חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » כל מה שצריך לדעת לפני הצטרפות לקרן השתלמות

כל מה שצריך לדעת לפני הצטרפות לקרן השתלמות

קרן השתלמות מהווה עבור רבים מכשיר חיסכון פיננסי לטווח בינוני עד ארוך, אך ייתכן כי רבים מכם לא יודעים כי למעשה במקור היא נועדה בכלל לממן השתלמויות מקצועיות לעובדים שכירים אחת לתקופה. כיום עצמאיים זכאיים לפתוח בעצמם קרן השתלמות, בעוד ששכירים אמורים לקבל הטבה זו מהמעסיק.

בין כך ובין כך, תהליך פתיחת התיק הוא פחות או יותר זהה ויש לשים לב בשניהם למספר נקודות חשובות. על כן, במידה ואתם רגע לפני הצטרפות לקרן השתלמות חדשה –  אתם מוכרחים להמשיך לקרוא. בכתבה הבאה נציג עבורכם את כל הפעולות הנדרשות לפני הצטרפות לקרן השתלמות.

 

וודאו שאתם זכאים לקרן השתלמות

לא כל אחד יכול לפתוח קרן השתלמות. במידה ואתה שכירים, אתם צריכים להיות מסוגלים לנהל משא ומתן או להיות נתונים לחסדיו של המעסיק שלכם. במידה ואתם עצמאיים, בתחום הזכאות המצב שלכם בהרבה יותר טוב. זאת משום שעצמאיים, ובכללם גם עוסק פטור ועוסק מורשה, זכאים לכך כחלק מהזכויות שלהם בתור עצמאיים. כמו כן, עצמאים ושכירים כאחד לאחר גיל הפרישה יכולים להמשיך להפקיד לקרן השתלמות, במידה והם עדיין עובדים.

 

בדקו את ממוצע התשואות

קרן השתלמות הוא מוצר חסכוני פשוט, שכן במידה ואתם עומדים בתנאים  – אתם פשוט צריכים לפתוח קופה אצל בית השקעות מסוים ולהפקיד לקופה כסף לפי מצב ההכנסות שלכם. זאת כמובן יחד עם העובדה שבית השקעות וגם אתם, מקווים שהקופה תיצור עבורכם כסף נוסף- כסף זה נקרא תשואה. המידע על התשואה הממוצעת לאורך זמן של בית השקעות מסויים הינו הכרחי לצורך קבלת החלטה אצל איזה בית השקעות לפתוח את הקופה.

בדרך כלל נעדיף לפתוח את קרן ההשתלמות שלנו בבית השקעות שהשיג את ממוצע תשואות הגבוה ביותר במהלך השנים האחרונות. אך ישנם עוד פרמטרים שיכולים להשפיע על ההחלטה, כך שהתשואה הממוצעת היא לא היחידה.

 

דמי ניהול

דמי ניהול הוא הפרמטר השני העיקרי שיש לבחון ברגע שבאים לפתוח קרן השתלמות בבית השקעות מסויים. דמי ניהול מחולקים לשניים, דמי הפקדה – עמלה שיקח בית ההשקעות כל פעם שנפקיד כסף, ודמי צבירה – עמלה שבית ההשקעות יקח בכל חודש על הצבירה של קרן ההשתלמות שלנו. אנו ממליצים לכם לעשות השוואת דמי ניהול בין בתי ההשקעות השונים.

כך תוכלו לקבל תמונת מצב על טווחי דמי הניהול השונים. כשבאים לשקול את דמי ניהול צריך להגדיר קודם כל מה  הן המטרות שאותם נרצה להשיג עם הפקדת הכספים. כלומר, מתי נרצה לממש את הקרן. במידה ונרצה למשוך את הכסף בטווח הבינוני, נשים דגש גדול יותר על דמי ההפקדה. לעומת זאת, במידה ונרצה שקרן ההשתלמות תישאר עד גיל הפרישה, והכסף בקרן ילך לפנסיה שלנו, נעדיף לתת משקל גדול יותר לדמי הצבירה.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, בעת בחירת קרן השתלמות נערוך השוואה של התשואה הממוצעת של בתי ההשקעות השונים והשוואה לדמי הניהול בהתאם למטרות שנגדיר על הכסף שיופקד בקרן. בית השקעות הראל קרן השתלמות
עם תשואה ממוצעת ודמי ניהול מאוזנים וסבירים שיכולה להתאים להרבה מאוד אנשים, מה שמספק לה יתרונות רבים מעל שאר בתי ההשקעות השונים. שימו לב שאתם מפקידים את הכסף שלכם בידיים הטובות ביותר, בהצלחה!

פיננסי, חיסכון

אולי יעניין אותך גם