חיפוש
עמוד הבית » כללי » שתי המלצות לביקור בארצות השפלה

שתי המלצות לביקור בארצות השפלה

אם מיציתם את הביקור בערים הגדולות והמתוירות של הולנד, ובא לכם על חוויה מסוג שונה, כזו שבה תמצאו פחות תיירים ויותר אותנטיות – הנה לכם שתי המלצות למקומות קסומים, שאולי יצריכו מכם תכנון מראש וקצת נסיעה, אבל לגמרי יהיו שווים את זה.

אחת המדינות המתוירות ביותר בעולם היא הולנד, הנקראת בפי המקומיים ארצות השפלה מסיבות היסטוריות. בדומה למדינות אחרות באירופה, כמו פורטוגל, גרמניה או אירלנד – גם בהולנד יש נטייה להתמקד בעיר הבירה ופחות בפרברים, וזה חבל.

תמיד שווה להתרחק קצת מעיר הבירה ומהערים הגדולות בכלל כדי לגלות מקומות קסומים שפחות תיירים מגיעים אליהם, והם מספקים חוויה מהנה לא פחות. במקומות כאלה אפשר ללמוד על האופי והאיכות האמיתית של המדינה, ולהכיר באופן עמוק יותר את התרבות המקומית, את האוכל ואת המנהגים.  אם אתם כבר בהולנד, קבלו שתי המלצות כאלה, שממש לא כדאי לפספס.

 

כנסייה מפורסמת בדרום הולנד

ברדה נחשבת לאחת הערים היפות ביותר בהולנד. היא נושקת למדינה השכנה בלגיה וככזאת היא מהווה שילוב מיוחד של שתי התרבויות השונות הנמצאות זו בסמוך לזו. בנוסף למגוון התרבותי, ברדה משלבת בהצלחה בין מבנים עתיקים והיסטוריה עשירה ומרתקת לחידושים טכנולוגיים, נושאים עכשוויים ואווירה צעירה ותוססת.

במהלך הביקור בברדה תוכלו ליהנות מאתרי מורשת ותרבות, מוזיאונים מעניינים, מסעדות מצוינות ופארקים ירוקים. בין המקומות המרכזיים והאהובים ביותר על התיירים המבקרים במקום, תמצאו את הכנסייה הגדולה של ברדה, כנסיית צלב אשר נמנית בין האתרים הפופולאריים ביותר בעיר וככזאת מבקרים בה המוני תיירים מדי שנה.

הכנסייה הגדולה אשר ידוע גם בכינוייה "כנסיית גבירתנו" היא מוקד עניין מרכזי וחשוב ביותר בעיר ומהווה עדות להיסטוריה רבת השנים של העיר. מבנה הכנסייה מתוארך לתחילת המאה ה-15 לספירה ובהתאם לזמנים בהם נבנתה היא מעוצבת בסגנון אדריכלות גותי ומגדלה המתנשא לגובה של 97 מטרים נראה למרחקים, כך שהיא חלק בלתי נפרד מקו הרקיע של העיר.

מגדל זה, יש לציין, איננו המגדל המקורי שנבנה בכנסייה, אלא מגדל "חדש" מתחילת המאה ה-16 לספירה. המגדל הישן התמוטט לפני שהספיקו לסיים את בניית מתחם הכנסייה, כך שלמעשה המגדל החדש הוא היחיד שהיה חלק ממנה מאז שהושלמה בנייתה, אך גם הוא עבר תלאות וייסורים, צריחו עלה באש ועוד.

החל מאמצע המאה ה-19 ועד סוף המאה ה-20 עברה הכנסייה שיפוצים נרחבים, במהלכם שוחזרו חלקים רבים ממנה ואחרים שוקמו גם כן. התוצאה הסופית של עבודות אלו הינה הכנסייה המרהיבה הניצבת במקום כיום, בה ניתן לסייר, להשתתף בטקסי הקודש או סתם להתרשם מבחוץ.

בנוסף לתפקידה הדתי ותפקודה כאתר היסטורי חשוב, הכנסייה משמשת גם כאולם בו נערכים כנסים רשמיים ואירועים שונים, לרבות פסטיבלים שנתיים, ירידי אוכל ומופעים שונים. המקום יכול לאכלס עד 1000 אנשים ואם תרצו בכך – תוכלו לשריין את כולו או חלקו עבור אירוע מיוחד משלכם.

