חיפוש
עמוד הבית » ווטסאפ » איך להטמיע מערכת אוטומציה בוואטסאפ

איך להטמיע מערכת אוטומציה בוואטסאפ

כבר אין עוררין בעולם הצרכנות אודות יתרונותיה המשמעותיים של מערכת אוטומטית לתקשורת עם לקוח באמצעים וירטואליים.

בין אם מדובר בקיצור זמני ההמתנה, ובזיקוק חווית המשתמש. או שמא נטו מעניינים כספיים הכוללים התייעלות פנים משרדית, כאשר לא קיים צורך להחזיק גדודי עובדי שירות לקוחות עבור כל פנייה או תקלה, מערכות אוטומטיות מסייעות היום לבעלי עסקים הרבה יותר משאנו מדמיינים.

אך עם כל ההתחדשות הזו ישנם עדיין סייגים והגבלות אשר חלות על בעלי העסקים, אשר הופכים את מלאכת הטמעת מערכת אוטומציה בוואטסאפ למעט מורכבת יותר.

 

אז מה וואטסאפ דורשים?

וואטסאפ כידוע היא חברת בת של פייסבוק. לפיכך, ככל שזה נוגע לעניינים כמו אוטומציה בוואטסאפ, התקנון שנכתב גובש בעקבות לקחיה של פייסבוק שנכתבו בדם מהנגשת המסנג'ר לבוטים ב2018 . אז, כאשר רק הושק, הפך המסנג'ר למדגרת ספאם ענקית אשר הצריכה את קונצרן התקשורת לבצע מעט שינויים. כיום, וואטסאפ מנסה ככל הניתן לאפשר לעסקים לעשות שימוש באפליקציה שלה עבור תקשורת עם לקוחות ועדכונים שוטפים אודות העסק שלהם, אך בטרם מוענקת לעסק הגישה לכך, הוא נאלץ לעבור מסכת תחקירים ושאלות אודות הפעילות שלו, וכיצד הוא מתכוון להשתמש במערכת בעתיד. תהליך האישור כולל מתן אינפורמציה אודות העסק, אילו הודעות הוא מתכנן לשלוח, ובאיזו תדירות או באיזה אופן. אף על פי כי במבט ראשון נראה כי וואטסאפ מקשה על בעלי העסקים – ההפך הוא הנכון. וואטסאפ רק מבקשת להגן על הפלטפורמה שלה ולשמורה עליה כאיכותית כדי ששיווק באמצעות אוטומציה בוואטסאפ אכן ינשא פירות גם בעתיד. לאלו אשר בכל זאת יעשו שימוש קלוקל באפליקציה החינמית – מחכה עונש החרמה אשר חוסם את החשבון ומונע ממנו גישה. עונש שעלול להיות גזר דין מוות לעסקים מסוימים אשר בנויים על אינטראקציה תכופה עם לקוחותיהם.
כמו כן, וואטסאפ דורשים לתחום את כמות הזמן שעסק יכול ליצור קשר עם לקוח. כלומר, כאשר לקוח פונה מיוזמתו לעסק, נפתח חלון הזדמנויות של 24 שעות במהלכו יכול העסק ליצור קשר עם הלקוח ולשלוח לו חומר שיווקי. כל הודעת מענה של הלקוח לעבר העסק פותחת חלון נוסף של 24 שעות בהן יוכל העסק לנסות ולהשלים את המכירה. מעבר לכך הודעות אשר רוצה בעל העסק לשלוח ללקוח מעבר ל-24 השעות שעברו מאז פנה הראשון לקבל שירות, הינן הודעות אשר אושרו מראש על ידי וואטסאפ, ולפיכך בחירתן המוקדמת מוכרחת להיות גנרית מספיק אך עניינית דיו כדי לתת מענה.

 

לסיכום

כיום אוטומציה בוואטסאפ היא כלי נהדר ללקוחות ולעסקים הן ביחד. בין אם באמצעות הנגשת המוצר אותו הלקוח מבקש לקבל או בין אם כי מאפשרים לעסקים להגדיל את היקף מכירותיהם פלאים, הפלטפורמה הזו בהחלט מקדמת את עולם העסקים הקטנים לעבר המאה ה21. עם זאת, חשוב לשמור על כללים הוגנים ומוכרזים כדי שאוטומציה שכזו לא תבוא בעוכרינו, כשאין סוף בוטים יפיצו ספאם חדשות לבקרים – לתוך החיים האישיים של כולנו.

 

מכשיר טלפון

אולי יעניין אותך גם