חיפוש
עמוד הבית » ספורט » התפקיד של ניתוח נתונים בספורט: כיצד הנתונים משנים את הדרך בה אנו מבינים את המשחק

התפקיד של ניתוח נתונים בספורט: כיצד הנתונים משנים את הדרך בה אנו מבינים את המשחק

עולם הספורט המקצועי משתנה בשנים האחרונות באופן חסר תקדים, והוא מאמץ שיטות וטכנולוגיות מתקדמות. אפשר לומר שאחד השינויים בה' הידיעה הוא כניסת עולם הביג דאטה ועיבוד הנתונים לתוך הספורט. ניתוח הנתונים הפך לאחד הכלים הבסיסיים שכל מועדון מחזיק בארגז הכלים, והוא מאפשר לשפר את הביצועים באופן ניכר.

במועדונים הגדולים והעשירים ביותר יש מחלקות שלמות עם צוותים של אנשי מקצוע שכל הזמן מתעסקים בזה. הם אוספים נתונים מאימונים וממשחקים, לומדים את הקבוצות היריבות, ומסייעים לצוותי האימון ולשחקנים להגיע כמה שיותר מוכנים לכל משחק.

 

אז מה זה בכלל ניתוח נתונים

כפי שהסבירו לנו החבר'ה של betnet77, בעולם המתקדם של ימינו יש לנו כמויות אדירות של מידע. אם פעם היינו יודעים מי כבש ומי בישל בכל משחק, היום אנחנו חיים במציאות אחרת. השחקנים עולים למשחק עם מכשירים מתוחכמים שמספקים לנו מידע בכמויות מטורפות. כמה כל שחקן רץ, מהי המהירות הממוצעת שלו, מה היה הספרינט הכי מהיר, ועוד.

יש גם ניתוחים כלליים על המשחק כמו אחוזי שליטה בכדור, כמות מסירות מוצלחות, מי הדריבליסט הכי טוב, וכמה שערים כל קבוצה היתה צפויה להשיג. את כל הנתונים הללו צריך לאסוף ולסדר, ואז לנתח אותם כך שיהיה אפשר להפיק מהם מסקנות וליישם את הלקחים.

ניתוח נתונים בספורט

אז איך זה משנה את הראייה שלנו?

חשוב להבין שכמות הנתונים הזו הופכת לגמרי את הראיה שלנו. אם בעבר כל מה שעניין אותנו היה מי כבש ומי ניצח, היום הראיה שלנו מורכבת בהרבה. אנו יכולים לדבר על מגמות, על שליטה בכדור ושיטות משחק, להבין מדוע יש שחקנים שבולטים דווקא במשחקים נגד יריבות מסוימות, ועוד.

צריך לדמיין את זה כמו מעבר מטלוויזיה בשחור לבן לטלוויזיה צבעונית, או כמו מעבר מעולם חד מימדי לעולם תלת מימדי. הבאנו כאן דוגמא פרקטי כדי שתבינו בדיוק על מה אנו מדברים.

 

שערים צפויים

מדד השערים הצפויים, או XG, הוא ניתוח שאומר לנו כמה שערים כל קבוצה היתה אמורה לכבוש. הרבה פעמים הוא שונה מהשערים שנכבשו בפועל, אם בגלל הצלה גדולה של השוער, או החמצה גדולה של השחקן המתקיף. מדד כזה מאפשר לנו להבין איזו קבוצה שלטה במשחק והיתה התקפית.

כך, יכול להיות שקבוצה תנצח 1:0 קטן למרות שהיא היתה דומיננטית והתקפית מאוד והגיעה ל- 3 שערים צפויים. לעומת זאת, קבוצה יכולה להשיג ניצחון מרשים יותר, אך אנו נוכל להבין שמדובר בעיקר על מזל.

 

סיכום

צריך להבין שהספורט העולמי נכנס עכשיו לעידן חדש. אם בעבר היו מסתמכים בעיקר על היכולת האישית או הקבוצתית, היום קבוצת ספורט היא כמו מעבדה או חברת הייטק. יש איסוף מידע בכמויות אדירות, וניתוח מתקדם מאוד שלו על מנת לספק תוצאות והצלחות.

תפקידה של ניתוח נתונים בספורט

אולי יעניין אותך גם