חיפוש
עמוד הבית » עורך דין רשלנות רפואית » עורך דין רשלנות רפואית בלידה – את מי תובעים ואיזה פיצוי מגיע?

עורך דין רשלנות רפואית בלידה – את מי תובעים ואיזה פיצוי מגיע?

לאחר חודשי המתנה ממושכים, שלל בדיקות ומעקבים רפואיים, מגיע רגע הלידה, המהווה נקודה קריטית במיוחד, הן עבור היולדת והן עבור העובר עצמו ובהתאם לכך, הרופאים המעורבים בתהליך וכלל הצוות הרפואי מחויבים לגלות מקצועיות מרבית וזמני תגובה מהירים, כשכל טעות ורשלנות עלולה להוביל לנזקים בלתי הפיכים.

 

רשלנות רפואית בלידה

לאחר חודשי ההריון הממושכים, שכללו בדיקות רפואיות ומעקב רפואי צמוד, מגיע רגע הלידה, הנחשב לאירוע משמח ומרגש מצד אחד ולפרוצדורה רפואית רגישה ונקודה קריטית במיוחד עבור היולדת והתינוק מצד שני. לאור הרגישות הגבוהה והמשמעות העצומה שיש לכל פעולה ופרוצדורה רפואית בכל שלב ושלב בתהליך הלידה על בריאותם ושלומם של היולדת והתינוק, תהליך הלידה חייב להתבצע במקצועיות, דייקנות ומהירות תגובה רבה על ידי הרופאים בפרט ואנשי הצוות הרפואי המלווים את תהליך הלידה בכלל.

על אף המקצועיות הרבה של הצוותים הרפואיים בישראל, מקרי רשלנות רפואית אינם תופעה נדירה למדי, במיוחד לאור שיעור הילודה הגבוה שהפך את תהליך הלידה לפרוצדורה רפואית נפוצה במיוחד. אין ספק כי בעיות וסיבוכי לידה יכולים לקרות לכל אחת, אך כשמקורם ברשלנות רפואית, שגרמה לנזקים ליולדת או לעובר, הרי שניתן לתבוע את האחראיים על כך ולקבל פיצויים כספיים, שאמנם לא יצליחו להחזיר את הגלגל לאחור, אך ברוב המקרים יכולים להקל על ההשלכות והתמודדות עם המקרה.

 

מתי ניתן יהיה לתבוע בגין מקרה רשלנות רפואית בלידה?

מקרה רשלנות רפואית ייחשב כמקרה בו הרופא חרג מנורמות הטיפול המקובלות, כאשר חריגה זו יכולה להתבצע לאו דווקא בעת מתן הטיפול עצמו, אלא גם בשלבי הייעוץ וגילוי כל המידע הרלוונטי לבדיקה ו/או לטיפול עצמו. כך, מקרי רשלנות רפואית בלידה יכולים לנוע מאי נוכחותו של רופא מומחה בחדר הלידה, דרך אבחון שגוי ועד ביצוע תהליך הלידה באופן רשלני.

כדי לבסס את תביעת הרשלנות הרפואית בלידה עלינו יהיה להוכיח כי אכן נגרם נזק כלשהוא ליולדת ו/או לעובר, כמו גם את הקשר הסיבתי בין מקרה הרשלנות לבין הנזק עצמו. היות וההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית היא לא ספציפית ומדויקת ונתונה פעמים רבות למבחן התנהגותו של 'הרופא הסביר', הרי שמומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומיומן בכל מקרה בו עולה החשש כי התקיימה רשלנות רפואית.

 

את מי תובעים?

היות ותהליך הלידה ברוב הפעמים מערב גורמים רפואיים רבים – רופאים, אחיות, מיילדת, טכנאי אולטרסאונד ועוד, הרי שעל פי רוב התביעה תהיה מול בית החולים בו התרחש מקרה הרשלנות. יחד עם זאת, ישנם גם מקרים בהם התביעה תתנהל ישירות מול הרופא עצמו.

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבל?

שאלת גובה הפיצויים היא שאלה מאוד אינדיווידואלית ותלויה במקרה הספציפי שלכם ותתבסס לרוב על רמת הנזק ועוגמת הנפש שנגרמה לכם. ככלל, לאור הרגישות הרבה והנזקים המהותיים הכרוכים במקרים אלו, הפיצויים בגין תביעת רשלנות רפואית יכולים להגיע למאות אלפי שקלים ואף יותר.

חוֹק

אולי יעניין אותך גם