חיפוש
עמוד הבית » בניית אתרים » וויקס או וורדפרס? 3 טיפים לבניית אתרים ממומחה

וויקס או וורדפרס? 3 טיפים לבניית אתרים ממומחה

בוודאי שמעתם על וויקס (wix) ובטח שמעתם גם על וורדפרס (wordpress) על אחד יותר ואולי על השני פחות, על אחד מהם יותר לעומק ואולי את השני אתם מגלים רק עכשיו. בכל אופן אם אתם עומדים מול התלבטות איזו אופציה יותר מתאימה עבורכם המאמר הזה בדיוק בשבילכם!

 

בואו נכיר את וויקס WIX

וויקס זו חברה כחול לבן מובילה בתחום בניית אתרים. באמצעות הממשק שזמין באתר שלהם ניתן לבצע הקמת אתר אינטרנט בקלות ובמהירות. רוב המשרדים שלהם נמצאים בנמל העיר תל אביב והחברה נחשבת למקום עבודה מעולה, אך האם זו עדיין האופציה הטובה ביותר לבניית אתר לעסק שלכם?

 

יתרונות של wix

היתרון מאוד משמעותי של וויקס בתחום בניית אתרים היא יכולת ההרשמה לאתר, לבחור דומיין ותבנית, לערוך את התמונות ביחד עם הטקסטים והופ: אתם יכולים לעלות את האתר לאוויר בכמה שעות ללא ידע טכנית או הבנה בתחום.

בהזדמנות זו כדאי לציין כי וויקס היא מערכת קוד סגור שבה אין לכם אפשרות לבחור אחסון אתרים או גישה לקבצי האתר מה שאומר שכאשר אתם בונים אתר אתם גם מאחסנים אותו באמצעות וויקס.

 

מתחרה ראוי? וורדפרס

וורדפרס היא מערכת לבניית אתרים (ניהול תוכן). מכל ל33% מהאתרים שמוקמים היום בנויים באמצעותה מה שאומר ש1 מתוך 3 בעלים של אתרים בחרו וורדפרס. דיי מרשים לא? וורדפרס היא מערכת קוד פתוח שניתנת להורדה בחינם, היא מאפשרת העלאה של המערכת והתקנה בכל אחסון שרק תרצו! יכולת בנייה ועריכה באמצעות אלמנטור ותבניות מוכנות נוספות.
בניגוד לוויקס את וורדפרס תצטרכו ללמות בשביל להעלות את האתר לאוויר ויקח לכם כמה שעות או כמה ימים ללמוד איך לבצע זאת. יש מגוון של מדריכים אינטרנטיים ברחבי הרשת לשם כך.

 

אז, וורדפרס או וויקס?

מערכת קוד סגור לעומת פתוח – אם אתם לא מרוצים מאחסון האתר שלכם על ידי וויקס האפשרות היחידה שלכם היא לוותר על האתר ולבנות אותו מחדש. שיקול חשוב שכדאי לקחת בחשבון. בוורדפרס הקוד פתוח ולכן תוכלו לשנות את האחסון או מי שבנה לכם את האתר בכל עת.

קידום האתר בגוגל – מקדמי אתרים רבים לא אוהבים לעבוד ולקדם אתרים של וויקס מכיוון שגוגל פחות אוהבת אותם. וויקס עובדים לשיפור הפרמטר הזה אבל בשורה התחתונה הם לא יצליחו להגיד לוורדפרס אף פעם.

דינמיות – בוויקס אתם כבולים רק לאפשרויות והרובריקות שוויקס מציעה לכם. בוורדפרס תוכלו לבצע תוספים ושינויים גם באמצעות מדריכים פשוטים שנמצאים זמינים לכם ביוטיוב וגוגל.

 

לסיכום

וויקס היא פלטפורמה מעולה, אבל היא מוגבלת מאוד. היא מתאימה לעסקים קטנים וצרי אופקים. אם אתם רוצים להיות חדשניים, מזמינים ומקוריים אתם תצטרכו לעבוד וללמוד קצת יותר קשה ולבחור בוורדפרס.

זו גם האופציה הדינמית והעצמאית יותר ולדעתנו זה שווה הכל.

מחשב נייד

 

אולי יעניין אותך גם