חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » מה ההבדל בין קמפיין פייסבוק לגוגל?

מה ההבדל בין קמפיין פייסבוק לגוגל?

גוגל ופייסבוק הן ענקיות הטכנולוגיה הגדולות ביותר ולעיתים נראה שהן ממש השתלטו על חיינו, יש לכך היבטים טובים יותר ופחות אך השליטה חסרת התקדים שלהן ברשת מחייבת

אותנו, בעלי עסקים לנצל את הכוח העצום הזה.

כבר שנים שעולם הפרסום והשיווק בעולם הדיגיטלי הם חלק מרכזי בכל עסק, וכיום מרבית נתח השיווק הדיגיטלי עולה עשרות מונים על כל פלטפורמה שיווקית אחרת, אך גם כאן ישנן אפשרויות שונות לפרסום.

 

אז מהו ההבדל בין קמפיין בפייסבוק לקמפיין בגוגל?

נתחיל עם הפייסבוק, שעם מיליארד וחצי משתמשים היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, הרבה מעל המתחרות, ועם שליטה על פלטפורמות כמו אינסטגרם וואטסאפ לא ניתן להתעלם מהכוח הרב שיש לה, ועם קהל משתמשים בגיל הממוצע של 35-40 שלו כוח קנייה הפרסום בפייסבוק מוכיח את עצמו.

קמפיין בפייסבוק נועד לעורר מודעות למוצר, לגרות את הלקוח המזדמן הגולל את הפיד שלו במהלך עוד שיטוט אקראי ברשת החברתית, לרוב הוא אינו מחפש את המוצר שלך באופן אקטיבי אך דרך הפרסום בפייסבוק או באינסטגרם הפועל באותה שיטה.

אין זה אומר שקמפיין בפייסבוק אינו מכוון קהל ויורה באפלה, גם בקמפיין בפלטפורמה זו אנו משתמשים בפילוח מדויק של קהל הלקוחות שלנו, הגילאים שלהם, תחומי העניין וכו', אך בסופו של דבר סביר להניח שהגולש האקראי בפייסבוק יגיע לקמפיין שלך כבדרך אגב.

קמפיין בגוגל לעומת זאת הינו ממוקד יותר ונחשב לרווחי יותר, בכל זאת ישנם מיליארדי גולשים המשתמשים במנוע החיפוש של גוגל באופן יומיומי, הוא מיועד לקהל לקוחות המחפש במנוע החיפוש באופן אקטיבי את המוצר, המידע או השירות שבהם הוא מעוניין, ורק אז מנגיש את הקמפיין לקהל היעד הספציפי שלך בהתאם לחיפוש שלהם.

גם כאן יש לכוון לקהל היעד בחוכמה, לעשות תחקיר מהן מילות החיפוש הרלוונטיות ביותר, מיהו קהל היעד ומה הם מחפשים, מרכישת מוצר ועד פתרון לבעיה.

כמו פייסבוק גם גוגל היא לא אימפריה של פלטפורמה אחת, יוטיוב למשל או כלל השירותים שגוגל מציעה מלבד מנוע החיפוש, משירות המיילים שלה ועד המפות, וכל אלה הם חלק מאימפריית הפרסום של גוגל וחלק מהפלטפורמות שבהם קמפיין הגוגל שלכם יכול ורצוי שישתמש.

 

אז מה כדאי, קמפיין בפייסבוק או קמפיין בגוגל?

המענה לשאלה זו טמון בתזמון, פרסום בגוגל ינגיש את המוצר או השירות שלך ללקוח המגיע למודעה מוכן לרכישה ואילו פרסום בפייסבוק יעורר התעניינות במוצר או השירות ללקוח שלא בהכרח כיוון לצפות כעת במודעה כזו.

והאמת שאין צורך לבחור בפלטפורמה אחת על פני האחרת אלא להשתמש בכוח העצום של שניהם ולמקסם כל אחת מהם לצרכים שלנו כעסקים.

חברת https://www.onlineshmonline.com מתמחה בשיווק באינטרנט ובעזרתה תוכלו למקסם את הקמפיינים השיווקיים שלכם ולהביא לתוצאות לעסק שלכם ולצאת נשכרים מכל פרסום.

 

מנוע חיפוש