חיפוש
עמוד הבית » מיתוג עסקי » פיתוח עסקי – מדוע חדשנות עסקית כה חשובה?

פיתוח עסקי – מדוע חדשנות עסקית כה חשובה?

כל בעל עסק רוצה לראות את העסק שלו מתפתח ומשגשג. זה יכול להיות עסק בתחום המזון, או בתחום הפנאי, בתחום המלונאות, או בתעשייה, בתחום הניקיון, או הדרכה ועוד.

כאן נכנסת לתמונה חדשנות עסקית, המאפשרת לבעלי עסקים לבדוק את המרכיבים השונים של העסק – שירות, מוצר, תפעול, שיווק וכן הלאה, כדי למצוא דרכים חדשות לשפר את התפקוד בכל אחד מהמרכיבים הללו.

 

חדשנות עסקית – עד כמה זה מסובך?

חדשנות עסקית, למרות השם המתוחכם, עוסקת בנושא קל ופשוט יחסית להבנה ויישום. היא עוסקת בשיפור ושינוי של תחום קיים, כדי להביא לשגשוג של המערכת. כך למשל, לחם ונקניק היו קיימים שנים רבות, עד שמישהו בא והפך אותם לסנדוויץ'.

לכן, גם חדשנות עסקית מספקת מקור השראה לעריכת שינויים מתוך יצירתיות וגילוי, אשר מביאים את העסק למקומות חדשים ומאפשרים לו להתפתח.

 

אווירת חדשנות היא אווירה מצמיחה

עולם העסקים מוכר בתור עולם קשוח ותחרותי. אנשי עסקים רבים רואים את זירת העסקים בתור זירת מלחמה ואת עצמם – לוחמים. לכן, פעמים רבות, הכוח המניע צמיחת עסקים הוא כוח תחרותי, נוקשה וקשוח, שיוצר סביבה נוקשה ולעיתים גם דורסנית.

אין בכך לטעון כי תחרותיות אינה יוצרת חדשנות. להיפך – היא יכולה להיות כוח מניע חזק מאוד ליצירת שינויים והתפתחות, כמו גם מתוך לחצים אחרים, אבל חדשנות עסקית אמיתית נובעת מתוך יצירתיות גרידא.

מתוך רצון להצליח בניגוד לרצון לנצח את היריב. לכן, חדשנות יצירתי מאפשרת לעסקים להתפתח ולשגשג, בלי המתח ההישרדותי המלווה את עולם העסקים באופן מסורתי.

 

סוגי חדשנות עסקית שכדאי להכיר

חדשנות היא דרך חדשה יחסית, להתמודד עם אתגרים משתנים ושינויים בלתי פוסקים בעולם העסקים, כדי לאפשר לעסק צמיחה מתמדת והישרדות מוצלחת.

ניתן לעשות זאת באמצעות פיתוח מוצרים, שירותים, מודולים, ידע ויכולות ארגוניות, תהליכים וטכנולוגיות, אשר פועלים בצורה יעילה יותר מאשר בעבר.

 

איך עושים חדשנות עסקית?

יש לאפשר לעסק לבחון את כיווני החדשנות הרלוונטיים עבורו, באופן שיהיה תואם להשגת היעדים והאסטרטגיה העסקית.

יש לבצע מחקר, להגדיר ולמפות הזדמנויות עסקיות, לבנות תוכנית ליישום הכוללת מדדים עסקיים לצורכי בקרה. ניתן לעשות שינוי בתרבות הארגונית דווקא, תוך הגדרה מחדש של המודל התפעולי, טיפול בהתנגדויות וניהול השינוי בעסק תוך פיתוח מבנה ארגוני תומך.

במקביל, יש לבצע בדיקות כלכליות להבנת ההשלכות של תהליכי החדשנות, להכין תוכנית עסקית חדשה, הכוללת את השינויים הנבחרים. ניתן לבקש מימון מהרשות לחדשנות על ידי מתן מענק לעסק ורצוי להיעזר בגוף מקצועי להובלת תהליכי חדשנות, לפחות בחלק מהתהליך.

 

לסיכום

חדשנות עסקית היא דרך חדשה ושונה לפיתוח העסק שלכם, לחיזוק היכולת של העסק לממש את הפוטנציאל ולהגשים יעדים והיא נמצאת ממש כאן מולכם. לפעמים כל מה שצריך זה רק הכוונה כדי לעשות את הצעד הבא לקראת עסק משגשג ומצליח.

לפנייה לחברה המספקת ייעוץ לחדשנות עסקית, עד כדי Make Over של ממש לעסק, אשר ישמש כקפיצת מדרגה עסקית, כנסו לאתר https://nyc2.biz.