חיפוש
עמוד הבית » שיווק דיגיטלי » לא מפסיקים לענות להודעות בוואטסאפ העסקי? לא עוד!

לא מפסיקים לענות להודעות בוואטסאפ העסקי? לא עוד!

אוטומציה שיווקית לעסקים מעניקה הזדמנות לתובנות מבוססות נתונים כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מולטי ערוצית חכמה. למעשה, שיווק אוטומטי מסייע לעסקים להפיע מידע לידע ולתרגם את הידע למקור הכנסה מניב, לכן הוא מסייע לעסקים לצמוח ולגדול, לכן הוא כלי שיווקי רב עוצמה. אם אתם מתלבטים האם להישען על אוטומציה שיווקית, הגעתם למקום הנכון.

 

מה זה אוטומציה שיווקית?

אוטומציה שיווקית היא פעולה אוטמטית אשר פועלת על פי נתונים מוגדרים מראש, ומאפשרת להגיע לקהל הנכון ובתזמון הנכון. היום, ככל שארגונים העצימו את פעילותם ברשת, עולם השיווק נהיה יקר ומסובך יותר כאשר תפוצת מכשירים אלקטרוניים שמספקים מידע על המשתמש הפכה להיות מקיפה באופן טוטאלי.

כעת נוצר מצב במסגרתו יש הרבה מאד מידע על קבוצת לקוחות פוטנציאלית, ומכאן שלל הזדמנויות לפנות אליה  אולם כיצד בוחרים באופן ממוקד גם הזדמנות וגם קהל? בשביל זה יש צורך בעבודה של אנליסטים, אולם עבודה אנושית עלולה לעכב את הפנייה ואף לסגור את ההזדמנות. הפתרון לאתגר טמון במערכת האוטומציה השיווקית שתמקסם את האפקטיביות, אשר נשענת על כלים כמו צ'אט בוט.

 

איך זה עובד?

אוטומציה שיווקית מתבססת על תשתיות תוכנה חכמות, אשר מצליבות בין רשימות התפוצה לבין יעדי הקמפיין והתנהגות הנמענים על מנת לבצע פעולה ולבצע אותה בבת אחת, בקנה מידה רחב. המערכות הללו יודעות לזהות איפה נמצאים המשתמשים, ובאילו פלטפורמות מומלץ לפנות אליהם, מה כדאי לומר להם וכיצד לנצל הזדמנויות עתידיות לפניה.

לדוגמה, משתמשים אשר קיבלו דיוור שיש בו המלצה לצפות בסרטון ואכן צפו בו, יקבלו הודעות נוספות ממשתמשים שאפילו לא פתחו את המייל. היום ישנן תשתיות אוטומציה שיווקית ייעודיות למסרונים, אימיילים, רשתות חברתיות ועוד.

 

מה זה נותן למשווקים?

על אף שדואר אלקטרוני הוא אפיק תקשורתי ותיק, אנליסטים בכירים רבים מסכימים על כך שמדובר בדרך האפקטיבית ביותר לשמירת החיבור עם שותפים ויצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים.

למשל, כל מי שרכש מוצר מסוים יקבל על כך קבלה במייל בשילוב ניסוח שיעזור לו להבין שהרגע ביצע עסקה מעולה. כמו כן, אפשר להוסיף למייל מעין זה גם קישורים למדריכי שימוש, וידאו, ביקורות גולשים אחרים ועוד. התוצאה היא שיווק יותר יעיל כאשר הלקוחות מרגישים שמלווים אותם, באפס מאמץ מצד העסק.

 

סקרים

בנוסף לשמירת קשר אפשר לפנות למשתמשים רשומים שנחשפו לקמפיין, למשל על ידי ביקור באתר, אולם לא ביצעו כל פעולה. ניתן וכדאי לשאול אותם מדוע, באופן ענייני וכן. באופן זה ניתן לבצע סקרי שימוש יותר בקלות ובלי לשלם לחברות סקרים חיצוניות למיניהן, ולקבל משוב נוח ומהיר.

 

לסיכום

מערכות אוטומציה מתקדמות מאפשרות שילוב בין מספר פלטפורמות ולסייע חחברה לבצע תהליכי אוטומציה בשיווק שלהן באמצעות הישענות על מגוון טריגרים שהוגדרו מראש. אלה מתאפיינות במסוגלות לפצל ולנתח טראפיק על מנת לגלות את אפיק ההפצה היעיל ביותר עבור העסק. באופן הזה יורד עומס מהארגון, אשר יכול לפנות משאבים למשימות אחרות.

WhatsApp לעסקים

אולי יעניין אותך גם