חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » חוויית משתמש UX/UI בעידן הטלוויזיה

חוויית משתמש UX/UI בעידן הטלוויזיה

ה- UX הופך את חוויית המשתמש על מסך הטלוויזיה לכזו המורכבת מפיצ'רים חדשים ומאפשרת לכולנו להשיג בקלות צפייה איכותית בתכנים אטרקטיביים.

כאשר יותר ויותר ספקיות נכנסות לתחום ה-UX, המוצרים הופכים למשוכללים יותר ופותחים בפנינו אין ספור אפשרויות.

חברת UI מצעידה את חוויית המשתמש בכמה צעדים קדימה ועל כך בכתבה הבאה.

 

מה המשמעות של UX?

UX  – USER EXPERIENCE מלווה אותנו בכל תחום טכנולוגי תקשורתי. כאשר עושים השוואה בין חברות הכבלים וחברות התקשורת השונות באתר של smartcut מגלים שכולן מציעות חוויית משתמש באמצעות חבילות אטרקטיביות הכוללות גלישה מהירה, תכנים איכותיים ועוד. ה-UX  הפך למקצוע בתחום של פיתוח תוכנות עוד בשנות ה-60. ככל שחלפו השנים התוכנות הפכו להיות המוצר עצמו ולמעשה עברו תהליך של קומודיטיזציה. כלומר, כשרוצים לרכוש תוכנה, נכנסים לחנות וקונים אותה. עם זאת, כדי להעמיק את חוויית המשתמש התוכנות עברו פיתוחים שהיום אנו זוכים לשיא שלהן. לדוגמה, אנגרי ברדס שהיא תוכנת משחק התפתחה למוצר פיזי שהעניק חוויה אחרת לגמרי ביחד עם סידרה וסרטים ששינו את החוויה באופן שאינו משתמע לשתי פנים. דוגמה נוספת לצריכת טלוויזיה היא הנטפליקס שהתחילה כתוכנה והפכה לדרך חיים ולצרכנות פנאי. כיום חברת UI מצעידה את התחום קדימה ובונה אפליקציות נוספות כדי למקסם את החוויה.

 

UX/UI בשלט רחוק

חברת UX/UI לקחה את הצרכים של המשתמשים ברשת לעיצוב חוויה בזמני שיא ובשלט רחוק. המאפיין את החברה הוא עיצוב ממשקים דרכם המשתמשים מתקשרים עם המוצר ויכולים ליישם את החוויה שלהם בפועל. השיטה היא קודם כל לגלות מה רוצים המשתמשים ומה הצרכים שלהם ואז למקסם להם את החוויה. כך למעשה החברה הוסיפה לטלוויזיה החכמה ממשקים ואפליקציות כדי לאפשר גלישה מיטבית באמצעות בחירת האלמנטים המופיעים על המסך באמצאות השלט הרחוק. בשיטה כזו ניתן בקלות ובזריזות להיכנס לנטפליקס ולאפליקציות נוספות וליהנות מצפייה חווייתית בכל זמן נתון. על מנת להריץ תהליכים מתקדמים נוספים או לשפר אותם, החברה בודקת את אב הטיפוס שלה מול משתמשים באפליקציות השונות. כיום בשל הקורונה, החברה עושה זאת בשלט רחוק באמצעות שיחות וידיאו ובוובי.

 

צרכי המשתמשים קודמים לכל

ב- UX/UI מבינים את הצרכים של המשתמשים ואת העולם החווייתי לו הם זקוקים גם בעידן הטלוויזיה ונותנים דגש לפרטים הקטנים. מלבד זאת הם מספקים גם פתרונות אולטימטיביים אחרים כמו, מסכי שירות למטבח (כמו שראינו באח הגדול) ופונקציות שעושים בהם שימוש בבתי המשפט ואף במערכות ניהול של רפתות. לסיכום, היד עוד נטויה ויש למה לצפות בתחום ה-XU במיוחד בעולם האינטנסיבי בו אנו חיים. זהו תהליך מחזורי שמתפתח ומשפר את עצמו ככל שהוא מקבל פידבק מהלקוחות, על מנת לתת להם את השירות המיטבי בין אם הוא בתחום התוכנות ובין אם בטלוויזיה.

 

שלט לטלוויזיה

אולי יעניין אותך גם