חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » איך לבדוק תקני בטיחות של כיסא תינוק לרכב בהזמנה מקוונת

איך לבדוק תקני בטיחות של כיסא תינוק לרכב בהזמנה מקוונת

בהזמנה של מושב בטיחות לתינוק יש לבדוק את תקני הבטיחות לפני שמבצעים רכישה.

לכל גיל ומשקל ישנם כסאות מותאמים ולכן חשוב לוודא זאת מראש.

על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מושב בטיחות

המטרה של כסאות בטיחות עבור תינוקות היא לתת עבורם אקסטרה של הגנה במקרה של תאונה או עצירה פתאומית של הרכב. כך הכיסא מאבטח את התינוק בצורה שגופו לא יזוז בצורה קיצונית מההדף והוא עשוי להיפגע פחות. את מושב הבטיחות יש להתקין בספסל האחורי או בכיסא שנמצא על יד הנהג. חשוב לדעת, כי בישראל כמו במדינות רבות בעולם, התקנת מושב בטיחות לתינוק עד גיל שנה הוא חובה על – פי חוק.

 

הדבר הראשון שצריך לבדוק

כשאתם ניגשים לקנות כיסא לתינוק בהזמנה מקוונת, הדבר הראשון שחשוב שתבדקו הוא האם הכיסא עומד בתקני הבטיחות. כדאי שתדעו כי בישראל מכון התקנים מאשר יבוא של מושבי בטיחות העומדים בתקן של אירופה או בתקן האמריקאי. כאשר על כל כיסא צריכה להיות מדבקה או סימון אחר שמראה את מספר התקן.

לעמוד בתקנים

בשנים האחרונות בישראל התרחשו שינויים בנוגע לתקן הבטיחות של  כסאות וקיים תקן חדש. בכדי לעמוד בתקן הבטיחות חשוב לבחון את המידות של התינוק ולרכוש כיסא המתאים להן. תוכלו לקרוא על כל כיסא פירוט אשר מציג למי הוא מתאים לפי משקל גוף של הילד. למשל במידה וכתוב "קבוצה 0" הכוונה היא שהכיסא מתאים לתינוקות שמשקלם הוא עד כ- 10 ק"ג.

 

כסאות הפלא

ייתכן ותשמחו לדעת כי כיום ניתן להזמין כסאות בטיחות שמותאמים עבור תינוקות החל מרגע הלידה ועד להגעתם למשקל של 30 ק"ג ואף יותר. קיימים דגמים שונים כאלה אשר ניתן לכווננן אותם עם רצועות של חגורות מיוחדות או דגם בעל רתמה מיוחדת עם 5 נקודות חיבור לילדים.

התאמה לרכב שלכם

דבר נוסף שחשוב לבדוק הן מבחינת הבטיחות והן מבחינת הנוחות, כי הכיסא אכן מתאים לרכב הספציפי הנמצא ברשותכם. כך למשל, בדקו את המידות של החגורה והאם ניתן באמצעותה לעגן את כיסא הבטיחות בצורה טובה ויציבה למושב הרכב.

טיפים נוספים

דבר נוסף שחשוב שתדעו בעת רכישה של כיסא בטיחות כדאי לבדוק את תאריך התפוגה שלו, שלרוב הוא בין 5 ל- 10 שנים. בנוסף, חשוב לשים לב האם הכיסא שלם וכולל את כל חלקיו בנוסף לחוברת המכילה פירוט של חלקיו. כמו כן, כשהמוצר יגיע יש לבדוק התאמה לתינוק באופן מוחשי ובדיקה של הכיסא ואיכותו.

לסיכום

רכישה של כיסא בטיחות עבור התינוק שלכם היא עניין שיש להקדיש לו זמן ומחשבה מעמיקה, בעיקר כאשר עושים זאת באונליין. יש לבדוק שהכיסא עומד בתקנים במלואם, שהוא מתאים בצורה מדויקת לתינוק ולרכב שלכם. בנוסף, חשוב לשים לב לתאריך התפוגה שלו.

 

תינוק אוכל

אולי יעניין אותך גם