חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » דברים שצריך לעשות אחרי תאונות דרכים

דברים שצריך לעשות אחרי תאונות דרכים

תאונות דרכים מתרחשות בכל יום בכבישי ישראל.

בשנים האחרונות לצערנו יש עוד ועוד תאונות דרכים והמספר הזה רק הולך וגדל.

בשנת 2016 הייתה עלייה של 0.3% במקרי תאונות הדרכים בשנה שלפני כן.

למרות שאף פעם לא נעים לדבר על תאונות דרכים, ובטח לא לחוות אותן, חשוב לדבר על תאונות הדרכים ולהבין באיזה פעולות צריך

לנקוט כאשר הן מתרחשות.

חשוב מאוד להיות זהירים מאוד בכבישים ולמנוע כל מצב של תאונה, אך מה בכל זאת ניתן לעשות במקרה כזה?

 

הפעולות הראשונות

הפעולות הראשונות שעליכם לבצע לאחר תאונות דרכים הן קודם כל לעצור את הרכש ולכבות את המנוע, לאחר מכן הפעילו את מנורות החירום. תאונה זה תמיד דבר מאוד מבהיל ומלחיץ, אז קחו לכם נשימה עמוקה וצאו מהרכב.

הציבו את משולש החירום לפני התאונה כ-20 מטר מהמקום. תאונות הן אירוע מלחיץ, אבל אף הלחץ, עליכם לנקוט בפעולות צלולות ולנהוג בקור רוח.

אם לא נפגעתם בצורה גופנית ואתם יכולים לזוז, בדקו במידה ויש, את המצב של הנוסעים האחרים ברכב, ואם יש, את מצבם של הרכבים האחרים שהיו מעורבים בתאונה, בכל מקרה, הזעיקו מד״א מיד. במידה ויש נפגעים, צלצלו למד״א לספק מידע על האירוע באופן הכי מדויק.

 

בדיקה וטיפול

אם במצב של פגיעה בתאונה, חשוב מאוד לקבל טיפול רפואי בהקדם. לעיתים נדמה לאנשים שלא נפגעו בכלל בתאונה, אך זה לא תמיד בהכרח נכון כי לעיתים האדרנלין וההתרגשות מסיחים את דעתם של נהגים רבים לכאבים או בעיות אחרות, דבר שמונע מהם לשים לב למה שהם מרגישים. במידה ואתם מתחילים להרגיש כאב, אל תהססו ופנו לקבל טיפול רפואי במהירות האפשרית.

 

תיעוד ורישום של פרטים

אם מדובר על תאונה קלה ללא נפגעים, חשו מאוד להקפיד על רישום של כל הפרטים ולתעד אותם בצורה טובה. תיעוד ורישום ישמש אתכם בהגשה של תביעה לביטוח. אם תתעדו ותצלמו את מקום התאונה, את הצומת, את הרחוב, את הפגיעה ברכב וכל פרט אחר שרלוונטי, זה עשוי לשמש אתכם בתביעה שלכם.

חשוב לקחת את פרטי הנהג שמעורב בתאונה. במקרים כאלה, חשוב לרשום אותם בטלפון במקום בטוח או בדף שלא ילך לאיבוד. אם יש עדים, קחו גם את הפרטים שלהם שתוכלו ליצור קשר. תאונת דרכים יכולה להיות מאוד מלחיצה עבור אנשים רבים, אבל חשוב מאוד להימנע מכל חתימה על טפסים או הצהרות בזירה של התאונה. חשוב להיוועץ בעורך דין המתמחה בכל מה שקשור אל ייצוג בתאונות דרכים.

 

לסיכום

תאונות דרכים הן אירוע לא נעים שמתרחש כל יום במדינת ישראל. כאשר אתם מוצאים את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב מאוד לקבל טיפול רפואי בהקדם. אם במקרה ולא נפגעתם, קחו את פרטי הנהג ואל תתנו שום הצהרה וחתמו על כלום, חשוב לפנות לעורך דין לענייני תאונות דרכים לייצוג. סעו בזהירות!

משקל