חיפוש
עמוד הבית » כללי » מתי נוכל לקבל פיצוי על איחור בטיסה?

מתי נוכל לקבל פיצוי על איחור בטיסה?

עיכובים בלו"ז הטיסות הם דבר שבשגרה, אולם כשהם פוגשים אותנו כנוסעים – הם מהווים מטרד של ממש: מציבים לנו דרישה לתכנן מסלול מחדש ודורשים מאיתנו לטפל בשינוי מועדי פגישות עסקיות, שינוי במועדי החופשה, שינוי תאריכים בבתי מלון, ביטול כרטיסים לאתרים ועוד. כאן ניצבת לצידנו דרישת החוק לתשלום פיצויים מטעם חברות התעופה. מתי נוכל לקבל פיצוי על איחור בטיסה? כל המידע הרלוונטי.

 

הבנת זכויותינו כנוסעים

כנוסעים עלינו לקחת בחשבון שיהיו עיכובים שונים בלו"ז הטיסות שלנו, ייתכנו שינויים ביחס לטיסה שיעכבו אותה במספר דקות עד שעות ועלינו להתאזר בסבלנות. מה קורה כאשר הטיסה שלנו מתעכבת בצורה משמעותית ועלינו לספוג ביטולי הזמנות שונות להמתין זמן ארוך בשדה התעופה? לפי החוק הישראלי קיימת אפשרות להגשת תביעה לקבלת פיצוי על איחור של טיסה לפי רמת האיחור. להלן פירוט סוגי הפיצויים לפי רמת העיכוב בלו"ז:

איחור בטיסה

סוגי פיצויים לנוסעים בטיסות שהתאחרו

  1. במקרה בו קיים איחור של 2-5 שעות: תהיה זכאות לשירותי תקשורת, מזון ומשקאות.
  2. במקרה בו קיים איחור של 5-8 שעות: תהיה זכאות לשירותי תקשורת, מזון ומשקאות וכן השבת תמורת הכרטיס או תשלום על כרטיס טיסה חלופי. במידה והאיחור נגרם כתוצאה משביתה או השבתה מוגנת, לא יהיה זכאי הנוסע לאפשרות קבלת כרטיס טיסה חלופי.
  3. במקרה בו קיימת דחייה של הטיסה ליום המחרת – תהיה זכאות לשירותי תקשורת, מזון ומשקאות וכן השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי הכולל שירותי לינה ובנוסף: הסעות. במידה והטיסה עוכבה כתוצאה משביתה או השבתה מוגנת – לא תתאפשר תביעת כרטיס טיסה חלופי.

 

הטיסות המזכות בפיצוי על פי החוק הישראלי

החוק הישראלי בנוגע לפיצוי על טיסה שהמריאה באיחור מצביע על מספר סוגי טיסות: טיסות פנים בשמי הארץ, טיסות הממריאות ממדינת ישראל וטיסות שיעד הנחיתה שלה הוא מדינת ישראל.

טיסות שיצאו מישראל כשיעד הנחיתה שלהם הוא מדינה זרה על יד חברת תעופה ישראלית, יזכו בפיצוי רק מכוח החוק הישראלי.תביעת חברת התעופה תתאפשר עד 4 שנים ממועד האיחור בטיסה.

איחור בטיסה

באילו מצבים אינכם זכאים לקבלת פיצוי על איחור בטיסה?

איחור בטיסה הנוצר עקב שביתה או השבתה מוגנות אינו מזכה את הנוסע בכרטיס טיסה חלופי. כך שאם מסיבה כלשהי נקלעתם לעיכוב בטיסה כתוצאה משביתה מוגנת בחוק או מהשבתה, אל תצפו לקבל תשלום על כרטיס טיסה חלופי, כמה שזה מרגיז ): .

 

מה לגבי פיצוי על איחור בטיסות פנים?

טיסת פנים שמתעכבת יותר מ-4 שעות נחשבת חוקית כטיסה שבוטלה. כאשר טיסת פנים שבוטלה מזכה את הצרכן בפיצוי כספי המשתנה על פי תקנות שירותי תעופה.

 

לסיכום, מתי תקבלו פיצוי על איחור לטיסה?

בכל מקרה בו טיסתכם התאחרה למעלה משעתיים ולא מסיבות של השבתה או שביתה מוגנת – אתם זכאים לפיצוי. שמרו על זכויותיכם עם פיצוי בשחקים – החברה המובילה להשגת פיצויים על דחיות ביטולים ועיכובים בכל סוגי הטיסות.

איחור בטיסה

אולי יעניין אותך גם