חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » מנהל מוצר – התחום שניתן להגיע אליו גם ללא רקע בתוכנה

מנהל מוצר – התחום שניתן להגיע אליו גם ללא רקע בתוכנה

בטח גם אתם חשבתם לעצמכם כמה מדהים זה יכול להיות, אם תוכלו לעבוד בעולם ההייטק הנחשק והמצליח. אך בלי רקע בתוכנה אולי נדמה לכם שאין לכם סיכוי להגיע לעבודה במקומות כאלו. אבל זה לא המצב כלל, ישנו תחום שניתן להגיע אליו גם ללא רקע בתוכנה, מנהל מוצר זהו תפקיד ייחודי בעולם ההייטק והטכנולוגיה, המעורב כמעט בכל חלק בעסק. בואו לגלות עוד על התחום ואולי תמצאו, שזה בדיוק מה שהייתם רוצים בשביל עצמכם.

 

מה עושה מנהל מוצר

מנהל מוצר זהו תפקיד המעורב כמעט בכל חלק בעסק, אך לא בהכרח הוא יהיה מומחה במשהו מסוים או מיוחד. התפקיד שלו זה לקבוע לוחות זמנים, תוכניות וציפיות, אך הוא לא תמיד יהיה זה שמנהל ישירות את האנשים שעובדים על פי התוכניות האלו. בעצם מנהל מוצר זהו עובד שאחראי על מוצר תוכנה, מוחשי או מוצר של קניין רוחני.

 

אחריות התפקיד

לעיתים הוא יהיה אחראי על אפיון, עיצוב, ייצור, בקרה, הטמעה, מדידה ועם סיום הפעילות וההוצאה לשוק. ולעיתים הוא יהיה אחראי רק על חלק מהדברים הללו לגבי אותו מוצר. שמו לב שבגלל המגוון השונה והצורך המשתנה, יש הרבה מודעות דרושים הייטק Product Manager מכיוון שזה תפקיד שבא לעזר פעמים רבות ובכל מיני היקפים.

 

השכלה אקדמית

אין תואר אקדמי שצריך לעשות עבור התפקיד הזה, לכן הרקע שאנו נראה אצל מנהלי מוצר הוא די מגוון, החל מכאלו שלמדו הנדסה, מדעי המחשב, שיווק, כלכלה, מתמטיקה, עיצוב ואפילו כאלו בלי השכלה גבוהה בכלל. ובכל זאת ניתן לראות שלהרבה מנהלי מוצר יש תואר שני במנהל עסקים. בסופו של דבר מנהל מוצר צריך להיות בעל הבנה טובה של התהליכים האלו מבחינה עסקית וכללית, לכן תואר לעסקים יכול להיות מועיל בשביל התפקיד הזה.

 

ניסיון עבודתי

הרבה פעמים דורשים עבור התפקיד הזה ניסיון קודם, אותו כמובן קשה להשיג. לכן הרבה מנהלי מוצר מתחילים את הקריירה שלהם בתחומים אחרים ואחר כך עוברים לתחום הזה. המסלול שהרבה עוברים בכדי להגיע לניהול מוצר זה דרך מנהלי שיווק מנתחי מערכת מכירות, תמיכה בלקוחות, פיתוח ועוד.

 

תלות בגודל החברה

חברות קטנות ככל הנראה יהיו מוכנות לקבל מנהל מוצר שאין לו ניסיון ובשכר נמוך, אך על פי המחקרים רוב אלו שניהול מוצר היית העבודה הראשונה שלהם, זה היה דווקא בחברות גדולות ומצליחות כמו גוגל ומייקרוסופט, חברות שכנראה קל להן לקבל מנהל מוצר טירון, כי יש בסביבה מספיק ותיקים.

 

איך מתקבלים לעבודה

בשבי להתקבל לעבודה כמנהל מוצר, אתם צריכים או להכיר מישהו שמכיר מישהו שיהיה מוכן לתת לכם הזדמנות, או להתקבל לעבודה אחרת ולשכנע אותם לתת לכם סיכוי בניהול מוצר, או כמובן ליזום עסק משלכם ולצבור ניסיון בניהול המוצר שלכם.

 

לסיכום

רוב מנהלי המוצר בם בלי השכלה טכנולוגית, מה שאומר שהרבה אנשים יכולים לעשות את העבודה הזאת, וזה כנראה הרבה יותר ממשי ממה שאולי חשבתם. אם זה משהו שאתם מסוקרנים לגביו, שווה לכם לנסות להשיג את זה, מקסימום תצליחו.

בניית אתר

 

אולי יעניין אותך גם