 

מוזיאון שווה בעיר לא מוכרת

העיר אוטרכט ידועה בזכות היותה אחת הערים המרכזיות והחשובות ביותר בהולנד ומהווה מרכז תרבותי והיסטורי חשוב. ככזאת, היא מושכת אליה המוני מבקרים מדי שנה הרוצים ליהנות בין אתרי התיירות המובילים בהם לא מעט מוקדי תרבות מעניים, אתרי מורשת והיסטוריה והן פעילויות מרתקות.

בין האתרים הפופולאריים ביותר, חובבי המוזיאונים ובמיוחד אלו אשר מטיילים בהרכב משפחתי ביחד עם ילדים קטנים, תמצאו את מוזיאון הרכבת של אוטרכט. מוזיאון זה אשר מציע חוויה אינטראקטיבית הפונה לחושים השונים הינו אטרקציה נהדרת לבילוי משפחתי ובמיוחד אם אתם מבקרים בעיר במהלך החורף או שמא תפס אתכם מזג אוויר סגרירי משהו – מומלץ בחום לקפוץ למוזיאון.

במהלך הסיור במוזיאון הרכבת תרגישו כאילו אתם נוסעים אחורה בזמן אל עבר הימים הקסומים בהם קרונות הרכבת היו כמו אלו שניתן לראות כיום רק במשחקי הילדים האלמותיים ולהתרשם מלא פחות מאשר מאה וחמישים שנות היסטוריה בהן עולם הרכבות, והתחבורה באופן כללי, עבר תהפוכות ושינויים.

כבר בכניסה למוזיאון תוכלו להיכנס אל עולם הרכבות המסתורי והמרתק, המתחיל באולם הכניסה הראשי של המתחם אשר משחזר את מבנה תחנות הרכבת של הולנד מימי המאה ה-19 לספירה. אולם זה, המהווה אטרקציה בפני עצמו, הוא יריית הפתיחה למה שתזכרו בתום הסיור כחוויה מיוחדת במינה. ביננו, מי היה מאמין שעולם הרכבות יכול להיות כל כך מעניין?

לאחר שתסיימו להתרשם מתחנת הרכבת הישנה תמשיכו אל עבר פנים המוזיאון, שם מוצגים זה אחרי זה שחזורים מדויקים של רכבות לאורך ההיסטוריה של הולנד, אשר ניכר כי הושקעה בהם מלאכה רבה עם תשומת לב כבירה לפרטים הקטנים ביותר. בין השחזורים תוכלו להתרשם מקטרים מיוחדים, רכבות קיטור וקרונות רכבת ישנים לצד חדשים הממחישים את גודל השינויים שחלו בהם במהלך השנים.

בנוסף לאלה ישנם במקום גם פסי רכבת, כרכרות משא, כלי תחבורה נוספים ששימשו בעבר כאמצעי תחבורה, סימולטור בו תוכלו להתנסות בנהיגה בקטר רכבת (ספוילר: זה לא פשוט כמו שזה נשמע) והן דגמי רכבות בקנה מידה מוקטן בהן ניתן להצטלם. אם אתם אמיצים אנחנו ממליצים שלא לפספס את "רכבת החושך" שתיקח אתכם למסע אפל ומסעיר אל מעמקי האדמה.

 

לסיכום – תרשו לעצמכם לסטות מן הדרך

בין אם בחרתם לנסוע להולנד ובין אם למדינות אחרות, העיקרון החשוב ביותר הוא לא להתקבע על הערים והמקומות המוכרים והפופולריים. כן, כמובן שכדאי לבקר בנקודות העניין המפורסמות ובאטרקציות שהן חובה, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלכם במקום. אולם תמיד כדאי להקדיש יום או יומיים (או יותר… תלוי באורך הטיול שלכם) למקומות נוספים, כאלה שמופיעים במדריכי התיירות במקומות התחתונים, אם בכלל, ויש יותר סיכוי שתוכלו ליהנות מהם כמעט לבד או בחברת אנשים בודדים נוספים.

למקומות אלה יש את הקסם שלהם, והם יכולים לגוון לכם את הטיול ולפתוח לכם ערוצים נוספים של דמיון אפילו במקומות שלא חשבתם עליהם.

פורטוגל, גרמניה או אירלנד

אולי יעניין אותך גם