חיפוש
עמוד הבית » בניית אתרים » פיתוח תמונות אונליין בלחיצת כפתור

פיתוח תמונות אונליין בלחיצת כפתור

מתעניינים באופציה של פיתוח תמונות אונליין בלחיצת כפתור? חשוב שתכירו את המצלמה לפיתוח מיידי. באמצעותה תוכלו לצלם תמונות וליהנות מהן כשהן מפותחות מיד וביד. אז איך זה עובד בדיוק? כאן תקבלו את המידע

 

מצלמת פיתוח מיידי

מצלמת פיתוח מיידי הינה מצלמה המשתמשת במנגנון פיתוח תמונות עצמי. מטרת המנגנון היא ליצור תמונה המתפתחת במקום, זמן קצר לאחר הצילום וללא כל צורך במכשור נוסף. מצלמת פולרואיד – מבית היוצר של חברת פולרואיד הייתה החלוצה בתחום ולחברה יש אף בעלות על פטנט המוצר. החברה סיפקה מצלמות לפיתוח מיידי וכן סרטי צילום תואמים וידידותיים לצרכנים.

 

קצת היסטוריה

ב-1923 הומצאה על ידי סמואל סלאפרוק מצלמת פיתוח מיידי ראשונה הכוללת בנוסף למצלמה עצמה גם חדר חושך נייד.

ב-1948 (שנה לאחר חשיפת סרט צילום מיידי בניו יורק) הוצג המודל המסחרי הראשוני של מצלמת פיתוח מיידי. הממציא היה אדווין לנד – מדען אמריקאי והוא חשף את המודל המסחרי הראשון שהיה מתאים להפצה מסחרית וקלה לשימוש.

 

איך מתבצע פיתוח תמונות אונליין בלחיצת כפתור?

כבר ברגע הצילום באמצעות מצלמת הפולרואיד צצה תמונה. על פי רוב גודלה יהיה 10X10 ס"מ. בתחילה צבעה יהיה שחור אך לאחר מספר דקות הדיו יתחיל להתפזר ותתגלה התמונה שצולמה אך לפני רגע.

 

מה המשמעות של פיתוח אונליין?

מיד לאחר הצילום כבר ניתן להדפיס את התמונה ולהראות אותה לכל מי שרוצים במקום לשלוח את התמונה או להראות באמצעות המסך. הפיתוח גם מהווה סוג של גיבוי לתמונות חשובות לאלו שלא ממש מגבים את סרט הצילום שלהם. וכמובן, אנו זוכים בזיכרון מושלם ומודפס ללא כל צורך בהמתנה לפיתוח והדפסה כמו בעבר.

 

יתרונות מצלמה לפיתוח תמונות אונליין

חוץ מהיתרונות שמנינו עד כה, יש עוד כמה מעלות למצלמות לפיתוח מיידי שכדאי להכיר:

  • הדפסה באופן מיידי וללא המתנה.
  • שיפור תוצאות הצילום באמצעות פלאש מובנה במצלמה.
  • מחיר המצלמה זול יחסית למחירה של מצלמה מקצועית
  • מסגרת לבנה מובנת לכל תמונה המשדרת מראה קלאסי ונקי.

 

חסרונות מצלמה לפיתוח תמונות אונליין

אבל, יחד עם זאת חשוב להכיר את חסרונותיה של המצלמה ושל שיטת פיתוח התמונות בלחיצת כפתור כדי לדעת איך להתמודד איתם.

החסרונות:

  • האיכות אמנם טובה, אך לא מצוינת.
  • הפיתוח מתבצע על גבי דף מיוחד. ניתן לרכוש דפים אלו בחבילות של 10 דף ועל פי רוב עלותם לא תהיה זולה כלל. (כ-2-3 ₪ לדף בודד).
  • קשה לתפוס פוקוס בזמן תנועה.
  • אין מדדי תאורה למצלמה זו, לכן יש להתאים לפני הצילום את התאורה.

 

לסיכום

פיתוח תמונות אונליין בלחיצת כפתור החל להיות מוכר בעולם החל מ-1948 לשימוש מסחרי. והוא אופציה מעולה המאפשרת ליהנות מהתמונה ביד באופן מיידי. התמונה צצה מיד לאחר הצילום ותוך מספר דקות מקבלת את הצבע שלה. לשיטת פיתוח זו ישנן יתרונות רבים  וכן מספר חסרונות שיש לתת עליהם את הדעת כדי לזכות לתמונה מושלמת. אז תחייכו למצלמה ותנו לנו ליהנות ממנה מיד!

מצלמת פולרואיד

אולי יעניין אותך גם