חיפוש
עמוד הבית » שירותי מחשוב » לא רק מפתח WEB

לא רק מפתח WEB

מפתח FULL stack הוא אחד התפקידים המבוקשים בתעשיית ההייטק, בעברית – אנשי פיתוח אתרי אינטרנט, המשיכו לקרוא אודות תפקידו של מפתח FULL stack, איך כל הדבר הזה עובד בכלל? מה המשכורת הממוצעת בתפקיד כזה ואיך בדרך כלל מתקדמים לעברו.

 

כמה הסברים קצרים לפני שמתחילים

תפקידו של מפתח FULL stack משתנה בין חברות וצרכים בהתאם לאופי הפרויקט. באופן כללי מפתח FULL stack הוא בעל ידע בשפות קוד שונות ואלו מאפשרות לו לפתח אתרי אינטרנט, אפליקציות ופלטפורמות מא' ועד ת'. המפתח יכול לעבוד גם עם צד שרת (back end) וגם צד לקוח (front end).

 

צד לקוח – Front end

מפתח FULL stack יחזיק בכישורים המתאימים לפיתוח ה – front end שהוא בעצם מה שאנחנו רואים, הצורה בה המוצר יוגע בדפדפן / אפליקציה או כל פלטפורמה אחרת. הבסיס לכישורים אלו הם שפות ה – WEB כמו – CSS, HTML, JAVA SCIRPT בעזרתן המפתח יוכל לארגן את המידע באתר בצורה מושכת ויעילה לשם כך על המפתח להיות בקיא בתחום ה user experience ו  – user interface  שמתרכז בדרך בה יש לסדר את המידע בצורה אינטואיטיבית ומושכת שתגדיל את התעניינות הקהל.

 

צד שרת – Back end

כפי שמפתח ה FULL stack בקיא בקדמת הבמה עליו להפגין ידע ויכולות גם מאחוריי הקלעים לשם כך עליו להתמצא בשפות – Ruby, PHP, Python  ועוד… מאחוריי הקלעים יש לבנות ולפתח את צורת ומנגנון עיבוד הנתונים, סידורם ואחסונם. בעולם פיתוח FULL stack יש גם אחריות רבה על ניהול השרת של האתר, מהירות תגובה וקיבולת המשתמשים בו.

 

מהי המשכורת הממוצעת של מפתחי FULL stack

בשנים האחרונות העולם עובר למרחב הדיגיטלי בקצב מסחרר וכך גם עולה הביקוש לתחום כך שהצירוף דרושים full stack הינו בין הנפוצים בלוחות הדרושים בתעשיית ההייטק ולא רק אלא בכל ארגון, תאגיד או חברה שמעוניינים להעביר את השירותים והמידע שלהם למרחב הדיגיטלי בצורה מקצועית שתשרת את שני הצדדים. לפניכם רשימה המתארת בממוצע את משכורתם של מפתחי ה FULL stack –

  • צעיר ללא ניסיון – 16 -17 אלף שקלים לחודש.
  • 1-2 שנות ניסיון – 18 – 20 אלף שקלים לחודש.
  • 38 שנות ניסיון – 20-30 אלף שקלים לחודש.
  • 9 שנות ניסיון ומעלה – 31-34 אלף שקלים לחודש.

 

איך משתלבים בעבודה בתחום?

מוסדות רבים מציעים קורס FULL stack, בקורסים השונים תלמדו את השפות הקוד הנדרשות לפיתוח שני צידי השרתים כפי שהסברנו, מענה יצירתי לפיתוחים שונים. מפתחי FULL stack טובים מעשירים את השפות שלהם במקביל או לאחר הקורס על מנת לתת מענה שלם ללקוחות.

 

מסכמים

מפתח FULL stack טוב מכיר, שולט ומנווט בין שני צידי המטבע ולכן הוא משמעותי בערכו עבור הצוות הפועל סביב תוכנה כלשהי, המפתח "מדבר" את שתי השפות וכך הוא יכול לגשר בין המנגנונים האחוריים והיעילים לקדמת הבמה וחווית הלקוח.

full stack

אולי יעניין אותך גם