חיפוש
עמוד הבית » כללי » רשלנות רפואית בניתוח קיסרי – איזה דרך משפטית עליי לנקוט?

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי – איזה דרך משפטית עליי לנקוט?

רשלנות רפואית בזמן ביצוע של ניתוח קיסרי עלולה להביא לפגיע ארוכת טווח עבור היילוד ועבור היולדת, ועל כן תהיה עילה לנקיטה באמצעים משפטיים כנגד הצוות הרפואי שהתנהל בצורה מרושלת. במקרים אלה, הדרך המשפטית הטובה ביותר שכדאי לנקוט היא הגשת תביעה באמצעות עורך דין מומחה.

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח קיסרי?

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי תהיה התנהלות שגויה מצד הצוות הרפואי במהלך הניתוח עצמו ואף במהלך ההכנות לניתוח. הרשלנות תבוא לידי ביטוי בעיקר באופנים הבאים:

  1. קבלת החלטה שגויה בגין הניתוח הקיסרי (כלומר ביצוע ניתוח קיסרי שלא לצורך), או קבלת החלטה מאוחרת מידי בדבר הצורך בניתוח קיסרי.
  2. ביצוע רשלני של ההכנות לניתוח.
  3. ביצוע רשלני של הניתוח עצמו.
  4. קבלת החלטות רפואיות ללא נוכחות או הסכמה מפורשת מצד הגורם הרפואי המוסמך לכך.
  5. חוסר תשומת לב לתסמיני מצוקה אצל היולדת או אצל היילוד.
  6. מתן מענה לקוי לצרכיהם הרפואיים של היולדת ושל היילוד.
  7. מתן טיפול רפואי לקוי ליילוד או ליולדת מיד לאחר הניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה לגרום לנזק ארוך טווח עבור היולדת ועבור היילוד, לרבות אובדן דם אצל היולדת, מחסור בחמצן אצל היילוד, נזקים נוירולוגיים, נזקים לרחם היולדת ועוד. במקרים מסוימים, אף עלולה להשתקף סכנה לחייהם.

 

איך להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?

על מנת להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח קיסרי יש להוכיח בתחילה כי אכן בוצעה הרשלנות הרפואית בניתוח או כי אכן התקבלו החלטות שגויות מצד הצוות הרפואי. כמו כן, יש להוכיח כי נגרם נזק כתוצאה מהרשלנות שבוצעה במהלך הניתוח או בהכנות לקראתו, וכי ישנו קשר סיבתי בין הרשלנות שבוצעה לבין הנזק שנגרם.

בעת הוכחת הנזק שנגרם, יש לבצע אומדן של טווח הנזק והטיפולים הנדרשים בעתיד בגין הנזק. כדי להגיש תביעה בעלת סיכויים גבוהים לזכייה בבית המשפט וכדי להבטיח שתקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה.

עורך הדין לא רק שילווה אתכם לאורך כל התהליך, אלא גם ידע לסייע לכם להתכונן לקראת המשפט, ייצג אתכם למול בית החולים הנתבע ויעזור לכם להוכיח את הטיעונים שלכם בתביעה. הגשת תביעה ללא עורך דין תהיה בעלת סיכויים נמוכים ביותר לזכייה.

 

כיצד אוכל למצוא עורך דין לתביעה בגין רשלנות רפואית?

מציאת עורך דין שיתאים לכם ויהיה הטוב ביותר לתביעה שלכם היא אחד המפתחות העיקריים להצלחה במשפט. מומלץ למצוא עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, כזה אשר יש לו ניסיון בתביעות קודמות.

ככל שיהיה לעורך הדין שלכם ניסיון רב יותר, כך יהיו לכם סיכויים גבוהים יותר להצלחה בבית המשפט. כמו כן, מומלץ להיעזר בהמלצות ממכרים וכן בהמלצות ברשת לגבי עורכי דין המתמחים בתחום.

ניתוח קיסרי

אולי יעניין אותך גם