חיפוש
עמוד הבית » כללי » מעניקים לילדים שלנו את הטוב ביותר: 4 סדנאות מומלצות לילדים

מעניקים לילדים שלנו את הטוב ביותר: 4 סדנאות מומלצות לילדים

בחירת סדנה לילדים מלווה באתגר לא קטן. מצד אחד אנחנו רוצים לבחור סדנה שבה הילדים ייהנו, כזו שהם יזכרו לטובה לאחר זמן. מצד שני, חשוב לנו גם שהם יצאו מהסדנה עם משהו ביד, כישרון מסוים לחיים או כל ערך אחר ולא רק הנאה בלבד. אנחנו כאן כדי לתת לכם סקירה קצרה על מספר סדנאות נהדרות שיכולות להתאים לילדים בכל גיל.

סדנאות לילדים

כאשר בוחרים סדנאות עבור ילדים, חשוב לוודא את ההתאמה של הסדנה עבור הילדים. במהלך הסדנאות הילדים אמורים להתמודד עם אתגרים שונים, וחשוב לוודא שהאתגרים הללו מותאמים לרמה שלהם. מצד אחד, שהמשימות השונות באמת יאתגרו אותם ויחד עם זאת גם שהם יחוו את האתגרים בצורה טובה. אז הנה כמה רעיונות לסדנאות שיכולות להתאים לילדים.

מעניקים לילדים שלנו את הטוב ביותר: 4 סדנאות מומלצות לילדים

  • סדנה לפיתוח מנהיגות

פיתוח מנהיגות הוא אחד הדברים הקשים ביותר אצל ילדים. קבלת אחריות ויכולת ביקורת עצמית הם רק חלק מהתכונות הנדרשות למנהיג, ובלעדיהן אי אפשר לדבר על מנהיגות. חינוך למנהיגות מתחיל כמובן מגיל צעיר, ואם אתם רוצים לבנות אצל הילדים שלכם את התכונות הללו, אין דבר שיותר מתאים מאשר סדנה שבה הם יתמודדו עם סיטואציות שונות שיעזרו להם לפתח את היחס הנכון לאתגרים ומורכבויות.

 

  • סדנת יצירה בעץ

סדנת יצירה בעץ היא סדנה נוספת שמאפשרת לנו לקחת את הילדים למקום רגוע יותר, מקום שבו הם יוצרים בכוחות עצמם יש מאין. במהלך הסדנה הילדים יתמודדו עם המורכבות שיש בעיבוד העץ, אולם גם יוכלו לראות את הפירות לעמל שלהם בדמות היצירה שהם יקבלו בסופה.

 

  • סדנת בישול

בישול הוא אמנם תחום שלא הרבה ילדים מתעסקים בו, אולם דווקא בגלל זה סדנת בישול יכולה להיות מאוד מהנה עבור ילדים. במהלך הסדנה הילדים יערכו היכרות עם חומרי גלם שונים, יתמודדו עם לחץ הזמן ויצטרכו כמובן לבצע משימות בצורה נכונה כדי להגיע אל המטרה הסופית. הסדנה מאפשרת להוציא את הילדים מאזור הנוחות שלהם ולהציע להם אתגר מהנה.

 

  • סדנת ODT

ODT היא סדנה שבה נבחנות יכולות כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה, קבלת משימות וניהול זמנים. הסדנה כוללת משימות מהנות ומאתגרות גם יחד, ובמהלכה הילדים מתבקשים לבצע משימות בצורה מסוימת. הסדנה עוזרת גם לבצע גיבוש בתוך קבוצה של ילדים, ומציבה אותם בפני אתגרים מורכבים, אולם כאלה שהם בהחלט יכולים לעמוד בהם.

 

לסיכום

בחירה של סדנה עבור ילדים היא מלאכה מורכבת שדורשת מאיתנו תשומת לב מרובה. מצד אחד חשוב לבחור סדנה שתעניק לילדים ערך מסוים, ולא כזו שתהפוך לפעילות כיף סתמית למשך כמה שעות. מנגד, חשוב גם לאפשר לילדים להנות מהסדנה, ולא להטיל עליהם משימות שיהיו קשות מידי לביצוע. כאן קיבלתם מספר רעיונות לסדנאות שיכולות להתאים למגוון רב של ילדים.

סדנאות מומלצות לילדים

אולי יעניין אותך גם