז מה זה בכלל דאטה אנליסט?

דאטה אנליסט, כמו שכל מי שיודע קצת אנגלית יכול להבין, הוא בעצם מנתח נתונים. התפקיד העיקרי של דאטה אנליסט הוא לקחת כמויות עצומות של מידע ונתונים, ולהפיק מהן תובנות שיסייעו לחברה שבה הוא עובד לקבל החלטות עסקיות משמעותיות בצורה מושכלת וחכמה, ולא רק על פי תחושת בטן של המנהלים.

הטכנולוגיה המודרנית מסייעת לחברות ההייטק לצבור כמות אדירה של נתונים מכל מי שמשתמש במוצרים שלהן, את המידע הזה הדאטה אנליסט מעבד, וכך ניתן לגבש את דרכי הפעולה. העבודה מתנהלת הן ברמה היומית – דו"חות מצב, והן ברמה גבוהה יותר שכוללת מבט רחב על תקופה ממושכת יותר.

נתונים

מה דאטה אנליסט עושה בפועל?

אחרי שהבנו מה המטרה והרעיון שעומדים מאחורי התפקיד, נספר לכם קצת על כל מיני דברים שדאטה אנליסט ממוצע עושה במהלך העבודה שלו. קודם כל הוא אוסף את הנתונים הרלוונטיים מבחינתו. בשלב הבא, צריך לנקות את כמות המידע האדירה שהצטברה, ולסנן ממנה אך ורק את הנתונים הרלוונטיים לשאלות הספציפיות.

אחרי שיש בסיס נתונים 'נקי' ואיכותי, יש צורך לבנות את מאגרי הנתונים ולעצב אותם תוך שימוש במודלים שונים. השלב הסופי של העבודה הוא להפיק נתונים ומסקנות מתוך המידע הרב שנאגר.

 

תפקידי דאטה אנליסט

אספנו כאן עבורכם כמה וריאציות שונות של תפקידי דאטה אנליסט, כדי שתבינו איזה מגוון יש גם בתוך התפקיד הזה:

  1. אנליסט עסקי – ניתוח נתונים על מנת לסייע בקבלת החלטות עסקיות בחברה.
  2. אנליסט מוצר – ניתוח דפוסי השימוש במוצר של החברה על מנת לתת מענה טוב ללקוחות ולסייע בשיפור המוצר והפיצ'רים השונים.
  3. אנליסט שוק – ניתוח מצב השוק העסקי והתחרות על מנת לסייע בקבלת החלטות על מכירות ופעילות עסקית.
  4. אנליסט מודיעיני – ניתוח נתונים הקשורים לעולמות המודיעין העסקי.

 

סיכום

דאטה אנליסט הוא ללא ספק אחד התפקידים החשובים והמעניינים ביותר שיש בעולם ההייטק. זהו תפקיד מעניין ומאתגר שדורש שלל יכולות ומהווה שער כניסה לתעשייה. גם אתה יכול להיות אחד כזה!

נתונים

אולי יעניין אותך גם