חיפוש
עמוד הבית » מדריכים דיגיטליים » מה החשיבות של מייל מאובטח ואיך תגנו על העסק שלכם מפריצות סייבר

מה החשיבות של מייל מאובטח ואיך תגנו על העסק שלכם מפריצות סייבר

עם התקדמות העולם בשעטה לעבר השתכללות טכנולוגית נוספת מדי יום, תפס עולם הסייבר חלק אינטגרלי מחיינו.

בעוד מחקרים מדווחים שאת רוב המלחמות הבאות ינהלו דרך תחום הסייבר, גם האזרח הקטן אינו מוגן מפני פריצות, ועסקים רבים מוכרחים לאבטח את עצמם מפני תקיפות כאלו.

 

כל עסק חייב הגנה

בין אם מדובר במכולת שכונתית, או בסטארט אפ חדשני בו כולם עובדים מהבית- כל העסקים מתנהלים דרך נתונים מקוונים. שמירת מאגרי המידע והנתונים הקריטיים של העסק, ברוב המקרים במקום אחד- הענן, או בכונן במחשב המקומי; אלה הופכים את העסק למטרה עבור האקרים וגורמי סייבר עוינים שעשויים להוביל לפריצת אבטחה ופגיעה אנושה בעסק. לכן, מומלץ לכל עסק לעבור לתקשורת שוטפת באמצעות מייל מאובטח כדי לוודא שאין דרך לפרוץ אליו. ישנן מספר חברות אבטחת מידע המציעות שירותים הכוללים הגנת סייבר מתקדמת, שתמנע תקיפות סייבר ותבטיח לכם ניהול שקט של העסק.

 

מייל מאובטח ייתן ראש שקט

כל מייל של מקום העבודה הוא ערוץ התקשורת העיקרי בין כלל העובדים והמנהלים. מידע רגיש כמו מצגות חשובות, חוזים חתומים או הצעות מחיר, הופך את המייל ללב ליבו של העסק. לעיתים יש רשת פנים ארגונית וכן רשת חיצונית, מספר שכבות של דיוור בין העובדים בחברה ובין החברות השונות. חשיבותו המרכזית הופכת אותו לטרף עבור האקרים וגורמי סייבר עוינים, שמנסים שיטות שונות כמו השתלטות על כתובות, הודעות פישינג ועד השתלת תוכנות רוגלה ווירוסים. מייל מאובטח יחסוך כאב ראש רב ופגיעה אנושה בהון החברה או במוניטין שלה.

 

הדרכת עובדים בנושא פריצות סייבר

ישנן דרכים רבות לתקיפות סייבר בימינו, ולצערנו האמצעים הולכים ומשתכללים מיום יום. חשוב לבצע הדרכות עובדים בהגיעם לחברה על מנת להקנות להם את היכולת להתמודד עם חלק מהאיומים. הודעות פישינג, דיוג, למשל, הן הודעות הנשלחות על פניו מחברה מסוימת המוכרת לעובדי החברה, ומבקשת להיכנס לקישור מצורף. כניסה לקישור עשויה לגרום העברה מיידית של שמות משתמש, סיסמאות ובכלל- גישה חופשית לחלק ממאגרי המידע של החברה. חשוב ללמד את העובדים לזהות הודעות חשודות אלו ולהתריע לגורמי אבטחת המידע בחברה בעת הצורך, על מנת לסכל את האיום בצורה הטובה ביותר.

 

סיסמאות

חברות אבטחת מידע רבות עומלות על פתרונות לתקיפות סייבר על בסיס קבוע. חלק מנקודות התורפה של עובדים רבים בחברות שונות היא סוגיית הסיסמאות. עובדים המשתמשים בסיסמא אחת ש"קל להם לזכור" עלולים לחשוף את החברה לפריצות קלות של המערכות שברשותם. ישנו פתרון המייצר מעין כספת סיסמאות המצפינה בתוכה את כל נתוני ההזדהות של העובד. שימוש בזיהוי לפי טביעת אצבע, זיהוי פנים או מיקום- עשויות לעבות את מערך האבטחה של העובד מפני פריצות.

אבטחת מידע היא לא נושא שיש להקל בו ראש. בין אם על ידי יחידת האבטחה של החברה עצמה או דרך חברות אבטחת מידע חיצוניות, חשוב לשמור על מייל מאובטח, תחלופת סיסמאות, שמירה על משנה זהירות מפני מיילים חשודים ולדאוג שהעובדים שומרים על ערנות.

מנעול