חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » מה הוא תפקידו של הטונר במדפסת?

מה הוא תפקידו של הטונר במדפסת?

המדפסת מלווה אותנו שנים רבות – במשרד ובמרחב הביתי. כיום רוב המשרדים מצוידים במדפסות לייזר, שהנן יקרות יותר מן המדפסות הרגילות (וגם הטונרים שלהם יקרים יותר בניגוד לראשי הדיו המצויים במדפסות רגילות).

עם זאת, לאורך זמן נמצא כי מדפסות הלייזר חוסכות הרבה כסף, בנוסף ליעילותן הגבוהה וקצב ההדפסה המהיר ונטול התקלות. הטונר הוא חלק בלתי נפרד מהמדפסת. הוא חוסך לנו זמן ואינו מצריך תחלופה גבוהה, ורוב הזמן לא צריך לחשוב עליו בכלל.

 

הכירו את הטונר למדפסת

טונר למדפסת, בשונה מהדיו הצמיגי, מגיע כאבקה, המכילה שבב אלקטרוני המתקשר עם המדפסת באמצעות קרן לייזר. בכך הוא מאפשר את פעולת ייצור המילים או השרטוט שנכתב במחשב לתוצר המודפס המוצג על פני הנייר. בניגוד לראש הדיו, המופעל בטכניקות ישנות יותר, הטונר הוא מוצר חדשני ומורכב יותר, ולפיכך יכולת ההדפסה של מדפסת המצוידת בטונר הנה מהירה יותר וגם אחידה לחלוטין.

 

יתרונותיו של הטונר למדפסת

אף על פי שהטונר הנו יקר יותר מראש הדיו המוכר, ואף על פי שהרכבתו נעשית במדפסת לייזר שמחירה גבוה יותר ממדפסת רגילה – השימוש בו זול יותר, וזהו יתרונו המרכזי. יתרון זה נובע משתי סיבות.

הראשונה היא קיבולת ההדפסה הגבוהה והעמידות הגבוהה של הטונר. הוא מסוגל להדפיס יותר דפים בפרק זמן נתון, ומתרוקן לאט יותר. בנוסף, לראש הדיו יש תאריך תפוגה, ואילו לטונר אין. אם נתקלתם במבצע על טונרים, תוכלו לרכוש כמות גדולה ולאחסן אותם מבלי לחשוש לקלקולם.

 

טונר תואם לעומת טונר חלופי

מחירם של טונרים וראשי דיו מקוריים, המיוצרים על ידי יצרן המדפסת הנם גבוהים יותר מהחלופיים. הסיבה לכך היא שיצרני הדיו והטונרים החלופיים אינם משקיעים כסף בפיתוח וייצור של מדפסות אלא מייצרים מוצרים תואמי דיו וטונר, דבר המאפשר להם להציע את המוצרים הנ"ל במחיר נמוך יותר.

אם המדפסת שלכם ישנה – אין מניעה להשתמש במורצים החלופיים, שהנם זולים יותר ועושים את העבודה בצורה טובה. מצד שני, אם רכשתם מדפסת יקרה וחדשה, וחשוב לכם לשמור על תקינותה לאורך שנים, מומלץ להשתמש במוצרים המקוריים המותאמים במיוחד למדפסת שלכם. אף על פי שהם יקרים יותר, הם שומרים על תקינות המדפסת, דבר שהנו חסכוני יותר בטווח הארוך.

 

לסיכום

אנו משתמשים במדפסת לא מעט, בעבודה ולעתים גם בבית. למרות הקדמה הטכנולוגית המאפשרת לעשות כמעט כל דבר בצורה מקוונת, עדיין ישנם מצבים המצריכים הדפסה של הדברים על גבי נייר. לשם כך חשוב להצטייד במדפסת איכותית – ולא פחות חשוב מכך – באביזרים נלווים הנדרשים לצורך הפעלתה, כמו הטונר.

יתרונותיו של הטונר הם ברורים. המהירות, החסכוניות בטווח הארוך, ויעילות ההדפסה שלו עולים בכמה רמות על ראש הדיו הוותיק והמוכר. שקלו היטב האם לרכוש טונר מקורי או חלופי, דבר שעשוי להשפיע על תקינות המדפסת שלכם.

בהצלחה!

דיו

 

אולי יעניין אותך גם