חיפוש
עמוד הבית » שירותי מחשוב » 4 תקלות נפוצות במחשבים שתוכלו לתקן בעצמכם

4 תקלות נפוצות במחשבים שתוכלו לתקן בעצמכם

כאשר המחשב שלנו מפסיק לפתע לפעול, אנחנו מרגישים כי סוף העולם מתקרב, וממהרים להזמין את טכנאי המחשב המקצועי והזמין ביותר, שיאפשר לנו לחזור לשגרה במהירות האפשרית. אך עוד לפני כן, מומלץ יהיה לבדוק האם מדובר בתקלת מחשב אותה תוכלו לתקן בכוחות עצמכם

 

מה עושים במקרה של תקלת מחשב?

השימוש במחשבים תופס חלק ניכר מהזמן שלנו ויכול אף להגיע למספר שעות ביום, הן כתוצאה משימושים לצרכים פרטיים והן כתוצאה משימושים לצרכי עבודה. כך או כך, המחשב תופס חלק מרכזי בחיינו וכשהוא לפתע מפסיק לעבוד, רבים מאיתנו ממהרים להילחץ ולחשוב כי סוף העולם הגיע.

מטבע הדברים, כאשר המחשב שלנו מפסיק לפתע לעבוד, פעול באיטיות או כלל לא מגיב, הכתובת הישירה אליה אנחנו פונים היא, טכנאי מחשבים מקצועי ומנוסה בתחום, כפי שתוכלו למצוא באתר https://compu-tech.co.il ,בתקווה שיחזיר את המחשב שלנו לחיים במהירות האפשרית. אך למעשה, ישנן מספר תקלות מחשב, אותן ניתן לפתור לבד.

 

אילו תקלות מחשב נפוצות ניתן לפתור לבד?

 

פעילות איטית של המחשב

פעילות איטית של יישומי המחשב יכולה להיות מתסכלת ולפגוע בחוויית השימוש שלנו במחשב, כאשר במרבית הפעמים, הסיבה הנפוצה לכך נובעת מבעיות הנוגעות למעבד ולזיכרון המחשב. את הפעילות האיטית של המחשב תוכלו לפתור באמצעות ניקוי ומחיקת קבצים מכונני המחשב, כמו גם הגדלת זיכרון המחשב.

 

וירוסים

תוכנות זדוניות (וירוסים) יכולים לשבש את פעילותו התקינה של המחשב ולגרום לשלל בעיות. במידה והמחשב שלכם נפגע מתוכנות כאלו, מומלץ יהיה להשתמש בתוכנת אנטי – וירוס מהימנה ומעודכנת.

 

בעיות חיבור לאינטרנט

החיבור לאינטרנט עומד בלב השימוש שאנחנו עושים עם המחשבים וכאשר החיבור אינו עובד כראוי, מומלץ בשלב הראשון לבדוק את ציוד הרשת הרלוונטי ולהיעזר באפשרות זיהוי בעיות חיבור לרשת של Windows.

 

ציוד היקפי שהפסיק לעבוד

במקרה שהמקלדת ו/או העכבר הפסיקו לעבוד, כדאי יהיה לבדוק את החיבור שלהם למחשב ולנקות אותם באופן יסודי (עם חומרים מתאימים – לא מטליות לחות).

 

כך תשמרו על המחשב שלכם כראוי

חלק ניכר מהתקלות והבעיות ניתן למנוע באמצעות תחזוקה נכונה ושמירה על המחשב, כך שפעולות דוגמת: רכישת תיק נשיאה מתאים, הימנעות מאכילה ושתייה בסביבת המחשב, כיבוי המחשב בסוף יום, ניתוק הסוללה לאחר טעינה מלאה וניקיון תכוף של המחשב, יכולים בהחלט למנוע בעיות ותקלות שונות.

 

תיקון עצמאי של המחשב – לא בכל מחיר

תיקון עצמאי של המחשב יכול להיות פתרון נקודתי לתקלות ובעיות מסוימות, אך במקרה של תקלות מתמשכות / חמורות יותר, מומלץ להיעזר בטכנאי מחשבים מקצועי ומנוסה, בכדי להימנע מהחמרת התקלה ועלויות תיקון גבוהות יותר בדיעבד.

 

לסיכום

תקלות המחשב השונות יכולות לפגוע בחוויית השימוש שלנו במחשב, כאשר את חלקן, ניתן יהיה לפתור באופן עצמאי, כמו במקרים של פעילות איטית של המחשב, תוכנות זדוניות, בעיות חיבור לאינטרנט וציוד היקפי שאינו עובד כראוי. יחד עם זאת, במקרים של תקלות מתמשכות / חמורות יותר, חשוב יהיה להיעזר בשירותיו של טכנאי מחשבים מקצועי ומנוסה.

תקלות במחשב

אולי יעניין אותך גם