חיפוש
עמוד הבית » מיתוג עסקי » 5 שלבים שכל עסק חייב לעשות בעבור מיתוג עסקי

5 שלבים שכל עסק חייב לעשות בעבור מיתוג עסקי

מיתוג עסקי הוא בעצם דרך טובה לספר סיפור, storytelling, סיפור הוא דבר שנחרט בזיכרון.

היכולת לספר את הסיפור בצורה הנכונה, ובכך בעצם לשווק מוצר, לקהל יעד שחושב שיש לו חוסר, הוא זה שיהפוך עסק, זעיר לעיתים,

למותג.

 

אז מה זה מיתוג עסקי?

ישנן מספר דרכים להגדיר מיתוג עסקי, אך באופן כללי, מיתוג עסקי הוא בעצם שם כולל לתהליך שמאגד בתוכו גם הבנה עסקית ואפיון העסק, גם גיבוש מטרות ויעדים, על פי חזונו העסקי של היצרן, או בעל העסק, וגם את כלל הקשרים בין הלקוח, הציבור, למוכר ולבעל העסק. כאשר קשרים אלו מתבססים על מאפיינים פסיכולוגיים בסיסיים שטבועים בנפש האדם.

 

איך נגיע למיתוג עסקי?

אפיון העסק

הבנת מהות העסק, גיבוש הערכים העומדים בבסיסו ורצונותיו של בעל העסק. כחלק מזה גם יש לקחת בחשבון את החזון העסקי שלו.

 

אפיון קהל הלקוחות

הגדרת קהל הלקוחות הרצוי, על איזה צורך המוצר עונה, וכפועל יוצא מכך, מי האנשים שירכשו, או יצרכו אותו. בהקשר לכך יש לציין את הצורך, החוסר שבעיני בעל העסק הוא בא למלא, או לפחות לגרום לאנשים לחשוב שהם צריכים למלא. החל משלב זה, מעורבים בתהליך גם היבטים פסיכולוגיים מעמיקים, ועל כן מומלץ שבין חברי הצוות העוסק במיתוג העסקי יהיה גם מומחה לעניין זה.

 

בניית הסיפור

בניית סיפור המסגרת של העסק, מדובר בעולם שלם, שמתפתח מאוד בשנים האחרונות, ה storytelling. יש צורך להכניס לסיפור המסגרת של העסק, פרטים ייחודיים ומושכים, לייחד אותו ולהתאים אותו לעולם דיגיטלי ומשתנה במהירות.

 

הגדרת הנכסים הדיגיטליים

הבנה מהם הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשות העסק, החל מאתר אינטרנט ועד רשתות חברתיות, הכנסת מערכתCRM  ובניית רשימת תפוצה לשיווק . דגש חשוב בשלב זה הוא הצורך בהתאמת הנכסים הדיגיטליים לסיפור אותו רוצים לספר. אם ישנו צורך לרכוש וליצור נכסים דיגיטליים חדשים.

 

בניית גאנט ליישום

בניית תכנית ליישום הנאמר לעיל, עם הנכסים הדיגיטליים על פי לוח זמנים שיקבע מראש, על פי יעדים מדידים, בקווי שלב ברורים. בשלב זה, מומלץ להוסיף לצוות המיתוג, עובד נוסף, שלא נכח בתהליך מתחילתו, על מנת שיחדש ויביא אתו רעיונות מקוריים, וכן יתפקד כבקר לאיכות המיתוג, בצורה אובייקטיבית יותר.

 

יישום

אחרי הגדרות וחשיבה ארוכה, מגיעה היציאה לדרך, כמובן בבקרה ופיקוח שהמשימות והיעדים מתקיימים לפי התכנון המקדים.

לסיכום, המיתוג העסקי הוא שם כולל לתהליך רחב ועמוק, הכולל בתוכו יכולת להעריך כלכלית את המוצר, יכולת לגרום לאנשים להתחבר אליו ולראות בו את הדבר שיענה על הצורך שלהם, ולבסוף, גם תהליך פרקטי של יישום, ועמידה במשימות על פי תכנית עבודה. בכל מקרה, מיתוג עסקי יעיל וטוב, יכול להקפיץ עסק מדרגת באסטה קנה בשוק, למותג עולמי.

תהליך מיתוג

 

אולי יעניין אותך גם